Bezpečnostní společnost ESET varuje internetové uživatele v České republice a na Slovensku před falešnými soutěžemi na Facebooku, které zneužívají důvěřivosti lidí. Oběti mohou v konečném důsledku přijít o peníze tím způsobem, že od nich správci těchto soutěží vymámí osobní údaje, číslo platební karty, datum její platnosti a CVC/CVV číslo ze zadní strany karty. Jde o údaje nezbytné pro uskutečnění online transakce s platební kartou oběti.
Několik facebookových stránek slibuje lidem jako výhru luxusní auta, mobilní telefony nebo pračky. Tyto podvodné soutěže, které pravděpodobně pochází ze Slovenska, mají již více než 39 tisíc lajků.
„Pro účast v těchto falešných soutěžích stačí lajkovat celou facebookovou stránku, nebo sdílet a komentovat příspěvek a šířit tak podvod mezi své facebookové přátele,“ upozorňuje Václav Zubr, bezpečnostní expert společnosti ESET.
Principem této falešné soutěže je, že „vyhrává“ každý. Soutěžícímu se následně přes zprávu na Facebooku ozve falešný vyhlašovatel soutěže a vyžádá si od něj osobní údaje a informace o platební kartě. Jako důvod uvádí ověření identity vítěze. Přestože řada stránek již byla smazána či zablokována, některé z nich (například Vyhraj to a Výherní den) jsou však stále ještě aktivní.
„Internetoví uživatelé by si měli jednou provždy uvědomit, že ne vše, na co na internetu narazí, je pravdivé. Pokud to je zároveň příliš dobré na to, aby to byla pravda, jde s největší pravděpodobností o podvod,“ dodává Zubr.
ESET zároveň upozorňuje na novou vlnu podvodu se slevami na značkové brýle RayBan, jež se šíří rovněž přes Facebook. Tentokrát jde o lokalizovanou verzi ve slovenštině. Cílem této škodlivé kampaně je šíření podvodných stránek, které sbírají údaje o platebních kartách uživatelů. Weby jsou, stejně jako v minulosti, propagované prostřednictvím fotografií výprodeje značkových slunečních brýlí RayBan. Útočník však pouze zneužívá značku známého výrobce a společnost Ray Ban ani její distributoři nejsou autory falešné slevy, která může dosahovat výše až 90 procent.
ESET a NejBusiness.cz
17.10.2017
Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...
Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...
Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...
V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...
ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...
České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...
osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...
Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...