TPCA odstartovala výrobu faceliftovaných vozů

TPCA odstartovala výrobu faceliftovaných vozů

Slavnostním přestřižením pásky byla včera symbolicky zahájena výroba faceliftovaných vozů druhé generace aut kolínské automobilky Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech (TPCA).

O slavnostní přestřižení pásky před trojicí nových vozů Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1 se postarali prezidenti japonsko francouzské automobilky Koreatsu Aoki a Eric Brochard, starosta Kolína Vít Rakušan a ředitelka Czech Investu Silvana Jirotková.

„Mám velkou radost, že po loňském jubileu 3 milionů vyrobených vozů, mohu být u dalšího významného milníku v historii TPCA. Chtěl bych poděkovat všem našim zaměstnancům, kteří se na úspěšném rozjezdu faceliftu našich aut podíleli,“ uvedl při včerejší slavnosti prezident TPCA Koreatsu Aoki. „Nabízíme nové možnosti například atraktivní barvy, propojení s chytrými technologiemi a posílený výkon motoru. Díky skvělé kvalitě a pověsti našich vozů dodáme v tomto roce našim zákazníků přes 200.000 aut, což znamená vyšší produkci než v roce 2017,“ dodává výkonný viceprezident Eric Brochard.

„TPCA je pro město Kolín dlouhodobým partnerem. Domnívám se, že spolupráce především v posledních letech je na dobré úrovni, jsme schopni nalézt společná témata a případně problémy operativně řešit,“ řekl při slavnostním přestřižení pásky u faceliftovaných trojčat starosta Kolína a poslanec Parlamentu ČR Vít Rakušan.

„Vstup TPCA na český trh v roce 2002 je dodnes druhou nejvyšší investicí, kterou jsme pomáhali dojednat,“ říká generální ředitelka agentury CzechInvest Silvana Jirotková. „Nejenže dnes patří k největším zaměstnavatelům v kraji a do státní kasy odvádí na daních řádově miliardy korun, automobilka zároveň spolupracuje s desítkami českých dodavatelů,“ dodává.

Historie TPCA se začala psát v roce 2002 položením základního kamene a zahájením výstavby továrny v unikátním „joint venture“ projektu dvou mateřských společností – jedničky na světovém trhu Toyota Motor Corporation a druhého největšího evropského výrobce – tehdy PSA Peugeot Citroën – dnes PSA Group. 28. února 2005 byla zahájena výroba první generace malých vozů Toyota AYGO, Peugeot 107 a Citroën C1, které se pak o tři roky později dočkaly svého prvního faceliftu. Rok 2012, kdy z linek sjel dvoumiliontý vůz, byl ve znamení druhé modernizace první generace. Přelomovým rokem se pak stal rok 2014, kdy TPCA začala vyrábět druhou generaci vozů Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1, které mají od včerejšího dne novou podobu.

Vozy všech tří značek vyznačující se elegantním designem a nízkou spotřebou paliva byly za třináct let výroby zastoupeny poměrně rovnoměrně, takže každá z nich má nyní na kontě přes milion aut, které brázdí silnice po celé Evropě od Islandu až po Řecko, ale třeba i v Jižní Africe nebo Izraeli. V posledních letech patří mezi nejvýznamnější trhy Velká Británie, Francie, Německo, Holandsko a Itálie.

Toyota Aygo

Faceliftovaná Toyota Aygo měla svou světovou premiéru v Ženevě a novináře i návštěvníky zaujala změnou designu především v oblasti přední masky. Nové AYGO si zachovalo svůj ikonický podpis v podobě písmene 'X' na čele vozu, avšak původní dvourozměrná grafika byla přepracována do výraznější trojrozměrné podoby. Součástí markantních čelních partií jsou i přepracované sdružené světlomety v duchu designových zásad Keen Look se zabudovanými světly denního svícení. Při pohledu z boku pak trojrozměrné přední partie navazují na nově tvarované kryty zadních skupinových světel v zájmu optického propojení přední a zadní části vozu – zde s pocitem dopředného pohybu a zvýšené dynamiky.

Nové LED světlovodné trubice na zádi vozu propůjčují Toyotě AYGO rafinovaný vzhled a napomáhají k její okamžité rozpoznatelnosti. Jedinečný světelný podpis vyvolává představu kompaktní kabiny nad širší hmotou v oblasti nárazníků ke zdůraznění šířky zadních partií vozidla a jeho vysoké stability. Nově ztvárněný exteriér jde ruku v ruce se dvěma novými odstíny karoserie (metalýzy Magenta Splash a tmavě modrá).

