Letos po patnácté určí zákazníci nejoblíbenějšího obchodníka v soutěži Mastercard Obchodník roku 2017. Do oborových kategorií byly loni poprvé zařazeny i čerpací stanice s prodejnou. Aktuální průzkum agentury GfK Czech ukázal, že kvalita doplňkového prodeje u tzv. benzínek má velký vliv na rozhodování zákazníků, u které z nich natankovat.
Průzkum ukázal, že 60 % dotázaných v posledním půlroce nakoupilo zboží v prodejně u čerpací stanice, dvě třetiny z nich nakupovaly v posledním měsíci. „Zajímavé byly odpovědi respondentů na dotaz, zda pro ně prodejna a její nabídka hrají roli při výběru čerpací stanice, u které budou tankovat. Celkem 26 % odpovědělo, že je pro ně vždy nebo často rozhodující právě kvalita doplňkového prodeje. Tento postoj deklaruje dokonce třetina těch, kteří preferují prodejny u čerpacích stanic MOL a Shell. Prodejny na čerpacích stanicích se tak stávají nejen významnými obchodníky, ale také důležitým faktorem v konkurenčním boji husté sítě čerpacích stanic,“ komentoval výsledky průzkumu Josef Machala, Mastercard Rewards Program Leader.
V obchodech u čerpacích stanic dominují nákupy občerstvení během jízdy, ať už je to do auta (77 %), či přímo na místě (47 %). Dále jsou to nápoje a potraviny pro rychlou spotřebu mimo domov, například v práci nebo ve škole (29 %). Nákupy domů jsou spíše ojedinělé, nejčastěji jde o „nouzový nákup“. Nejvíce domů nakupují zákazníci, kteří preferují prodejny u čerpacích stanic Shell.
Účelu nákupů v prodejnách u čerpacích stanic odpovídá druh zboží, které si zákazníci vybírají. Nejčastěji jsou to teplé i studené nápoje, balené i čerstvé bagety či sendviče, případně sladkosti. Mezi nepotravinovým sortimentem vedou cigarety, noviny či časopisy a autodoplňky. Nejčastějšími zákazníky jsou lidé od 25 do 44 let, jejich podíl se zvyšuje s rostoucím příjmem a počtem členů rodiny. Častěji nakupují muži než ženy (65 % vs. 54 %), což je dáno vyšším počtem mužů za volantem, včetně profesionálů.
Výzkum probíhal v listopadu 2017 na reprezentativním vzorku 2 000 respondentů internetové populace ČR metodou online dotazování.
Mastercard a NejBusiness.cz
18.12.2017
Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...
Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...
Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...
V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...
ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...
České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...
osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...
Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...