V rámci nového ekologického cíle skupiny Deutsche Bahn se DB Schenker zavázal snížit emise skleníkových plynů do roku 2030 minimálně o 40 % ve srovnání s rokem 2006. Cílem celé skupiny je snížení emisí uhlíku o polovinu.
Na produkci všech emisí skupiny Deutsche Bahn se DB Schenker podílí ze dvou třetin, a tak má zároveň velký vliv na splnění tohoto cíle. Ke snižování emisí uhlíku do roku 2030 se DB Schenker zavázal již v minulém roce. Od roku 2020 se roční cíle pro snížení emisí zvýší o 3 % ročně pro pozemní a leteckou přepravu. DB Schenker chce také zredukovat emise v námořní přepravě, a to i přesto že už v období 2006-2017 dosáhl snížení o 62 % na TEU/km.
Zhruba 95 % emisí uhlíků produkují společnosti, které s DB Schenker spolupracují v rámci celého logistického řetězce. Po celém světě jich je na 40 000. DB Schenker hodlá produkci uhlíku v odvětví logistiky dále snižovat a chce se na tomto plánu podílet i se svými obchodními partnery. Spolupracuje s nimi na kampaních za ekologičtější dopravu, investuje do nových technologií a pilotních projektů, které by pomohly k lepšímu životnímu prostředí.
Například v Paříži nyní zavádí DB Schenker změny v elektromobilitě pro svoz a rozvoz zásilek. „Zahájením tohoto programu jsme se přidali k společnostem, které udávají směr v městské logistice bez uhlíku,” říká Tariel Chamerois, manažer udržitelnosti ve společnosti DB Schenker ve Francii a viceprezident CLECAT, což je Evropská organizace pro zasílatelství, dopravu, logistiku a služby zákazníkům.
"Ve Švédsku odstartovaly kampaně na podporu přechodu na zelenou energii v dopravě. DB Schenker dnes využívá udržitelná biopaliva v přibližně 800 kamionech, které tak nahrazují zhruba třetinu spotřeby nafty. Konec používání fosilních paliv. To pro nás představuje největší výzvu. V oblasti pozemní přepravy je náš cíl již jasný. V železniční přepravě stále více využíváme zelenou energii, a to i na mezikontinentálních linkách, což by mohlo přetáhnout část objemu zakázek z letecké a námořní přepravy. Ty teď nutně potřebují nové technologie, které se ale nachází teprve v počátcích vývoje. Ekologická situace v těchto segmentech není dlouhodobě udržitelná. Z tohoto pohledu je pro všechny články dodavatelského řetězce vhodné spolupracovat s těmi, kteří nové strategie vytvářejí,“ vysvětluje Andrea Dorothea Schoen, manažerka programu ochrany klimatu v DB Schenker.
DB Schenker a NejBusiness.cz
22.1.2018
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...