Česká asociace pojišťoven upozorňuje na rizika spojená s používáním mobilního telefonu za jízdy kampaní #nepozornostzabíjí. „Moderní pojišťovny mají v dnešní době více dbát na prevenci. Záleží nám na tom, aby pomáhaly klientům a aby škod bylo co nejméně, protože nejlepší škoda je ta, která se nestala,“ říká ke kampani výkonný ředitel České asociace pojišťoven Jan Matoušek. Řidiči na českých silnicích způsobí ročně až deset tisíc škod z povinného ručení, jejichž příčinou je používání mobilního telefonu za volantem. Škody jdou až do výše 550 milionů korun.
Nejenže počty dopravních nehod a jejich následků v důsledku nevěnování se řízení v posledních letech stoupají (jen za rok 2017 zemřelo na českých silnicích 65 osob v důsledku nepozornosti za volantem), ale zároveň se výrazně proměňuje i chování řidičů za volantem. „Každodenně vídáváme řidiče, kteří při řízení vozidla drží mobilní telefon a telefonují nebo píší zprávy, čímž se nesoustředí na dění v silničním provozu,“ komentuje aktuální situaci na silnicích plk. Tomáš Lerch, ředitel služby dopravní policie Policejního prezidia ČR. Přitom z pohledu bezpečnosti během telefonování za volantem je řidič ovlivněn zhruba stejným způsobem, jako kdyby měl 0,8 promile alkoholu v krvi. „Při psaní krátké zprávy ztratí řidič pozornost na pět vteřin. Za tu dobu ujede při pouhé padesátce 90 metrů, tedy vzdálenost fotbalového hřiště. Každý, kdo začne za volantem chatovat, tak extrémně riskuje,“ dodává Tomáš Neřold, pověřený vedoucí oddělení bezpečnosti provozu BESIP Ministerstva dopravy ČR.
Komunikační kampaň České asociace pojišťoven staví především na emocích. Ukazuje děti, jichž se případné zranění či smrt rodičů dotýká nejvíce. Chování řidičů nezmírní nebezpečí, jež hrozí jim, ale to, které ohrožuje jejich blízké. „Dokonce i v momentě, kdy již k nehodě dojde, se člověk snadněji dokáže vyrovnat s újmou, která se stala jemu. Obtížněji se ovšem vyrovnáváme s tím, že jsme svým chováním ublížili lidem, na kterých nám záleží. A právě toho chceme využít,“ popisuje motivy kampaně Jan Matoušek.
Kampaň je financována z Fondu zábrany škod, kam pojišťovny odvádí 3 % z přijatého pojistného z pojištění odpovědnosti z provozu vozidla podle zákona*, a bude stát necelých 40 milionů korun. Dva televizní spoty doplňuje rádiová reklama a kampaň na internetu.
Veškeré informace a zajímavé statistiky budou také ke zhlédnutí na webových stránkách projektu: www.nepozornostzabiji.cz.
*§ 21 odst. 2 písm. g) zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla
Česká asociace pojišťoven a NejBusiness.cz
6.5.2018
Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...
Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...
Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...
V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...
ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...
České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...
osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...
Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...