Před deseti lety Kia představila svůj koncept sportovního kupé s označením Kee. Netrpělivě očekávané premiérové dílo Petera Schreyera, nového šéfnávrháře automobilky Kia, které představila na mezinárodním autosalonu ve Frankurtu IAA 2007, zhmotňovalo základní esence nové designové vize značky Kia a současně přineslo jednu typickou signaturu, která se etablovala coby klíčová součást tváře každého vozu Kia od té doby: ‘tygří masku’.
Dnes již ikonická maska chladiče propůjčuje modelům Kia markantní a sebejistý výraz. Vzhledem k úspěšnému růstu značky Kia v posledních letech je tato sebejistota bezpochyby oprávněná. Prodejní čísla od roku 2006 narostla bezmála na trojnásobek a Kia během tohoto období získala celkem 30 prestižních ocenění Red Dot a iF v oblasti designu. Tygří maska chladiče tak přispěla k designové evoluci značky a celkové změně jejího vnímání v očích zákazníků po celém světě.
Již v roce 2007 se mohla Kia pochlubit vysokými kvalitativními standardy a přidanou hodnotou svých vozů. O tom vypovídala i sedmiletá tovární záruka modelu cee’d, který Kia uvedla v roce 2007. Značka však potřebovala jasnou designovou filozofii a charakteristický výraz vozů, který by zákazníkům pomohl okamžitě rozeznat příslušnost každého z modelů Kia.
V otázkách vývoje designové filozofie dostal Peter Schreyer naprostou svobodu. „Dostat volnou ruku v nadefinování kompletního designového jazyka automobilky je velice ojedinělé a zároveň jde o mimořádnou poctu. Na koncept Kee se bude jednou nahlížet jako na výchozí bod nové designové vize značky Kia.“
Komplexní designovou filozofii značky Kia označil Peter Schreyer slovy „jednoduchost přímky“. K ikonické ‘tygří masce’ uvedl: „Tvář vozů Kia připomíná tygra – mocného, nepředvídatelného, ale přesto důvěrně známého. Nicméně tento design nezačínal nápadem s tygří maskou. Je to spíše výsledek mnoha hodin práce zaměřené na budování jedinečné DNA vozů značky Kia.“
Peter Schreyer kromě pozice vedoucího návrháře Kia zastává i funkci jednoho ze tří prezidentů společnosti. Je šéfem týmu návrhářů Kia, jenž zahrnuje bezmála 300 lidí pracujících ve třech návrhářských centrech Kia v korejském Namyangu, kalifornském Irvine a německém Frankfurtu.
Deset let po světové premiéře tygří masky chladiče se Kia rozhodla prezentovat svoji nejnovější evoluci „tygří masky“ u nového kompaktního crossoveru Kia Stonic, který posouvá značku do prudce rostoucí kategorie trhu. V současnosti, v nově vytvořené síti Business center Kia v České republice, je k vidění i nejnovější sportovní model Kia s patrně nejzuřivější „tygří maskou“: fastback Stinger, nejrychleji akcelerující vůz (z 0 – 100 km/h za 4,9 s) automobilky Kia v její dosavadní historii.
Kia a NejBusiness.cz
5.11.2017
Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...
Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...
Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...
V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...
ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...
České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...
osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...
Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...