Maďarský dopravce CER Cargo Holding zařadí do svého lokomotivního parku další lokomotivy od českého výrobce lokomotiv a speciálních drážních vozidel CZ LOKO. A to dvousystémovou elektrickou lokomotivu typu EffiLiner 3000 pro CER Slovakia a diesel-elektrickou lokomotivu EffiLiner 1600 pro CER Hungary. Předpokládaný termín dodávek je v prvním čtvrtletí roku 2018 a lokomotivy dopravce využije na vozbu nákladních vlaků na území Maďarska, Slovenska a České republiky. Ke slavnostnímu podpisu smlouvy o prodeji EffiLineru 3000 došlo již v říjnu na zámku v Liblicích, v případě EffiLineru 1600 to pak bylo počátkem prosince v Budapešti. V tuto chvíli finišují jednání o dodávce dalšího EffiLinera 1600, tentokrát pro CER Slovakia.
„Je to pro nás další velký úspěch, který navazuje na předchozí dodávku lokomotivy EffiShunter 1600 z června tohoto roku pro CER. Pokračování spolupráce potvrzuje, že naše lokomotivy obstojí v náročném traťovém provozu a evropské konkurenci,“ uvedl předseda představenstva Josef Bárta v Budapešti.
Dvousystémová elektrická čtyřnápravová lokomotiva EffiLiner 3000 o výkonu 2 910 kW a max. rychlosti 120 km/h představuje komplexní modernizaci vyřazených belgických lokomotiv Class12, na níž se pod vedením CZ LOKO podílelo více než 10 firem českého a slovenského železničního průmyslu. Celý projekt začal v roce 2013, kdy CZ LOKO dovezlo do Česka 12 těchto vysloužilých elektrických vozidel od belgického státního dopravce SNCB a začalo s jejich komplexní modernizací. CER Hungary se stane prvním zahraničním uživatelem této elektrické lokomotivy od CZ LOKO.
Diesel-elektrická čtyřnápravová lokomotiva EffiLiner 1600 o výkonu 1 550 kW a max. rychlosti 100 km/h nabízí vysokou spolehlivost a nízké náklady na provoz a údržbu. V České republice již tyto lokomotivy provozují společnosti SD – Kolejová doprava a UNIPETROL DOPRAVA. Před dokončením je další lokomotiva, tentokrát pro slovenskou společnost PSŽ.
„Nejnovější dodávky pro skupinu CER jednoznačně dokazují správnost rozhodnutí zaměřit se také na maďarský trh. Vidíme v něm obrovský potenciál a naše obchodní aktivity na něm chceme i nadále rozvíjet. O elektrický EffiLiner 3000 projevuje zájem celá řada dopravců a dodávka pro CER Cargo Holding to jen potvrzuje,“ přibližuje další obchodní plány Jaroslav Plhák, obchodní a marketingový ředitel CZ LOKO.
CER Cargo Holding očekává, že tržby za letošní rok dosáhnou výše 6,3 miliardy HUF. Dceřiná společnost, CER Hungary, je v Maďarsku čtvrtým největším železničním dopravcem. Objem přepravy činil v roce 2016 2,5 milionů tun. Stále více cílí na přepravu nebezpečného nákladu jako je například plyn nebo bioetanol. Firma nyní zaměstnává sedmdesát lidí a počet zaměstnanců se v posledních třech letech téměř ztrojnásobil.
CZ LOKO, a.s. a NejBusiness.cz
1.1.2018
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...