Nedostatek pracovníků je znát: 37 % Čechů se s ním setkalo na vlastní kůži

Nedostatek pracovníků je znát: 37 % Čechů se s ním setkalo na vlastní kůži

Nedostatek zaměstnanců v mnoha oborech se stále prohlubuje a firmy doslova bojují o každého kvalitního pracovníka. Problém se již dotýká téměř každého z nás. Dle aktuálního průzkumu Rondo Data se 37 % Čechů setkalo na vlastní kůži s komplikacemi plynoucími z nedostatku pracovníků v důležitých profesích, jako jsou zdravotníci či řidiči. Firmy se často předhánějí v nabídce benefitů. Mezi těmi, na které čeští zaměstnanci nejvíce slyší, vede mimořádná finanční odměna (31 %), dovolená navíc (14 %) a automobil pro soukromé účely (10 %).

„S nedostatkem pracovníků se již Češi setkávají v každodenním životě. Na vlastní kůži se s chybějícími lékaři, zdravotními sestrami, řidiči autobusů či pracovníky v jiných důležitých profesích setkalo 37 % Čechů,“ informuje Tomáš Kučera, jednatel Rondo Data.

Situace na trhu práce je taková, že firmy se snaží své stávající zaměstnance udržet. Proto přizpůsobují režim práce zaměstnanci a nabízejí množství benefitů. Nějakou formu benefitů dostává dle citovaného průzkumu 65 % zaměstnanců. Téměř 52 % respondentů zaměstnavatel umožňuje flexibilní pracovní dobu a 20 % má možnost home office. Výjimečně pak z domova může pracovat dalších 9 % zaměstnanců.

„Nefinanční benefity, které vytvářejí kulturu a mikroklima společnosti, často rozhodují o věrnosti kvalitních pracovníků,“ říká Michal Novák z pracovního portálu Profesia.cz. „Jde zejména o bonusy, díky kterým se lidé posouvají dále, protože je do velké míry motivují lépe si organizovat čas, více sportovat, relaxovat, vzdělávat se, nebo jim poskytují atraktivní zážitky,“ dodává.

Na otázku „Jaký typ benefitů by pro Vás byl natolik zajímavý, že by mohl být důvodem ke změně zaměstnání – přechodu k jinému zaměstnavateli?“ odpovídali čeští zaměstnanci nejčastěji, že mimořádná finanční odměna (31 %), dovolená navíc (14 %), automobil i pro soukromé účely (10 %) či stravenky (9 %). Mezi dalšími důležitými benefity figurovala i možnost home office (6, 8 %), sick days, tedy volno na zotavenou při začínající nemoci bez lékařského potvrzení, či pojištění a příspěvky na důchod (3, 4 %).


Průzkum byl realizován v květnu 2018 na vzorku 2700 respondentů.

Průzkum realizovala společnost Rondo Data, která se zaměřuje na průzkumy veřejného mínění a výzkumy trhu.

www.rondodata.cz

Zdroj informací

ASPEN.PR s.r.o. a Nejbusiness.cz

Datum

14.6.2018

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

Reklama

Page generated in 1.171 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál