Letní sezóna je u konce, a tak prodejci zájezdů a letenek od STUDENT AGENCY bilancují, jaký byl jejich letošní typický zákazník a jak vypadala jeho dovolená.
Průměrná cena zakoupeného leteckého zájezdu v období červen až srpen byla u klientů portálu dovolena.cz 14 000 Kč za osobu. Nejoblíbenějšími destinacemi bylo tradičně Řecko, Bulharsko a Španělsko, do užšího výběru se dostal i Egypt. „U Egypta jsme v porovnání s loňskem zaznamenali 60% nárůst prodeje, je tedy zřejmé, že destinace se vrátila na mapu dovolených, a to i v letním období, které není pro Egypt tou největší sezónou,“ upřesňuje Eva Sedlmajerová, ředitelka portálu dovolena.cz. Kromě klasických dovolenkových destinací vzrostl zájem i o exotiku, např. na Kubu jelo o 90 % lidí víc, než vloni za stejné období.
Zvýšený zájem o exotiku potvrzuje i ředitelka prodeje letenek od STUDENT AGENCY Věra Janičinová. „Letos se projevil nový trend, kdy naši klienti myslí na další „letní“ dovolenou v zimě už během července a srpna. Zájem o letenky do exotiky na zimní období byl i díky startu dopravce Qatar Airways enormní – např. u Thajska vzrostl v meziročním srovnání o 37 %."
Nejčastější letní „letenkovou destinací“ byla Barcelona, z dalších evropských měst klienti STUDENT AGENCY o prázdninách vybírali Paříž, Split, Řím, Moskvu a Burgas. Mimo Evropu byl zájem tradičně o New York. „Průměrně jeden náš zákazník v létě zaplatil 5 500 Kč za letenku, pokud bychom měli klienty blíže specifikovat, nejčastěji u nás nakupovali lidé ve věkové skupině 24 až 35 let. Častěji pak ženy než muži. Čím dál víc prodáváme letenky přes mobilní zařízení, nárůst tohoto způsobu nákupu je oproti loňsku 12%,“ vysvětluje podrobně ředitelka prodeje letenek od STUDENT AGENCY Věra Janičinová.
Na dovolenou se vydalo nejvíce klientů v červenci, a to i díky státním svátkům, které již tradičně řada lidí využívá k prodloužení svého volna – v prvním měsíci prázdnin tak cestovalo 38 % zákazníků portálu dovolena.cz. Ještě před prázdninami, tedy v červnu, vyjelo za odpočinkem 28 % našich klientů, v srpnu to bylo 34 %. „Co se týče délky dovolené, tak více než 55 % našich zákazníků volilo osmidenní zájezd, zhruba 30 % z nich se vydalo na dovolenou na deset až čtrnáct dní,“ říká Sedlmajerová.
Nejčastější typ ubytování byl u zákazníků portálu dovolena.cz 3–4* hotel, více než polovina všech klientů, kteří se v létě vydali do Řecka, Španělska a Bulharska, volila režim all inclusive. „Do Řecka jelo na dovolenou s plným servisem 64 % klientů, do Španělska 54 %, významný je i nárůst počtu all inclusive dovolených v Bulharsku – letos tuto možnost využilo 64 % zákazníků. Bulharsko se přizpůsobuje rostoucím požadavkům klientů, v čím dál větší míře tamní hoteliéři nabízejí služby odpovídající kvalitě služeb ve Středomoří,“ uzavírá Eva Sedlmajerová.
Student Agency a NejBusiness.cz
18.10.2017
Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...
Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...
Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...
V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...
ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...
České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...
osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...
Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...