Čeští vývozci budou od letoška výrazně investovat

Čeští vývozci budou od letoška výrazně investovat

Přestože exportující podnikatelé letos očekávají pokles svého vývozu, více než tři čtvrtiny z těchto společností se rozhodly navýšit své investice. Firmy se v následujících dvou letech zaměří především na modernizaci (29 %) a rozšíření výrobní kapacity (12 %). Podle průzkumu společnosti GfK bude značná část investic směrovat také do oblasti e-commerce, kam se nově chystá vkročit 6 % firem.

Indexu Exportu, který pravidelně zpracovává Raiffeisenbank ve spolupráci s Asociací Exportérů, potvrdil, že tempo růstu českého vývozu zpomaluje. Podle odborníků za to může nejen nedostatek zaměstnanců, ale také nedostatečná výrobní kapacita firem. „Ne ve všech společnostech se daří zvyšovat produktivitu práce ruku v ruce s růstem personálních nákladů. To vytváří tlak na růst cen výrobků a při očekáváném posilování koruny se bude konkurenceschopnost českých vývozců zhoršovat,“ říká hlavní ekonomka Raiffeisenbank Helena Horská.

Sílící konkurenci se firmy snaží čelit investicemi. Výsledky ankety mezi českými exportéry potvrdily, že tři čtvrtiny podnikatelů v příštích dvou letech plánují objem svých investic navýšit. Každý třetí exportér se přitom zaměří na modernizaci i rozšíření výroby, třetina pak zmodernizuje stávající zařízení. Rozšíření kapacity svých podniků plánuje více než desetina. „Zakázky se stále množí, avšak společnosti je často odmítají kvůli nízkým výrobním kapacitám a nedostatku zaměstnanců. Investice do rozšíření, ale také modernizace či robotizace výroby pomůže firmám čelit nedostatku pracovní síly,“ potvrzuje Helena Horská.

Čtvrtina vývozců bude prodávat na internetu

Další formou investice do následujících let mají být internetové obchody, neboli e-commerce. Podle průzkumu společnosti GfK již na e-shopech své zboží a služby nabízí pětina exportujících firem. V příštích letech do této oblasti navíc hodlá vstoupit dalších 6 % dotazovaných společností. Průzkum mimo jiné ukázal, že každá druhá společnost, která aktuálně provozuje nebo se chystá do budoucna zřídit e-shop, chce prostřednictvím internetových obchodů směřovat své zboží i do zahraničí. Zboží a služby prodávané na e-shopech ale zatím ve většině případů (80 %) míří do střední, východní či západní Evropy. Expanzi do zahraničí prostřednictvím e-commerce by podle nich pomohla především nižší cena přepravy, marketingová podpora a vyšší spolehlivost zahraničního platebního styku.

Zdroj informací

Raiffeisenbank a NejBusiness.cz

Datum

1.3.2018

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

Reklama

Page generated in 1.1432 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál