Modernizované pardubické hlavní nádraží přinese vyšší komfort cestování, vlaky budou rychlejší a tišší

Modernizované pardubické hlavní nádraží přinese vyšší komfort cestování, vlaky budou rychlejší a tišší

Centrální komise Ministerstva dopravy schválila záměr projektu modernizace železničního uzlu Pardubice, kterou předložil investor budoucí stavby – Správa železniční dopravní cesty. Modernizace železniční infrastruktury na pardubickém hlavním nádraží přinese snížení hluku a zvýšení rychlosti projíždějících vlaků. Cestujícím budou sloužit opravená ostrovní nástupiště s bezbariérovým přístupem, nový orientační systém, staniční rozhlas, výtahy a eskalátory. Předpokládané investiční náklady přesáhnou 4 miliardy korun. V první fázi bude stavba financovaná z národních zdrojů, očekává se však spolufinancování z prostředků EU. Se začátkem stavby se počítá již v roce 2019, práce potrvají tři roky.

„Vítáme rozhodnutí Centrální komise Ministerstva dopravy, která dala zelenou přípravě tohoto významného a náročného projektu. Modernizovaná stanice za více než 4 miliardy korun poskytne vyšší bezpečnost, plynulost provozu a v neposlední řadě také pohodlí pro cestující. Těm bude sloužit i nový staniční mobiliář, informační systém, či moderní podchody. Obyvatelé Pardubic určitě přivítají i vybudování nové lávky, která zajistí bezpečné a pohodlné propojení severní a jižní části města s přístupy na nástupiště“, říká Petr Hofhanzl, ředitel odboru přípravy staveb Správy železniční dopravní cesty.

Plánovaná rekonstrukce představuje přestavbu podstatné části kolejiště železniční stanice, stavbu nového ostrovního 5. nástupiště a s tím související prodloužení příjezdového a odjezdového podchodu. Kompletní modernizací projdou také všechna stávající nástupiště. Budou mít výšku nástupištních hran 550 mm nad temenem kolejnice, tedy v úrovni podlahy moderních železničních vozů, což značně usnadní nastupování a vystupování z vlaku. Vybaví se novým informačním a orientačním systémem, rozhlasem a zvukovými majáčky pro nevidomé. Přístup na všechna nástupiště bude zajištěn podchody, které budou vybaveny eskalátory. O bezbariérový přístup se postarají výtahy v odjezdovém podchodu. Součástí projektu je také propojení přednádražního prostoru a jižní části města Pardubic, které zajistí nová bezbariérová lávka pro pěší.

Vlaky budou rychlejší a výrazně tišší

Modernizace se dotkne také kolejiště, především železničního svršku a spodku, rekonstrukcí dále projde zabezpečovací a sdělovací zařízení a dispečerská řídicí technika. Stavbaři se rovněž zaměří na mosty a propustky, inženýrské sítě či energetická zařízení.

Dnešní traťová rychlost je v hlavních průjezdných staničních kolejích 100 km/h a ve směru na Rosice nad Labem pouze 40 km/h. Po dokončení modernizace dojde ke zlepšení traťových parametrů pardubického uzlu tak, že vlaky budou schopny projíždět stanici rychlostí až 160 km/h. Jejich jízda bude navíc výrazně tišší, a to díky použití pružného upevnění kolejnic k pražcům.

O vyšší bezpečnost se postará nové staniční zabezpečovací zařízení 3. kategorie – plnohodnotné elektronické stavědlo. Ovládat ho budou dispečeři z Centrálního dispečerského pracoviště v Praze. V rámci stavby se na pardubickém hlavním nádraží také počítá s implementací evropského vlakového zabezpečovacího zařízení ETCS a úpravou zařízení pro automatické vedení vlaku AVV. Nedílnou součástí bude také montáž nového trakčního vedení ve stejnosměrné napěťové soustavě 3 kV umožňující rychlost až 160 km/h.

Zdroj informací

SŽDC a NejBusiness.cz

Datum

23.10.2017

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

27. dubna 2025

SGEF reportuje 36% nárůst financování strojů a technologických zařízení

Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...

25. dubna 2025

Flexibilních kanceláří v Česku už je přes 172 500 metrů čtverečních. A bude jich více i v regionech

Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...

22. dubna 2025

IROP v roce 2024: 2 409 podpořených projektů a investice za 26,5 miliardy korun

Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...

17. dubna 2025

Inspekce práce v loňském roce při kontrolách odhalila téměř 2 tisíce nelegálně pracujících osob

V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...

9. dubna 2025

ABB, Smart View a Keyence otevřely studentům dveře do reálného světa robotiky na RoboVision Hackathonu

ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...

8. dubna 2025

Exportéři hledají nové trhy. Diverzifikace je klíčem ke stabilitě a odolnosti

České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

28. února 2025

Evropská komise schválila Česku podporu na výrobu tepla z biomasy

Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

Reklama

Page generated in 1.3055 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál