Stále větší roli v prodeji ojetin hrají autorizovaní dealeři a velké autobazary

Stále větší roli v prodeji ojetin hrají autorizovaní dealeři a velké autobazary

Společnost Cebia zjistila, že podíl autorizovaných prodejců (dealerů) a velkých autobazarů na celkových prodejích ojetých vozidel vzrostl. V roce 2017 stouply prodeje ojetin od dealerů téměř o 16 %. Vloni také došlo ke koncentraci prodeje na velké autobazary. 20 největších autobazarů v ČR prodalo 43 % všech vozidel prodaných vloni autobazary.

Vloni bylo z celkového počtu 750 000 ojetin zhruba 412 500 (55 %) prodáno mezi soukromými osobami a 337 500  (45 %) bylo prodáno prodejci ojetých vozidel (firmami).

Výsledky prodejů ojetých vozidel v rámci certifikovaných programů importérů

Importérské certifikované programy tvoří téměř čtvrtinu trhu s ojetými vozidly prodanými prodejci (firmami) a jejich podíl rok od roku roste. Celkem bylo v roce 2017 v tomto segmentu ojetin prodáno 77 933 vozidel, což bylo o 15,7 % více než v roce 2016. Jedná se o ojetá vozidla prodaná v rámci certifikovaných programů importérů jednotlivých značek vozidel. „Prodeje ojetin od autorizovaných dealerů stouply dvakrát více než celý trh ojetých vozidel, jenž vloni narostl o 7 %. Důvodem je orientace zákazníků na dražší, kvalitnější a prověřené vozy, větší prodejní aktivity dealerů, rostoucí počet dealerů zapojených do programů a podpora importérů,“ komentoval výsledky Ing. Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia.

Leaderem v této oblasti je jednoznačně program ŠKODA Plus, který tvoří 54 % celého segmentu ojetin prodávaných v rámci certifikovaných programů. V rámci programu ŠKODA Plus bylo vloni prodáno 41 990 vozidel (17% meziroční nárůst) prostřednictvím 124 prodejních míst. V kategorii tzv. ročních vozů (do 18 měsíců od data první registrace) činil nárůst dokonce téměř 23 % (prodáno 15 697 kusů). To mimo jiné potvrzuje trend preference kvalitních ojetých vozů s jasným původem, doložitelnou servisní historií, v dobrém technickém stavu a s malým počtem najetých kilometrů.

Druhým největším programem s téměř 25% tržním podílem je Das WeltAuto, což je program Porsche Česká republika - importéra značek koncernu Volkswagen. Vloni prodal 18 808 vozů, což znamená 7,3% meziroční nárůst.

Vloni nejvíce vzrostl počet prodaných vozidel v rámci programu Volvo Selekt, který jej více než zdvojnásobil. Novinkou v tomto programu je českým importem organizovaný dovoz švédských Volvo Selekt vozů přímo z centrály v Goteborgu. Téměř dvojnásobný růst vykazuje i Kia, a to i přes akutní nedostatek ojetých vozů. Výrazný nárůst zaznamenala i značka Toyota s téměř třetinovým nárůstem prodejů. Renault dosud vykazoval ojeté vozy prodané svými autorizovanými dealery, které nezastřešoval značkový program. Během letošního roku spustí v České republice nový program prodeje ojetých vozidel s názvem Renault SELECTION. Hlavním cílem je jednotný koncept prodeje ojetých vozů u vybraných dealerů Renault.

Výsledky autobazarů

V ČR bylo prostřednictvím autobazarů vloni prodáno více než 75 % ojetých vozidel z celkového počtu prodaného prodejci ojetých vozidel (firmami). Mezi nimi suverénně vede společnost AAA Auto se 46 744 kusy. 20 největších autobazarů vloni prodalo zhruba 110 tisíc ojetých vozidel a AAA Auto má tak 43% podíl na bazarových prodejích. Kromě AAA Auto jednotlivé autobazary nechtějí uvádět konkrétní počty prodaných vozidel z důvodu konkurenčního boje.

Největší autobazary v ČR

AUTO SAMSON CENTER

AUTO RUPEXIM

Trotina Auto

Autobazar Prachárna

AUTO - ŠERÝ

Autobazar Automarket Euro

Štěpánek Auto

Auto Starsy

Zdroj informací

Cebia a NejBusiness.cz

Datum

20.2.2018

Fotogalerie

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.2347 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál