MARLENKA vyhrála spor s dr.Oetkerem

MARLENKA vyhrála spor s dr.Oetkerem

V průběhu listopadu roku 2016 společnosti MARLENKA international s.r.o. zjistila, že společnost Dr. Oetker uvedla na trh v Turecku výrobek (sypkou směs na výrobu dortu) s názvem „MARLENKA“ a prodávala ho ve všech obchodních sítích (např.Carrefour, Metro apod.) V reakci na toto zjištění byly v lednu roku 2017 kontaktovány jak turecká pobočka Dr. Oetker, tak německá centrála společnosti s upozorněním na porušování práv k ochranným známkám společnosti MARLENKA international s.r.o.

Ačkoliv společnost Dr. Oetker zásah do ochranných známek společnosti MARLENKA international s.r.o. uznala, odmítla návrh na mimosoudní vyrovnání s poukazem na to, že označení „MARLENKA“ je v Turecku druhového charakteru, tedy že označuje obecně druh výrobku a že není způsobilé rozlišit konkrétní výrobky společnosti MARLENKA international s.r.o. Společnost Dr. Oetker pohrozila, že z tohoto důvodu podá návrh na zneplatnění ochranných známek „MARLENKA“ v Turecku. V průběhu vyjednávání byli právní zástupci společnosti Dr. Oetker na základě argumentace prvních zástupců společnosti MARLENKA international s.r.o. přesvědčeni o tom, že označení „MARLENKA“ není druhového charakteru, což vyloučilo jejich snahu o zneplatnění ochranných známek „MARLENKA“ v Turecku.

Výsledkem několikaměsíčního vyjednávání bylo uzavření dohody o narovnání, čímž bylo neoprávněné užití ochranných známek „MARLENKA“ vyřešeno mimosoudní cestou. V této dohodě společnost Dr. Oetker uznala existenci práv společnosti MARLENKA international s.r.o. k jejím ochranným známkám „MARLENKA“ a zavázala se zejména:

Neuvádět výrobky „MARLENKA“ na trh

Odkoupit výrobky „MARLENKA“ z určených velkých obchodních řetězců

Zaplatit společnosti MARLENKA international s.r.o. finanční kompenzaci ve výši 16.000 EUR

Vyjádření Dr.Oetkera

Dr. Oetker dohodu s Marlenkou potvrzuje. „Problémem bylo, že Marlenka je v Turecku obecný název pro určitý druh pečiva, a proto byl krátkodobě používán pro produkt Dr. Oetker. Naše turecká dceřiná společnost si nebyla vědoma, že česká společnost má známku Marlenka chráněnou,“ reagoval mluvčí německé centrály firmy Jörg Schillinger. Vzájemná dohoda je podle něj akceptovatelná pro obě strany a firma už produkt dál nenabízí.

Výše popsané nebylo prvním případem porušování ochranných známek společnosti „MARLENKA“ v Turecku. I předchozí případy byly vyřešeny smírně bez soudního řízení, kdy se porušovatelé zavázali zdržet se dalšího neoprávněného užívání ochranných známek „MARLENKA“.

Zdroj informací

MARLENKA international s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

20.12.2017

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.3555 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál