Vzhledem ke stále vzrůstajícímu počtu vyspělých systémů podpory řidiče (ADAS) umístěných na čelním skle narůstá i pravděpodobnost citelného nárůstu počtu vadných oprav čelního skla.
Takto situaci vidí odborníci na poprodejní služby společnosti Nissan. Podle nich vyžaduje v celé branži dodatečný zásah nejméně jedno z pěti opravených čelních skel. Důvodem je nekvalitně provedená oprava, případně nepřesná kalibrace bezpečnostní technologie v ploše skla. Do oprav a výměn se přímo na cestách pouštějí také pojízdní opraváři čelních skel.
Společnost Nissan je přesvědčena, že s ještě větší mírou využívání technologií podpory řidiče umístěných v čelním skle počet problematických zásahů ještě vzroste a negativně ovlivní výdaje pojišťoven i řidičů samotných.
Celoevropská síť servisů Nissan poskytuje rychlá a úsporná řešení, díky kterým je možné zajistit optimální technický stav předávaných opravených osobních i lehkých užitkových vozidel.
Nissan rovněž zlepšuje dostupnost vysoce kvalitních oprav a výměn. Služby poskytované majitelům vozů Nissan je možné rozšířit díky tomu, že většina servisů společnosti Nissan má k dispozici nejmodernější nástroje a proškolené zaměstnance.
Z hlediska konstrukce i bezpečnosti vozidel se moderní čelní skla stala velmi důležitým prvkem. Prosklená plocha totiž obsahuje mnoho kamer a snímačů, které slouží k ovládání inteligentních systémů podpory řidiče.
Pokud se jedná o vozy Nissan, patří sem například technologie nouzového brzdění, rozpoznávání dopravních značek, inteligentní tempomat, kontrola tepla a akustiky a prvky systému pro snímání světla a deště.
Nejnovější inovací v asistenčních technologiích Nissan je technologie ProPILOT. Tato technologie bude mít premiéru na jaře roku 2018 jako prvek výbavy nového Nissanu LEAF a nejprodávanějšího crossoveru Qashqai. Technologie ProPILOT spoléhá právě na kamery a snímače umístěné na čelním skle.
Kvůli kalibraci kamer a snímačů je u více než 40 % oprav nebo výměn čelního skla nutností technická odbornost. U devíti z deseti výměn čelního skla nárokovaných přes pojištění je z hlediska zachování integrity vozidla a bezpečnosti zákazníka zásadní, aby oprava i kalibrace proběhla správným způsobem, přesně a hned napoprvé.
Na vozidlech je mnohem více skla než kdy dříve. Průměrná zasklená plocha vozidel se od roku 2000 zvětšila o 15 %. Současně je však skla použitého na vozidlech méně. V zájmu úspor hmotnosti a tím i nižších emisí CO2 se totiž tloušťka skla v některých případech snížila na 4 mm.
Stav čelního skla se na všech evropských trzích stal povinně kontrolovanou položkou při každoroční bezpečnostní prohlídce vozidla. Mechanici servisní sítě společnosti Nissan jsou k provádění oprav nebo výměn pomocí správného vybavení plně kvalifikováni. Pohled pojišťoven pak říká, že kvalita opravy, systematičnost a efektivita mají vliv na spokojenost zákazníků a na cenu pojistky.
Jean-Christophe Mercier, viceprezident společnosti Nissan Europe pro poprodejní servis, uvedl: „Skla, která se používají v moderních vozidlech, plní významnou funkci. U vyspělých vozů jsou totiž zásadním faktorem správné funkce systémů inteligentní podpory řidiče. Takovým případem je i zcela nový Nissan LEAF a také crossover Qashqai. To ale také znamená, že opravy se kvůli tomu staly složitějšími.“
Dodal také: „Pro zákazníky i pojišťovny je důležité to, že díky vysoké kvalitě prováděných oprav zůstane zachována jak integrita, tak i bezpečnost vozidla. Tam, kde je to možné, se totiž před výměnou dává přednost právě opravě. Nejlepším způsobem, jak zajistit vysokou kvalitu opravy, je provést ji v rámci servisní sítě Nissan. Zaměstnanci této sítě jsou k opravám, výměnám a seřizování kalibrace veškerých technologií společnosti Nissan vybaveni a proškoleni.“
Jelikož důležitost čelního skla pro bezpečnost moderních vozidel a jejich celkový provoz se stále zvyšuje, rozšiřuje společnost Nissan rozsah a dostupnost své certifikované sítě. Cílem je zachování integrity každého vozidla se znakem Nissan – od prvního majitele napořád.
Společnost Nissan se zavazuje rozšiřovat svou certifikovanou síť za účelem poskytování ještě dostupnějších oprav s využitím originálních dílů. Cílem je zajistit bezpečnost každého vozidla Nissan na cestách. Od spuštění provozu se síť značně rozšířila a zákazníci tak stále více využívají její hodnoty a efektivity.
Nissan a NejBusiness.cz
18.12.2017
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...