Nordfjördurský tunel, dopravní komplex dlouhý téměř čtrnáct kilometrů a současně nejdelší silniční tunel na Islandu, o víkendu oficiálně propojil dva fjordy.
Největší podíl na díle, jehož část ražená v extrémních geologických podmínkách měří 7,5 kilometru, má česká stavební firma Metrostav. Tunel pro ni znamená zakázku za zhruba jednu miliardu českých korun.
„Ražbu jsme zahájili v listopadu 2013 a ukončili v září 2015. Dokončovací práce si pak vyžádaly další dva roky. Téměř na den přesně se tak tunel otevřel po čtyřech letech výstavby,“ uvedl oblastní ředitel Metrostavu pro Skandinávii Aleš Gothard, který tam po celou dobu projekt vedl.
Metrostav a NejBusiness.cz
17.11.2017
Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...
Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...
Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...
V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...
ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...
České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...
osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...
Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...