Modernizovaná grafika přístrojů sdruženého displeje se vyznačuje výraznějším trojrozměrným zpracováním a novou barvou podsvícení. Návrháři použili prestižnější barevné schéma v odstínu ‚šedý křemen‘ a ‚černý lak‘. Pro většinu stupňů výbavy též vznikla nová látka čalounění sedadel. Nové AYGO charakterizují vylepšené jízdní schopnosti a lepší jízdní dynamika pro ještě vyšší agilitu ve městě, ovšem při zachování parametrů spotřeby paliva na vrcholu třídy. Litrový tříválec nyní splňuje požadavky emisní normy Euro 6.2. Modernizovaný agregát přináší ideální vyvážení výkonu a spotřeby paliva s lepším dávkováním točivého momentu za nižších otáček v zájmu vyššího pohodlí při cestování po městě.

Nové AYGO je nyní vybavené systémem Toyota Safety Sense, setem bezpečnostních technologií, které pomáhají předcházet kolizím v celé řadě dopravních situací.

Citroën C1

C1 se dočkala dvou nových barev, přibyly 2 speciální edice a posílil motor. Jednou z největších změn je obměna benzínového motoru z dílny Toyoty (pro všechny tři značky), který posílil o 4 koně na 72 koní (53 kW). Navíc je úspornější a splňuje emisní limit Euro 6.2.

C1 bude také k mání v 2 nových barvách - béžové a novém odstínu modré. Ty je navíc možné kombinovat s černou střechou a dohromady je tak C1 na výběr až v 32 různých lakování. Zákazník si může zvolit i různá čalounění interiéru. Komu by to nestačilo, může sáhnout po C1 v nové edici Urban ride nebo Elle. U edice Urban Ride lze vybírat z 5 různých laků a k dispozici jsou i speciální černá kola o průměru 15 palců lemovaná černými nástavci blatníků. V interiéru pak najde několik oranžových nebo šedých detailů, speciální polep na palubní desce a speciální koberečky. Tato série je také například vybavená Asistentem pro rozjezd do svahu a omezovačem rychlosti, Aktivním systémem varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu nebo Systémem rozpoznávání dopravního značení. Moderní vůz Citroën C1 Urban Ride myslí i na připojení, a nabízí proto rozšířenou funkci Mirror Screen kompatibilní s protokoly Apple CarPlay, Android Auto a Mirror Link, dostupnými přes dotykový tablet 7’’.

Druhá edice C1 ELLE je zaměřena na ženy a jde o oslavu spolupráce Citroënu s dámským magazínem Elle. Edice C1 Elle je tedy elegantní, stylová a doplněná o speciálně zbarvenou střechu v šedé barvě. Na výběr je bílý nebo černý lak, doplněný o černé kryty zrcátek a patnáctipalcová kola. Uvnitř vozu se potom objevují odkazy na magazín Elle, unikátní koberečky, ale i růžové nebo leskle černé dekory

Peugeot 108

Stejně jako jeho francouzský bratříček se 108 může pyšnit novým motorem a novinkou je také systém rozpoznávání dopravních značek, který se u trojčat z Kolína přenáší na nový touch screen panel, který je nyní kompatibilní s inteligentními mobilními technologiemi Car play, Android Auto a Siri Google Voice. Francouzská auta jsou pak nově vybavena Active City break systémem.

Vůz Peugeot 108 Collection se v roce 2018 objevuje v šesti nových barevných odstínech karoserie. V komunikační kampani se představují čtyři z nich, mimo jiné nový světlý a jiskřivý odstín Green Fizz. V interiéru se rovněž objevují nové barvy a materiály čalounění. Peugeot 108 TOP! Collection se představuje s otvíratelnou plátěnou střechou v odstínu zelené, modré nebo černé. Peugeot pokračuje v partnerství s populárním britským zpěvákem a skladatelem Mikou a představují evropskou komunikační kampaň, která se natáčela v Barceloně. Umělec, jenž již předtím stál za propagací edice Peugeot 108 Collection, nyní interpretuje jednu ze svých legendárních skladeb, velmi dynamickou píseň „Love Today“. „Jsem z naší nové letošní spolupráce se značkou Peugeot nadšený. Mám obrovskou radost, že můžu reprezentovat značku, se kterou jsem vyrůstal a která je odjakživa součástí mého života. Společnost a její kreativci připravili barevnou a veselou vizi, takže výsledek je hodně hravý. Při natáčení jsme se ve světle reflektorů moc bavili, a to je skvělé!,“ říká Mika.

Zdroj informací

TPCA a NejBusiness.cz

Datum

3.5.2018

Fotogalerie

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

8. března 2024

Na Slovensku uvedli do provozu největší smart bateriové úložiště nahrazující fosilní zdroje

V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...

3. března 2024

Zaměstnanci Penny si znovu přilepší

Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...

2. března 2024

AČCKA: Cestující autem tvoří 13 % rezervací u CK/CA

Na letní dovolenou do zahraničí cestují čeští turisté nejčastěji autem (48 %), dále letecky (41 %),...

Reklama

Page generated in 1.1801 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál