Více než čtvrtina čechů si vybírá čerpací stanici podle kvality doplňkového prodeje

Více než čtvrtina čechů si vybírá čerpací stanici podle kvality doplňkového prodeje

Letos po patnácté určí zákazníci nejoblíbenějšího obchodníka v soutěži Mastercard Obchodník roku 2017. Do oborových kategorií byly loni poprvé zařazeny i čerpací stanice s prodejnou. Aktuální průzkum agentury GfK Czech ukázal, že kvalita doplňkového prodeje u tzv. benzínek má velký vliv na rozhodování zákazníků, u které z nich natankovat.

Průzkum ukázal, že 60 % dotázaných v posledním půlroce nakoupilo zboží v prodejně u čerpací stanice, dvě třetiny z nich nakupovaly v posledním měsíci. „Zajímavé byly odpovědi respondentů na dotaz, zda pro ně prodejna a její nabídka hrají roli při výběru čerpací stanice, u které budou tankovat. Celkem 26 % odpovědělo, že je pro ně vždy nebo často rozhodující právě kvalita doplňkového prodeje. Tento postoj deklaruje dokonce třetina těch, kteří preferují prodejny u čerpacích stanic MOL a Shell. Prodejny na čerpacích stanicích se tak stávají nejen významnými obchodníky, ale také důležitým faktorem v konkurenčním boji husté sítě čerpacích stanic,“ komentoval výsledky průzkumu Josef Machala, Mastercard Rewards Program Leader.

Dominance nákupů občerstvení během jízdy

V obchodech u čerpacích stanic dominují nákupy občerstvení během jízdy, ať už je to do auta (77 %), či přímo na místě (47 %). Dále jsou to nápoje a potraviny pro rychlou spotřebu mimo domov, například v práci nebo ve škole (29 %). Nákupy domů jsou spíše ojedinělé, nejčastěji jde o „nouzový nákup“. Nejvíce domů nakupují zákazníci, kteří preferují prodejny u čerpacích stanic Shell.

Účelu nákupů v prodejnách u čerpacích stanic odpovídá druh zboží, které si zákazníci vybírají. Nejčastěji jsou to teplé i studené nápoje, balené i čerstvé bagety či sendviče, případně sladkosti. Mezi nepotravinovým sortimentem vedou cigarety, noviny či časopisy a autodoplňky. Nejčastějšími zákazníky jsou lidé od 25 do 44 let, jejich podíl se zvyšuje s rostoucím příjmem a počtem členů rodiny. Častěji nakupují muži než ženy (65 % vs. 54 %), což je dáno vyšším počtem mužů za volantem, včetně profesionálů.

Výzkum probíhal v listopadu 2017 na reprezentativním vzorku 2 000 respondentů internetové populace ČR metodou online dotazování.

Zdroj informací

Mastercard a NejBusiness.cz

Datum

18.12.2017

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

27. dubna 2025

SGEF reportuje 36% nárůst financování strojů a technologických zařízení

Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...

25. dubna 2025

Flexibilních kanceláří v Česku už je přes 172 500 metrů čtverečních. A bude jich více i v regionech

Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...

22. dubna 2025

IROP v roce 2024: 2 409 podpořených projektů a investice za 26,5 miliardy korun

Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...

17. dubna 2025

Inspekce práce v loňském roce při kontrolách odhalila téměř 2 tisíce nelegálně pracujících osob

V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...

9. dubna 2025

ABB, Smart View a Keyence otevřely studentům dveře do reálného světa robotiky na RoboVision Hackathonu

ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...

8. dubna 2025

Exportéři hledají nové trhy. Diverzifikace je klíčem ke stabilitě a odolnosti

České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

28. února 2025

Evropská komise schválila Česku podporu na výrobu tepla z biomasy

Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

Reklama

Page generated in 3.5423 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál