České dráhy vypsaly zakázku na výrobce nových vlaků pro Moravskoslezský kraj

České dráhy vypsaly zakázku na výrobce nových vlaků pro Moravskoslezský kraj

Až 160 kilometrů v hodině, s 10 místy v první třídě a 310 ve druhé, elektrické zásuvky, nízkopodlažní nástup s místy pro osoby na vozíku včetně přístupného WC – tak budou vypadat nové vlaky pro Moravskoslezský kraj. Tzv. jednotky push-pull by měly začít jezdit na lince mezi Ostravou, Frýdkem-Místkem a Frenštátem pod Radhoštěm město (trať č. 323) na konci roku 2020. Celkem pět jednotek přijde téměř na miliardu korun.

„Jednotky typu push-pull jsme se rozhodli na trasu mezi Ostravou a Frenštátem pod Radhoštěm objednat kvůli jejich univerzálnosti. Jde o netrakční soupravy, to znamená, že je lze na trati nasazovat ještě před plánovanou elektrifikací. V provozu mohou být spojeny jak s elektrickou tak s dieselovou lokomotivou. Cestující si na této trase užijí vyššího komfortu dříve, než nasazení moderních souprav umožní modernizace trati číslo 323,“ vysvětluje Miroslav Kupec, člen představenstva Českých drah odpovědný za techniku, servis a majetek. „Soupravy typu push-pull jsou již nasazovány třeba drahami na Slovensku,“ doplňuje Kupec.

„Trasa mezi Ostravou, Frýdkem-Místkem a Frenštátem pod Radhoštěm je čtvrtou nejvíce vytíženou příměstskou tratí v kraji. Denně tu naše vlaky využijí tisíce lidí. Na to jsme dbali společně s krajem při plánování dopravní obslužnosti na příští rok. Tyto moderní soupravy poskytnou komfort podobný vlakům pendolino nebo InterCity, přitom však reflektují, že jsou určeny pro cesty na kratší vzdálenosti. Samozřejmostí tak bude velkoprostorový interiér, účinný systém větrání, vytápění a klimatizace, bezbariérové vakuové WC, informační tabule s možností akustického hlášení či zásuvky pro notebooky. To vše by mělo zásadně zvýšit pohodlí a komfort cestujících,“jmenuje výhody nových souprav Ludvík Urban, člen představenstva ČD zodpovědný za regionální dopravu.

Nové soupravy by chtěly České dráhy společně s Moravskoslezským krajem pořídit pomocí finančních prostředků z evropského programu OPD2. Dopravní model nasazení těchto vozidel už byl projednán s krajem i s krajským koordinátorem KODIS.

Technické parametry:

  • netrakční jednotka (jedná se o soupravu bez pohonu, dopravu zajistí připojená lokomotiva různého typu, např. dieselová, elektrická);
  • základní sestava: řídicí vůz + dva vozy vložené;
  • nízkopodlažní nástup;
  • moderní textilem čalouněné sedačky
  • místa 1. i 2. třídy (počet míst cca 10 v 1. třídě a cca 310 míst ve 2. třídě)
  • místa pro jízdní kola (cca 30 míst) a kočárky, prostor pro objemná zavazadla;
  • místa pro osoby na vozíku včetně přístupného WC, zásuvek pro nabízejí elektrických vozíků a mechanické plošiny podle norem TSI;
  • další vyhrazená místa pro osoby se zdravotním postižením a úpravy pro osoby s různým druhem handicapu, včetně např. označení Braillovým písmem a označením pro slabozraké;
  • informační audiovizuální systém;
  • Wi-Fi;
  • elektrické zásuvky 230 V a USB výstupy pro napájení elektroniky;
  • schopnost provozu rychlostí alespoň 160 km/h;
  • zajištěna vysoká bezpečnost cestujících – nástupní dveře ovládané tlačítky i centrálně, za jízdy i za pobytu ve stanici blokováné (tzv. stranové blokování), s možností odblokování jen na straně nástupiště.

Zdroj informací

České dráhy a Nejbusiness.cz

Datum

9.3.2018

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

27. dubna 2025

SGEF reportuje 36% nárůst financování strojů a technologických zařízení

Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...

25. dubna 2025

Flexibilních kanceláří v Česku už je přes 172 500 metrů čtverečních. A bude jich více i v regionech

Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...

22. dubna 2025

IROP v roce 2024: 2 409 podpořených projektů a investice za 26,5 miliardy korun

Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...

17. dubna 2025

Inspekce práce v loňském roce při kontrolách odhalila téměř 2 tisíce nelegálně pracujících osob

V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...

9. dubna 2025

ABB, Smart View a Keyence otevřely studentům dveře do reálného světa robotiky na RoboVision Hackathonu

ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...

8. dubna 2025

Exportéři hledají nové trhy. Diverzifikace je klíčem ke stabilitě a odolnosti

České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

28. února 2025

Evropská komise schválila Česku podporu na výrobu tepla z biomasy

Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

Reklama

Page generated in 1.2807 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál