Pochybnosti o etice a motivaci firem a také nedůvěra ve vlastní připravenost na technologické změny – to jsou výsledky sedmého ročníku celosvětové studie Deloitte mezi mileniály a generací Z. Skupina mileniálů (zhruba ročníky 1980 až 1995) se pak od generace Z (1995 až 2010) liší v prioritách při výběru zaměstnavatele.
Při výběru zaměstnavatele jsou pro 63 % mileniálů důležité finance, následované pozitivní pracovní kulturou a flexibilitou. U generace Z převážila pozitivní pracovní kultura (57 %), následovaná financemi a na třetí místo zařadili její zástupci shodně flexibilitu a příležitosti k průběžnému vzdělávání.
Přesně tři čtvrtiny respondentů mezi mileniály jsou přesvědčeny, že byznys se soustředí zejména na vlastní zájmy než na širší společenský dopad. To je o šestnáct procentních bodů více než loni. U generace Z je to 72 %.
Na otázku, zda je jejich firma dostatečně připravuje na požadavky, které přicházejí s konceptem průmyslu 4.0, odpovědělo kladně jen 36 % mileniálů a 42 % respondentů generace Z. Přitom zhruba polovina dotázaných v obou skupinách věří, že průmysl 4.0 jejich práci významně obohatí.
Studie se letos soustředila více i na samotnou generaci Z. Mezi svých pět nejvýznamnějších přínosů do pracovního prostředí zařadili dovednosti na sociálních sítích, schopnost kreativního myšlení a přinášení nových nápadů, obecné technologické a IT dovednosti, flexibilitu a globální uvažování. Co jim naopak podle vlastních slov chybí, jsou profesionální přístup, osobnostní charakteristiky (například vyspělost nebo trpělivost), zkušenosti v oboru, komunikační dovednosti a mezinárodní pracovní zkušenost.
„Z průzkumu vyplývá, že generace Z má vysokou dávku sebereflexe a je si vědomá svých silných i slabých stránek. To je předpokladem fungující symbiózy mezi různými generacemi na pracovišti a schopnosti mladých se svými nedostatky pracovat,“ říká Martina Zapletalová z poradenského týmu Deloitte v oblasti lidských zdrojů.
Další detaily a studii Millenial Survey 2018 naleznete zde.
Deloitte a NejBusiness.cz
30.5.2018
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...
V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...
Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...