Pětina obyvatel České republiky počítá s tím, že bude platit bezkontaktně pomocí nositelných zařízení – chytrých hodinek, náramků, klíčenek. Češi jsou tím podle čerstvého průzkumu společnosti Mastercard pod evropským průměrem, který činí 24 procent, což představuje více než 175 milionů osob. V sousedním Slovensku činí podíl zájemců o bezkontaktní placení nositelnými zařízeními 31 procent.
Celková útrata hrazená loni prostřednictvím bezkontaktních karet Mastercard a Maestro vzrostla meziročně o 145 procent a obliba bezkontaktních plateb pochopitelně vede k tomu, že mnoho Evropanů uvažuje o nových způsobech bezkontaktního placení. Předpovídá se, že do roku 2020 bude plných 62 procent nositelných zařízení mít platební funkce.
Tyto údaje byly zveřejněny zrovna v době, kdy banka ABN AMRO chystá v Nizozemsku zkušební provoz bezkontaktního placení pomocí nositelných zařízení. Vedle stabilního růstu bezkontaktních plateb totiž také postupně mizí překážky, které brání jejich většímu rozšíření. K největšímu poklesu došlo v případě obav z možného podvodu v Nizozemsku (-41 procent), Španělsku (-33 procent) a ve Velké Británii (-31 procent).
Jednotlivé evropské banky se společností Mastercard spolupracují na uvedení další podoby bezkontaktních plateb. ABN AMRO je jednou z prvních bank, které umožňují bezkontaktní platby prostřednictvím nositelných zařízení propojených s běžným účtem. Banka spouští pilotní projekt pro 500 klientů různých věkových kategorií.
„Evropa stojí v čele světového rozvoje bezkontaktních plateb a jejich obrovská obliba vytváří poptávku po ještě pohodlnějších způsobech placení,“ uvedl Paolo Battiston, výkonný viceprezident společnosti Mastercard pro digitální platby a vývojové laboratoře v Evropě. „Důvěra nakupujících v bezkontaktní technologie je větší než kdy dříve a lidé tak jsou podle všeho připraveni posunout se ještě o krok dál a začít platit bezkontaktně pomocí různých zařízení provázaných s bankovním účtem. Pilotní projekty, jako je ten v Nizozemsku, na němž spolupracujeme, přinesou v digitální ekonomice spotřebitelům nové možnosti.“
„Česko patří v platbách mezi inovativní země a registrujeme i zájem bank dozvědět se více o platbách nositelnými zařízeními. Některé banky vydávající karty Mastercard jsou už technicky připravené, takže ve spuštění jim žádné překážky nebrání,“ mínil Miroslav Lukeš, generální ředitel Mastercard pro Českou republiku, Slovensko a Rakousko.
Systém Mastercard Tokenization se významnou měrou podílí na tom, proč jsou platby prostřednictvím nositelných zařízení bezpečnější než kdy dříve. Díky tomuto systému je zajištěno, že šestnáctimístné číslo platební karty se v chytrých hodinkách nikde nepoužívá ani neukládá – namísto něj se používá náhradní číselný kód, označovaný jako „token“, který se vystavuje samostatně pro každé zařízení, které je schopno zprostředkovávat platby. Výsledné zabezpečení, uplatňované pro digitální platby, je podobné elektronickému čipu platebních karet.
Tokenizace navíc přidává další úroveň zabezpečení, neboť vlastní číslo platební karty zůstává skryto, a to i během platební transakce v místě prodeje. Jelikož většina lidí dává přednost digitální peněžence od své vlastní banky, umožňuje tento postup jednodušší přístup k důvěryhodnému způsobu realizace elektronických plateb.
28.2.2018
V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....
VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...