Trendy letošní letní sezóny

Trendy letošní letní sezóny

Letní sezóna je u konce, a tak prodejci zájezdů a letenek od STUDENT AGENCY bilancují, jaký byl jejich letošní typický zákazník a jak vypadala jeho dovolená.

Průměrná cena a TOP destinace

Průměrná cena zakoupeného leteckého zájezdu v období červen až srpen byla u klientů portálu dovolena.cz 14 000 Kč za osobu. Nejoblíbenějšími destinacemi bylo tradičně Řecko, Bulharsko a Španělsko, do užšího výběru se dostal i Egypt. „U Egypta jsme v porovnání s loňskem zaznamenali 60% nárůst prodeje, je tedy zřejmé, že destinace se vrátila na mapu dovolených, a to i v letním období, které není pro Egypt tou největší sezónou,“ upřesňuje Eva Sedlmajerová, ředitelka portálu dovolena.cz. Kromě klasických dovolenkových destinací vzrostl zájem i o exotiku, např. na Kubu jelo o 90 % lidí víc, než vloni za stejné období.

Zvýšený zájem o exotiku potvrzuje i ředitelka prodeje letenek od STUDENT AGENCY Věra Janičinová. „Letos se projevil nový trend, kdy naši klienti myslí na další „letní“ dovolenou v zimě už během července a srpna. Zájem o letenky do exotiky na zimní období byl i díky startu dopravce Qatar Airways enormní – např. u Thajska vzrostl v meziročním srovnání o 37 %."

Nejčastější letní „letenkovou destinací“ byla Barcelona, z dalších evropských měst klienti STUDENT AGENCY o prázdninách vybírali Paříž, Split, Řím, Moskvu a Burgas. Mimo Evropu byl zájem tradičně o New York. „Průměrně jeden náš zákazník v létě zaplatil 5 500 Kč za letenku, pokud bychom měli klienty blíže specifikovat, nejčastěji u nás nakupovali lidé ve věkové skupině 24 až 35 let. Častěji pak ženy než muži. Čím dál víc prodáváme letenky přes mobilní zařízení, nárůst tohoto způsobu nákupu je oproti loňsku 12%,“ vysvětluje podrobně ředitelka prodeje letenek od STUDENT AGENCY Věra Janičinová.

Průměrná délka dovolené a nejčastější typ ubytování.

Na dovolenou se vydalo nejvíce klientů v červenci, a to i díky státním svátkům, které již tradičně řada lidí využívá k prodloužení svého volna – v prvním měsíci prázdnin tak cestovalo 38 % zákazníků portálu dovolena.cz. Ještě před prázdninami, tedy v červnu, vyjelo za odpočinkem 28 % našich klientů, v srpnu to bylo 34 %. „Co se týče délky dovolené, tak více než 55 % našich zákazníků volilo osmidenní zájezd, zhruba 30 % z nich se vydalo na dovolenou na deset až čtrnáct dní,“ říká Sedlmajerová.

Nejčastější typ ubytování byl u zákazníků portálu dovolena.cz 3–4* hotel, více než polovina všech klientů, kteří se v létě vydali do Řecka, Španělska a Bulharska, volila režim all inclusive. „Do Řecka jelo na dovolenou s plným servisem 64 % klientů, do Španělska 54 %, významný je i nárůst počtu all inclusive dovolených v Bulharsku – letos tuto možnost využilo 64 % zákazníků. Bulharsko se přizpůsobuje rostoucím požadavkům klientů, v čím dál větší míře tamní hoteliéři nabízejí služby odpovídající kvalitě služeb ve Středomoří,“ uzavírá Eva Sedlmajerová.

Zdroj informací

Student Agency a NejBusiness.cz

Datum

18.10.2017

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

Reklama

Page generated in 1.2006 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál