Modernizované pardubické hlavní nádraží přinese vyšší komfort cestování, vlaky budou rychlejší a tišší

Modernizované pardubické hlavní nádraží přinese vyšší komfort cestování, vlaky budou rychlejší a tišší

Centrální komise Ministerstva dopravy schválila záměr projektu modernizace železničního uzlu Pardubice, kterou předložil investor budoucí stavby – Správa železniční dopravní cesty. Modernizace železniční infrastruktury na pardubickém hlavním nádraží přinese snížení hluku a zvýšení rychlosti projíždějících vlaků. Cestujícím budou sloužit opravená ostrovní nástupiště s bezbariérovým přístupem, nový orientační systém, staniční rozhlas, výtahy a eskalátory. Předpokládané investiční náklady přesáhnou 4 miliardy korun. V první fázi bude stavba financovaná z národních zdrojů, očekává se však spolufinancování z prostředků EU. Se začátkem stavby se počítá již v roce 2019, práce potrvají tři roky.

„Vítáme rozhodnutí Centrální komise Ministerstva dopravy, která dala zelenou přípravě tohoto významného a náročného projektu. Modernizovaná stanice za více než 4 miliardy korun poskytne vyšší bezpečnost, plynulost provozu a v neposlední řadě také pohodlí pro cestující. Těm bude sloužit i nový staniční mobiliář, informační systém, či moderní podchody. Obyvatelé Pardubic určitě přivítají i vybudování nové lávky, která zajistí bezpečné a pohodlné propojení severní a jižní části města s přístupy na nástupiště“, říká Petr Hofhanzl, ředitel odboru přípravy staveb Správy železniční dopravní cesty.

Plánovaná rekonstrukce představuje přestavbu podstatné části kolejiště železniční stanice, stavbu nového ostrovního 5. nástupiště a s tím související prodloužení příjezdového a odjezdového podchodu. Kompletní modernizací projdou také všechna stávající nástupiště. Budou mít výšku nástupištních hran 550 mm nad temenem kolejnice, tedy v úrovni podlahy moderních železničních vozů, což značně usnadní nastupování a vystupování z vlaku. Vybaví se novým informačním a orientačním systémem, rozhlasem a zvukovými majáčky pro nevidomé. Přístup na všechna nástupiště bude zajištěn podchody, které budou vybaveny eskalátory. O bezbariérový přístup se postarají výtahy v odjezdovém podchodu. Součástí projektu je také propojení přednádražního prostoru a jižní části města Pardubic, které zajistí nová bezbariérová lávka pro pěší.

Vlaky budou rychlejší a výrazně tišší

Modernizace se dotkne také kolejiště, především železničního svršku a spodku, rekonstrukcí dále projde zabezpečovací a sdělovací zařízení a dispečerská řídicí technika. Stavbaři se rovněž zaměří na mosty a propustky, inženýrské sítě či energetická zařízení.

Dnešní traťová rychlost je v hlavních průjezdných staničních kolejích 100 km/h a ve směru na Rosice nad Labem pouze 40 km/h. Po dokončení modernizace dojde ke zlepšení traťových parametrů pardubického uzlu tak, že vlaky budou schopny projíždět stanici rychlostí až 160 km/h. Jejich jízda bude navíc výrazně tišší, a to díky použití pružného upevnění kolejnic k pražcům.

O vyšší bezpečnost se postará nové staniční zabezpečovací zařízení 3. kategorie – plnohodnotné elektronické stavědlo. Ovládat ho budou dispečeři z Centrálního dispečerského pracoviště v Praze. V rámci stavby se na pardubickém hlavním nádraží také počítá s implementací evropského vlakového zabezpečovacího zařízení ETCS a úpravou zařízení pro automatické vedení vlaku AVV. Nedílnou součástí bude také montáž nového trakčního vedení ve stejnosměrné napěťové soustavě 3 kV umožňující rychlost až 160 km/h.

Zdroj informací

SŽDC a NejBusiness.cz

Datum

23.10.2017

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

Reklama

Page generated in 1.3124 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál