Letní sezóna je u konce, a tak prodejci zájezdů a letenek od STUDENT AGENCY bilancují, jaký byl jejich letošní typický zákazník a jak vypadala jeho dovolená.
Průměrná cena zakoupeného leteckého zájezdu v období červen až srpen byla u klientů portálu dovolena.cz 14 000 Kč za osobu. Nejoblíbenějšími destinacemi bylo tradičně Řecko, Bulharsko a Španělsko, do užšího výběru se dostal i Egypt. „U Egypta jsme v porovnání s loňskem zaznamenali 60% nárůst prodeje, je tedy zřejmé, že destinace se vrátila na mapu dovolených, a to i v letním období, které není pro Egypt tou největší sezónou,“ upřesňuje Eva Sedlmajerová, ředitelka portálu dovolena.cz. Kromě klasických dovolenkových destinací vzrostl zájem i o exotiku, např. na Kubu jelo o 90 % lidí víc, než vloni za stejné období.
Zvýšený zájem o exotiku potvrzuje i ředitelka prodeje letenek od STUDENT AGENCY Věra Janičinová. „Letos se projevil nový trend, kdy naši klienti myslí na další „letní“ dovolenou v zimě už během července a srpna. Zájem o letenky do exotiky na zimní období byl i díky startu dopravce Qatar Airways enormní – např. u Thajska vzrostl v meziročním srovnání o 37 %."
Nejčastější letní „letenkovou destinací“ byla Barcelona, z dalších evropských měst klienti STUDENT AGENCY o prázdninách vybírali Paříž, Split, Řím, Moskvu a Burgas. Mimo Evropu byl zájem tradičně o New York. „Průměrně jeden náš zákazník v létě zaplatil 5 500 Kč za letenku, pokud bychom měli klienty blíže specifikovat, nejčastěji u nás nakupovali lidé ve věkové skupině 24 až 35 let. Častěji pak ženy než muži. Čím dál víc prodáváme letenky přes mobilní zařízení, nárůst tohoto způsobu nákupu je oproti loňsku 12%,“ vysvětluje podrobně ředitelka prodeje letenek od STUDENT AGENCY Věra Janičinová.
Na dovolenou se vydalo nejvíce klientů v červenci, a to i díky státním svátkům, které již tradičně řada lidí využívá k prodloužení svého volna – v prvním měsíci prázdnin tak cestovalo 38 % zákazníků portálu dovolena.cz. Ještě před prázdninami, tedy v červnu, vyjelo za odpočinkem 28 % našich klientů, v srpnu to bylo 34 %. „Co se týče délky dovolené, tak více než 55 % našich zákazníků volilo osmidenní zájezd, zhruba 30 % z nich se vydalo na dovolenou na deset až čtrnáct dní,“ říká Sedlmajerová.
Nejčastější typ ubytování byl u zákazníků portálu dovolena.cz 3–4* hotel, více než polovina všech klientů, kteří se v létě vydali do Řecka, Španělska a Bulharska, volila režim all inclusive. „Do Řecka jelo na dovolenou s plným servisem 64 % klientů, do Španělska 54 %, významný je i nárůst počtu all inclusive dovolených v Bulharsku – letos tuto možnost využilo 64 % zákazníků. Bulharsko se přizpůsobuje rostoucím požadavkům klientů, v čím dál větší míře tamní hoteliéři nabízejí služby odpovídající kvalitě služeb ve Středomoří,“ uzavírá Eva Sedlmajerová.
Student Agency a NejBusiness.cz
18.10.2017
V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....
VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...