Důvodem nedůvěry Čechů v pojišťovny je ze 43 % špatná osobní zkušenost. Ze spotřebitelského průzkumu prováděného agenturou IPSOS pro portál Zarukomat.cz, však vyplynulo, že i přesto je 80 % českých spotřebitelů pojištěno a stejné procento věří v obecnou užitečnost pojištění.
Jako nejčastější příčiny nedůvěry k pojišťovnám respondenti v průzkumu pro Zárukomat uváděli negativní osobní zkušenost. Ve stejné míře (43 %) zvolili obavu z neuhrazení škody. 28 % dotazovaných nevěří pojišťovnám z důvodu negativních kauz zveřejněných v mediích. Z průzkumu vyplývá zásadní spotřebitelský rozpor, i když má 43 % Čechů špatnou zkušenost s pojišťovnami je jich pojištěno 80 % a stejné procento vnímá pojištění jako užitečnou věc.
Nedůvěra v pojišťovny ovšem nepramení pouze z obavy, že nedojde k likvidaci pojistné události, vychází také z nízké informovanosti českých spotřebitelů. Celkem 22 % Čechů uvedlo, že je pro ně těžké zorientovat se v pojistných smlouvách, které pojišťovny údajně tvoří schválně příliš složité. „Není pochyb o existenci poskytovatelů, kteří neinformovanosti klienta zneužívají ve svůj prospěch. Důkazem transparentnosti by měl být jasný výklad všech náležitostí smlouvy, bez zbytečného „slovíčkaření“, říká Tomáš Trnka, ředitel Zárukomat.cz. „Nízká informovanost Čechů ve spotřebitelských otázkách je dlouhodobým problémem. Často dochází ke sjednávání smluv, ve kterých si budoucí plátci pojištění nedbale prověří například podmínky plnění a dochází tak k mylným domněnkám o tom, co všechno pojišťovna kryje.“
Ač průzkum odhaluje nedůvěru spotřebitelů vůči poskytovatelům, stále častěji dochází i ke zneužívání jejich produktů. Česká asociace pojišťoven prověřila v roce 2017 celkem 18 141 podezřelých pojistných událostí, ve kterých odhalila pojistné podvody v úhrnné hodnotě 1,23 mld. Kč. Celkově počet prověřovaných pojistných podvodů v minulém roce narostl o 13 %.¹
Zdroj http://www.cap.cz/images/tiskove-zpravy/180113_Pojistny_podvod_final.pdf
Allmedia4u, s.r.o., Zárukomat a Nejbusiness.cz
16.3.2018
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...
V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...
Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...