Pojišťovnictví se mění – a mění se i lidé, kteří v něm pracují. Pojišťovny zavádějí nové pozice kvůli technologiím a regulaci

Pojišťovnictví se mění – a mění se i lidé, kteří v něm pracují. Pojišťovny zavádějí nové pozice kvůli technologiím a regulaci

Práce v pojišťovnictví připadá zaměstnancům tohoto segmentu užitečná a prestižnější než práce ve školství, obchodu či umění. Vyplývá to z průzkumu, který pro Českou asociaci pojišťoven (ČAP) realizovala výzkumná agentura SC&C. Zaměstnanci pojišťoven jsou celkově se svou prací spokojeni – zásadní pozitivní vliv na to má pracovní kolektiv a náplň práce.

S ohledem na nástup digitálních technologií a rozvoj regulace je otázkou času, kdy se výrazněji přeskupí struktura nabízených pozic ze strany pojišťoven. „Pojišťovny se už dnes mnohem více poohlížejí mezi IT experty nebo začínají zvyšovat kvalifikaci stávajících zaměstnanců. Důležitým předpokladem pro budoucí práci v tomto sektoru je tudíž motivace učit se stále něco nového – což splňuje podle průzkumu mezi pojišťovnami 89 % respondentů. Podobně vysoká část zaměstnanců (84 %) by v tomto sektoru ráda pracovala i v budoucnu,“ uvádí Jan Matoušek, výkonný ředitel ČAP.

Za pravdu mu dává František Lukáš, ředitel lidských zdrojů UNIQA pojišťovny: „Čerstvým důkazem je nutnost pro pojišťovny zřídit pozici tzv. ‚DPO‘ (pověřence na ochranu osobních údajů). Roste ale i počet pozic v oblasti IT security a on-line marketingu; velký rozvoj zažívají i call centra.“ Podobně to vidí také František Mareš, náměstek generálního ředitele Pojišťovny České spořitelny: „Nábory realizujeme z důvodu digitalizace, nárůstu obchodní produkce a implementace legislativních změn, což souvisí i s navýšením personálu.“

„Mění se také přístup personálních oddělení (zejména k zaměstnancům a uchazečům), která také využívají moderní nástroje k recruitmentu, např. stále oblíbenější sociální sítě,“ doplňuje Šárka Brůnová, která řídí personální úsek Kooperativy. „Nástup nových technologií využíváme pro větší flexibilitu. Všechno, co dokážou naši lidé vytvořit z kanceláře, dokážou vytvořit odkudkoliv, kde se připojí k internetu. To je jedna z výhod a zároveň jeden z požadavků při náboru nových zaměstnanců,“ dodává Libor Stodola, personální ředitel skupiny AXA ČR a Slovensko.

Stávající zaměstnance pojišťoven jejich práce baví

Celková spokojenost zaměstnanců v pojišťovnictví dosahuje téměř 80 % – výborně jsou hodnoceny zejména vztahy s nadřízenými a kolektiv. „Na základě odpovědí zaměstnanců lze soudit, že většina z nich si uvědomuje kariérní potenciál práce v pojišťovnictví, a nijak v tomto směru tedy nestrádá – práce je pro ně zajímavá a ve většině případů je naplňuje,“ uvádí Jana Hamanová, ředitelka výzkumu SC&C. To je pravděpodobně i důvodem, proč zaměstnanci pracují v pojišťovnách průměrně až 10 let.

Shodují se na tom i HR manažeři pojišťoven. „Pojišťovnictví je poměrně klidné odvětví, kde se navíc mzdy pohybují nad průměrem, takže zaměstnanci nemají příliš důvodů odcházet,“ myslí si František Lukáš. „Česká pojišťovna má jako firma dlouholetou tradici – mnoho lidí tady strávilo téměř celý svůj profesní život, sounáležitost se značkou je veliká a je atraktivní i pro mladé,“ uvádí Petr Bielik, personální ředitel České pojišťovny. Podobně loajální zaměstnance má i Pojišťovna České spořitelny. „Průměrná doba zaměstnání je u nás sice 8,5 roku, ale máme také zaměstnance, kteří jsou ve společnosti od jejího vzniku,“ vysvětluje František Mareš. Také Kooperativa má zaměstnance působící ve společnosti více než 20 či 25 let. „Určitě tomu napomáhá rodinná firemní kultura Kooperativy, zázemí a jistota,“ vysvětluje Šárka Brůnová.

Zdroj informací

ČAP a Nejbusiness.cz

Datum

8.3.2018

Fotogalerie

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

8. března 2024

Na Slovensku uvedli do provozu největší smart bateriové úložiště nahrazující fosilní zdroje

V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...

3. března 2024

Zaměstnanci Penny si znovu přilepší

Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...

Reklama

Page generated in 1.2447 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál