Průzkum: V hodnocení spokojenosti s poštovními službami vedou soukromí přepravci

Průzkum: V hodnocení spokojenosti s poštovními službami vedou soukromí přepravci

Uživatelé poštovních služeb jsou podle průzkumu agentury Public Data Research se soukromými přepravci spokojeni více než s Českou poštou. Spokojenost s jejich službami vyjádřilo 87 % dotázaných, zatímco se státním doručovatelem 61 %. Téměř 60 % dotázaných má také se soukromými doručovateli lepší zkušenost než s Českou poštou (27 %). Nejčastějším důvodem nespokojenosti je situace, kdy kurýr nezazvoní, přestože adresát čeká doma (27,5 %), nejméně často naopak zazněla cena služeb (pouze v 7 % případů). Za rychlost a kvalitu služeb by 83 % respondentů bylo ochotných zaplatit o 10 korun více. To, že je pro zákazníky stěžejní flexibilita doručování, potvrzuje i celoevropská přepravní společnost GLS.

Soukromí přepravci, mezi které patří například společnosti GLS, PPL či DPD, předstihli podle průzkumu v míře spokojenosti u uživatelů poštovních služeb Českou poštu. Spíše spokojených a velmi spokojených se službami soukromých přepravců je celkem 87 % dotázaných oproti 61 % u České pošty. Alternativu za státního doručovatele poštovních zásilek a balíků volí alespoň občas 75 % dotázaných, výhradně Českou poštu využívá jen necelých 6 % respondentů. Se soukromými přepravci má obecně lepší zkušenosti více jak dvojnásobné množství dotázaných (59 %) než s Českou poštou (27 %). „Za pozitivními reakcemi zákazníků stojí především flexibilita a rychlost doručování zboží, ale také dílčí faktory, jako je například příjemné vystupování kurýrů,“ uvádí Pavel Včela, ředitel GLS Česká republika, u které průzkum ukázal nejmenší procento nespokojených zákazníků.

Zákazníci by si za rychlost a kvalitu připlatili

Jako hlavní příčinu nespokojenosti respondenti průzkumu uvádějí situace, kdy kurýr nezazvoní, přestože na doručení zásilky jako adresáti čekají doma (ve 27,5 % případů). Druhou nejčastější výtku představuje jiný doručovací čas, než který byl mezi kurýrem a adresátem původně sjednán (17 %). Třetí místo potom zaujímá opožděné doručení (téměř 14 %). Naopak nejméně často si dotázaní stěžovali na ceny poštovních služeb, které jako důvod nespokojenosti uvedlo jen 7 % z nich. Připlatit si 10 korun navíc za rychlejší a kvalitnější přepravu zboží by bylo ochotných (spíše ano a určitě ano) celkem 83 % dotázaných. „Lidé na desetikorunu nehledí, mnohem důležitějším faktorem je pro ně to, zda přepravce drží slovo, jestli se s ním lze rozumně domluvit, ale také zda plní očekávání dlouhodobě, tedy při opakovaném využívání jeho služeb,“ komentuje výsledky průzkumu Pavel Včela.

U přepravy zboží z e-shopů panuje shoda

Zajímavé jsou výsledky z průzkumu také u doručování zboží z e-shopů, které je s balíkovou logistikou neodmyslitelně spjato. Zákazníci v těchto případech využívají soukromé přepravce a Českou poštu téměř stejně často (46,5 % u soukromých přepravců oproti 45,4 % u České pošty). I zde tedy soukromé firmy vedou, přestože jen nepatrně.

Zákazníci internetových obchodů v posledních letech s oblibou využívají snadného způsobu doručení i těch nejmenších věcí až domů. Přepravní služby se proto snaží na měnící se trend reagovat. Stejně tak je tomu i u společnosti GLS, která se v průzkumu umístila ve výčtu soukromých přepravců, s nimiž mají zákazníci nejlepší zkušenosti: „V reakci na oblibu Čechů ve využívání malých výdejních a podacích míst rozšiřujeme i síť našich ParcelShopů, kterých bude před Vánoci přes 400,“ uvádí ředitel GLS Česká republika Pavel Včela. Na rostoucím potřeby trhu reaguje česká GLS také stavebním rozšířením centrálního třídicího centra v Jihlavě a otevřením 3 nových regionálních dep, jejichž celkový počet tak dosáhne 22. 

Zdroj informací

allmedia4u.cz a NejBusiness.cz

Datum

27.4.2018

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.3058 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál