Společnost Porsche AG pokračuje v růstu. V prvních třech měsících roku 2018 zvýšila počet dodaných vozidel, výnosy z prodeje a hospodářský výsledek. Výrobce sportovních vozů předal zákazníkům 63 500 vozidel (+6 %), výnosy z prodeje vzrostly o osm procent na 5,9 miliardy eur. Provozní zisk dosáhl 976 milionů eur (+1 %), provozní zisková marže činila 16,4 procenta.
„Úspěšné první čtvrtletí je solidním východiskem pro další měsíce,“ říká Lutz Meschke, místopředseda představenstva a člen představenstva společnosti Porsche AG, zodpovědný za finance a IT. Podle Meschkeho se na hospodářských výsledcích pozitivně podílely vyšší objem prodeje, výhodnější produktový mix a příznivý vývoj oblastí mimo obchod s automobily, jako jsou poprodejní služby a poradenské služby společností MHP a Porsche Consulting. Na druhé straně vzniklo finanční břemeno v podobě velmi vysokých investic do budoucnosti v kombinaci s oslabením měnových kurzů.
Oliver Blume, předseda představenstva společnosti Porsche AG, k tomu říká: „Velmi dobrý výsledek potvrzuje naši produktovou strategii. Nové generace modelových řad Panamera a Cayenne vyvolávají u našich zákazníků nadšení, stejně jako naše nové modely 911 GT.“ Pro Blumeho je kromě toho důležité propojení ziskovosti se sociální odpovědností: „Nejde nám o dosahování jednoho rekordu za druhým. Chceme růst na základě vytváření hodnot – s dobrou renditou a jistými pracovními místy,“ říká Blume. Počet zaměstnanců na konci prvního čtvrtletí dosáhl 30 335, před rokem pracovalo pro stuttgartského výrobce sportovních vozů 28 249 zaměstnanců (+7 %).
„Chceme se proměnit z pouhého výrobce vozidel na úspěšného poskytovatele exkluzivní a sportovní mobility. Vynakládáme značné investice, abychom dosáhli tohoto cíle. Ale i v této transformační fázi je naším cílem zachovat si maximální ziskovost,“ zdůrazňuje šéf financí Meschke. Strategického cíle rendity ve výši 15 procent má být znovu dosaženo i za celý rok 2018. Další vývojový skok Porsche očekává s příchodem modelu Mission E, prvního čistě elektricky poháněného sportovního vozu, na trh.
Porsche Inter Auto CZ a NejBusiness.cz
30.4.2018
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...