ŠKODA AUTO opět zvýšila tržby, dodávky vozů zákazníkům a provozní výsledek

ŠKODA AUTO opět zvýšila tržby, dodávky vozů zákazníkům a provozní výsledek

ŠKODA AUTO pokračuje ve svém růstovém kurzu. Nikdy dříve nedosáhla česká automobilka v období od ledna do března vyšších tržeb, dodávek zákazníkům a provozního výsledku. Automobilka dodala zákazníkům na celém světě celkem 316 700 vozidel (+ 11,7 %). Za stejné období se provozní výsledek zvýšil o 5,3 % na 437 milionů eur a tržby vzrostly o 4,9 % na 4,5 miliardy eur.

„S pomocí naší Strategie 2025 jsme nastavili správný směr a rekordní čísla u tržeb, dodávek zákazníkům i provozního výsledku ukazují, že rosteme ziskově a udržitelně,“ říká předseda představenstva ŠKODA AUTO Bernhard Maier a dodává: „Kvůli pokračující vysoké poptávce po našich vozech pracujeme vysokým tempem na rozšíření našich výrobních kapacit.“

V prvním čtvrtletí roku 2018 se tržby společnosti ŠKODA AUTO zvýšily o 4,9 % na 4,547 miliardy eur (první čtvrtletí roku 2017: 4,334 miliardy eur). Provozní výsledek se zvýšil o 5,3 % na 437 milionů eur (první čtvrtletí roku 2017: 415 milionů eur). Rentabilita tržeb (Return on Sales) činí v současné době 9,6 %.

„ŠKODA AUTO opět dosáhla rekordních čtvrtletních výsledků – a to i přes náročné a konkurenční tržní prostředí. Základem zvýšené ziskovosti jsou zejména pozitivní efekty modelového mixu a růstu celkových prodejů,“ říká člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO, zodpovědný za oblast financí a IT Klaus-Dieter Schürmann. „Díky atraktivnímu modelovému mixu, zvýšené poptávce po našich modelech KODIAQ a KAROQ i optimalizovaným výrobním nákladům se nám podařilo navázat na růstový kurs předchozího roku. Důsledný management nákladů a efektivnosti bude mít i nadále ve společnosti ŠKODA AUTO vysokou prioritu,“ dodává Schürmann.

Vedle nejprodávanějšího modelu ŠKODA OCTAVIA patří mezi motory růstu hlavně modely SUV KODIAQ a KAROQ. Od ledna do března 2018 dodal český výrobce automobilů zákazníkům po celém světě celkem 105 700 vozů OCTAVIA, což je o 2,6 % více než ve stejném období předchozího roku. Velké SUV ŠKODA KODIAQ si polepšilo o více než 500 % a v prvním čtvrtletí tak bylo dodáno celkem 38 100 vozů. Také model ŠKODA KAROQ, který byl na trh uveden minulý rok, přispívá k pozitivnímu vývoji: od ledna do března dodala ŠKODA AUTO 17 100 těchto kompaktních SUV. Druhým nejprodávanějším vozem po celosvětovém bestselleru ŠKODA OCTAVIA je ŠKODA FABIA. Dodávky zákazníkům u tohoto modelu zůstávají s 54 600 vozy v prvním čtvrtletí na úrovni předchozího roku.

ŠKODA AUTO pracuje do budoucna na širší růstové základně

V reakci na zásadní změny v automobilovém průmyslu formulovala ŠKODA AUTO svou Strategii 2025. Na jejím základě se chce společnost v klíčových oblastech aktivně podílet na budoucím vývoji odvětví v oblasti elektromobility, autonomního řízení a konektivity. Mezi další důležitá témata patří digitalizace produktů a procesů, vstupy na nové trhy a rozšíření klasické výroby automobilů o nové služby související s mobilitou. Tímto způsobem chce společnost ŠKODA AUTO růst ve dvou dimenzích: vedle rostoucích prodejů vozů mají nové oblasti podnikání založit růst na širším základě.

S aktuálně sedmi prodávanými modelovými řadami vozů nabízí ŠKODA AUTO nejrozsáhlejší produktové portfolio v historii společnosti. Pomocí studie ŠKODA VISION X nabídla tradiční česká značka na ženevském autosalonu atraktivní vhled na budoucí další model své úspěšné rodiny SUV. Navíc zde svou světovou premiéru slavila modernizovaná ŠKODA FABIA a poprvé se veřejnosti představil také nový špičkový model populární modelové řady SUV ŠKODA KODIAQ v provedení LAURIN & KLEMENT. Kromě toho ŠKODA AUTO představila na konci dubna městské SUV ŠKODA KAMIQ, exkluzivní model pro svůj celosvětově nejsilnější trh v Číně.

Zdroj informací

ŠKODA AUTO a. s. a NejBusiness.cz

Datum

29.4.2018

Fotogalerie

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

8. března 2024

Na Slovensku uvedli do provozu největší smart bateriové úložiště nahrazující fosilní zdroje

V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...

3. března 2024

Zaměstnanci Penny si znovu přilepší

Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...

Reklama

Page generated in 1.2444 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál