Až 160 kilometrů v hodině, s 10 místy v první třídě a 310 ve druhé, elektrické zásuvky, nízkopodlažní nástup s místy pro osoby na vozíku včetně přístupného WC – tak budou vypadat nové vlaky pro Moravskoslezský kraj. Tzv. jednotky push-pull by měly začít jezdit na lince mezi Ostravou, Frýdkem-Místkem a Frenštátem pod Radhoštěm město (trať č. 323) na konci roku 2020. Celkem pět jednotek přijde téměř na miliardu korun.
„Jednotky typu push-pull jsme se rozhodli na trasu mezi Ostravou a Frenštátem pod Radhoštěm objednat kvůli jejich univerzálnosti. Jde o netrakční soupravy, to znamená, že je lze na trati nasazovat ještě před plánovanou elektrifikací. V provozu mohou být spojeny jak s elektrickou tak s dieselovou lokomotivou. Cestující si na této trase užijí vyššího komfortu dříve, než nasazení moderních souprav umožní modernizace trati číslo 323,“ vysvětluje Miroslav Kupec, člen představenstva Českých drah odpovědný za techniku, servis a majetek. „Soupravy typu push-pull jsou již nasazovány třeba drahami na Slovensku,“ doplňuje Kupec.
„Trasa mezi Ostravou, Frýdkem-Místkem a Frenštátem pod Radhoštěm je čtvrtou nejvíce vytíženou příměstskou tratí v kraji. Denně tu naše vlaky využijí tisíce lidí. Na to jsme dbali společně s krajem při plánování dopravní obslužnosti na příští rok. Tyto moderní soupravy poskytnou komfort podobný vlakům pendolino nebo InterCity, přitom však reflektují, že jsou určeny pro cesty na kratší vzdálenosti. Samozřejmostí tak bude velkoprostorový interiér, účinný systém větrání, vytápění a klimatizace, bezbariérové vakuové WC, informační tabule s možností akustického hlášení či zásuvky pro notebooky. To vše by mělo zásadně zvýšit pohodlí a komfort cestujících,“jmenuje výhody nových souprav Ludvík Urban, člen představenstva ČD zodpovědný za regionální dopravu.
Nové soupravy by chtěly České dráhy společně s Moravskoslezským krajem pořídit pomocí finančních prostředků z evropského programu OPD2. Dopravní model nasazení těchto vozidel už byl projednán s krajem i s krajským koordinátorem KODIS.
České dráhy a Nejbusiness.cz
9.3.2018
Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...
Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...
Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...
V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...
ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...
České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...
osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...
Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...