Vedle ekologického přístupu k modernizaci a výstavbě nových prodejen či podpory elektrodopravy představuje Kaufland další klíčové kroky v oblasti udržitelného rozvoje. Řetězec do roku 2025 sníží množství plastového odpadu nejméně o 20 procent a zároveň nabídne veškeré produkty svých vlastních značek pouze v recyklovatelných obalech.
Téma ekologie a třídění plastů je často diskutované téma, ve kterém maloobchod přebírá klíčovou roli. Obchodní řetězec Kaufland Česká republika si toho je dobře vědom a podle toho také jedná. Skupina Schwarz, do které patří řetězce Kaufland i Lidl, začala s celkovou 360° plastovou strategií. Cílem je výrazné omezení plastového odpadu, zlepšení procesu jeho recyklace i udržitelné nakládání s plasty. Kaufland tak do roku 2025 sníží spotřebu plastů minimálně o 20 %, a to ve všech zemích, ve kterých řetězec působí. Zároveň do roku 2025 nabídne veškeré produkty svých vlastních značek jedině v recyklovatelných obalech.
„Šetrnost k přírodě je naší dlouhodobou prioritou, kterou se zabýváme kontinuálně. Již dnes snižujeme počet různých plastových obalů. Jedním z příkladů jsou K-Bio-banány, které nejsou baleny v plastových sáčcích, ale opatřeny papírovou páskou. Jen tímto uspoříme ročně přibližně 32 tun obalů,“ vysvětluje Renata Maierl, tisková mluvčí společnosti Kaufland Česká republika.
Společně se strategickými kroky je spojeno i cílené vylistování vybraných plastových artiklů vlastních značek. Již v příštím roce 2019 Kaufland stáhne z prodeje například plastové vatové tyčinky, které nahradí ekologickou alternativou. To samé platí pro plastová brčka a jednorázové plastové nádobí. U posledně jmenovaného se v sortimentu objeví vedle jednorázového nádobí z papíru častěji nádobí pro více použití.
Veškeré plánované kroky vychází z dlouhodobého postoje Kauflandu a navazují na aktivity, které v oblasti omezení plastového odpadu již realizuje. Před 5 lety se například společnost zavázala, že u kosmetických produktů, výrobků péče o tělo, ale i pracích a čisticích prostředků vlastních značek upustí od používání plastových mikročástic. „Ve všech oblastech působení a podnikání zavádíme taková opatření, která přispívají k ochraně životního prostředí. V naší plastové strategii máme za cíl snižování množství plastů a zlepšení procesu recyklace,“ shrnuje na závěr Renata Maierl.
Kaufland Česká republika, v. o. s. a Nejbusiness.cz
8.7.2018
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...