10 let ikonické ‘tygří masky’

10 let ikonické ‘tygří masky’

Před deseti lety Kia představila svůj koncept sportovního kupé s označením Kee. Netrpělivě očekávané premiérové dílo Petera Schreyera, nového šéfnávrháře automobilky Kia, které představila na mezinárodním autosalonu ve Frankurtu IAA 2007, zhmotňovalo základní esence nové designové vize značky Kia a současně přineslo jednu typickou signaturu, která se etablovala coby klíčová součást tváře každého vozu Kia od té doby: ‘tygří masku’.

Dnes již ikonická maska chladiče propůjčuje modelům Kia markantní a sebejistý výraz. Vzhledem k úspěšnému růstu značky Kia v posledních letech je tato sebejistota bezpochyby oprávněná. Prodejní čísla od roku 2006 narostla bezmála na trojnásobek a Kia během tohoto období získala celkem 30 prestižních ocenění Red Dot a iF v oblasti designu. Tygří maska chladiče tak přispěla k designové evoluci značky a celkové změně jejího vnímání v očích zákazníků po celém světě.

Již v roce 2007 se mohla Kia pochlubit vysokými kvalitativními standardy a přidanou hodnotou svých vozů. O tom vypovídala i sedmiletá tovární záruka modelu cee’d, který Kia uvedla v roce 2007. Značka však potřebovala jasnou designovou filozofii a charakteristický výraz vozů, který by zákazníkům pomohl okamžitě rozeznat příslušnost každého z modelů Kia.

V otázkách vývoje designové filozofie dostal Peter Schreyer naprostou svobodu. „Dostat volnou ruku v nadefinování kompletního designového jazyka automobilky je velice ojedinělé a zároveň jde o mimořádnou poctu. Na koncept Kee se bude jednou nahlížet jako na výchozí bod nové designové vize značky Kia.“

Komplexní designovou filozofii značky Kia označil Peter Schreyer slovy „jednoduchost přímky“. K ikonické ‘tygří masce’ uvedl: „Tvář vozů Kia připomíná tygra – mocného, nepředvídatelného, ale přesto důvěrně známého. Nicméně tento design nezačínal nápadem s tygří maskou. Je to spíše výsledek mnoha hodin práce zaměřené na budování jedinečné DNA vozů značky Kia.“ 

Peter Schreyer kromě pozice vedoucího návrháře Kia zastává i funkci jednoho ze tří prezidentů společnosti. Je šéfem týmu návrhářů Kia, jenž zahrnuje bezmála 300 lidí pracujících ve třech návrhářských centrech Kia v korejském Namyangu, kalifornském Irvine a německém Frankfurtu.

Deset let po světové premiéře tygří masky chladiče se Kia rozhodla prezentovat svoji nejnovější evoluci „tygří masky“ u nového kompaktního crossoveru Kia Stonic, který posouvá značku do prudce rostoucí kategorie trhu. V současnosti, v nově vytvořené síti Business center Kia v České republice, je k vidění i nejnovější sportovní model Kia s patrně nejzuřivější „tygří maskou“: fastback Stinger, nejrychleji akcelerující vůz (z 0 – 100 km/h za 4,9 s) automobilky Kia v její dosavadní historii. 

Zdroj informací

Kia a NejBusiness.cz

Datum

5.11.2017

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

27. dubna 2025

SGEF reportuje 36% nárůst financování strojů a technologických zařízení

Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...

25. dubna 2025

Flexibilních kanceláří v Česku už je přes 172 500 metrů čtverečních. A bude jich více i v regionech

Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...

22. dubna 2025

IROP v roce 2024: 2 409 podpořených projektů a investice za 26,5 miliardy korun

Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...

17. dubna 2025

Inspekce práce v loňském roce při kontrolách odhalila téměř 2 tisíce nelegálně pracujících osob

V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...

9. dubna 2025

ABB, Smart View a Keyence otevřely studentům dveře do reálného světa robotiky na RoboVision Hackathonu

ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...

8. dubna 2025

Exportéři hledají nové trhy. Diverzifikace je klíčem ke stabilitě a odolnosti

České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

28. února 2025

Evropská komise schválila Česku podporu na výrobu tepla z biomasy

Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

Reklama

Page generated in 4.0017 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál