Coca‑Cola představuje novou globální vizi World Without Waste – Svět bez odpadu

Coca‑Cola představuje novou globální vizi World Without Waste – Svět bez odpadu

Společnost Coca‑Cola oznámila záměr zásadně přepracovat svůj postoj k problematice obalových materiálů. Globálním cílem je přispět do roku 2030 k odběru a recyklaci stejného množství odpadu, které odpovídá 100% objemu jí použitých obalových materiálů.

Tento záměr představuje klíčovou součást nové vize společnosti nazvané World Without Waste, tedy Svět bez odpadu. Coca‑Cola podpoří svůj záměr investicemi v průběhu několika let. Součástí ambiciózního plánu je také již probíhající úsilí o to, aby byly všechny obaly nápojů z portfolia společnosti Coca‑Cola 100% recyklovatelné. Celý záměr je přitom založen na předpokladu, že jakkoliv si balené potraviny a nápoje z moderního života odmyslet nelze, podíl těchto obalových materiálů na celkovém objemu odpadu je možné významně snížit.

„Svět čelí problému s obalovými materiály a stejně jako jiné firmy, neseme i my spoluzodpovědnost za jeho řešení,“ říká James Quincey, prezident a generální ředitel společnosti Coca‑Cola. „Prostřednictvím naší vize investujeme do naší planety i do používaných obalových materiálů ve snaze učinit z tohoto problému záležitost minulou.“

Společnost Coca‑Cola a její partneři (v ČR je to Coca‑Cola HBC) usilují o naplnění několika zásadních cílů:

Investice do planety

Do roku 2030 globálně odebrat a znovu uvést do oběhu jednu nápojovou lahev nebo plechovku za každý prodaný kus. Využívat svých marketingových zdrojů i schopností tak, aby lidé věděli, co, jak a kde recyklovat. Podporovat zpětný odběr obalových materiálů v rámci celého oboru, včetně odběru lahví a plechovek od jiných výrobců. V neposlední řadě spolupracovat s místními komunitami, partnery v oboru, odběrateli i zákazníky i při řešení souvisejících problémů, jako jsou odhozené obaly či znečištění moří.

Investice do obalových materiálů

Společnost Coca‑Cola bude pokračovat v úsilí o dosažení globální recyklovatelnosti veškerých svých obalových materiálů, ať již prostřednictvím vyššího podílu recyklovaných materiálů, vývoje pryskyřic rostlinného původu či snižováním množství plastu v každém obalu. Do roku 2030 chce společnost Coca‑Cola používat lahve s průměrným obsahem recyklovaného materiálu ve výši 50 procent a nastolit tak novou globální normu pro nápojové obaly. V současné době je již většina obalových materiálů používaných společností Coca‑Cola recyklovatelných.

„Coca‑Cola HBC patří mezi zakladatele společnosti EKO-KOM. Za 20 let existence dosáhla úroveň recyklace odpadů v systému EKO-KOM 77 % a patří tak k nejvyšším v Evropě. Tento systém zahrnuje 6114 obcí, ve kterých žije 99 % populace. Ti všichni tak mají možnost své odpady třídit a již 72 % obyvatel ČR tak činí,“ říká Petr Jonák, ředitel vnějších vztahů Coca‑Cola HBC Česko a Slovensko. „Vizi společnosti Coca‑Cola na Svět bez odpadu plně podporujeme. Jako dlouhodobý lídr recyklace obalů a odpadů v České republice budeme hledat všechny možnosti, jak dále zvýšit efektivitu českého systému a vyzýváme ostatní, aby se k tomuto úsilí přidali,“ dodal.

Vize World Without Waste představuje další krok v trvalém úsilí společnosti Coca‑Cola o zajištění udržitelnosti. Staví při tom na úspěšném plnění cíle opětovného využití přibližně shodného množství vody, jaké využívá k výrobě svých nápojů. Společnost tento cíl naplnila a překonala v roce 2015, pět let před původně přepokládaným termínem. Toto úsilí je součástí snahy společnosti Coca‑Cola zodpovědně růst a stát se výrobcem uceleného portfolia nápojů.

„Nápojové lahve a plechovky by pro naši planetu neměly znamenat ohrožení. Stejně tak je možné dosáhnout světa neznečištěného odpadky,“ říká James Quincey„Firmy jako je ta naše se v tomto směru musí postavit do čela. Spotřebitelům po celém světě záleží na stavu naší planety, a proto od firem očekávají, že podle toho budou jednat. Hodláme se podle toho řídit a vyzýváme ostatní, aby se k nám na této důležité cestě přidali.“

Coca‑Cola bude o dosažení svých cílů usilovat ve spolupráci s několika globálními partnery: iniciativou New Plastics Economy nadace Ellen MacArthur Foundation, aliancí The Ocean Conservancy / Trash Free Seas Alliance, a Světovým fondem na ochranu přírody WWF. Společnost Coca‑Cola vedle toho spustí projekty ve spolupráci s novými partnery na regionální a místní úrovni. Hodlá navíc spolupracovat s významnými odběrateli při motivování spotřebitelů k recyklování obalových materiálů v co největší míře.

Zdroj informací

Coca‑Cola Česká republika  a NejBusiness.cz

Datum

24.1.2018

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

Reklama

Page generated in 1.2185 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál