Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem 550 milionů korun. Loňský rok se přitom nesl ve znamení příprav na ještě větší škálování.
Authentica například plně začlenila svou dceřinou firmu na výrobu kartonu a vytvořila také novou divizi, která se věnuje dekorování obalů. I přes investice do rozvoje kapacit byla skupina zisková. Letošním cílem je využít rozšířené kapacity a zpřehlednit portfolio nabízených služeb. Authentica pokukuje také po vlastní spotřebitelské značce.

„Loňský rok pro nás byl finančně rekordní – překročili jsme půl miliardu v obratu a pokračujeme v solidní ziskovosti. Nicméně pro mě je důležitější dlouhodobá udržitelnost byznysu, který v Brně společně s mými společníky budujeme.
Proto jsme loni zásadně rozvíjeli služby a kapacity, které nám přinesou úspěch v následujících letech. Nedávnou akvizicí se nám také podařilo upravit strukturu firmy tak, abychom klientům dokázali nabídnout všechny potřebné služby pod jednou střechou,“
vysvětluje filosofii společnosti Miroslav Hanák, zakladatel a CEO skupiny Authentica.

Expanze do tisku a logistiky se začíná vyplácet

Významně roste právě nová divize GlassDecor, která disponuje unikátní technologií tisku. Její tiskárna zvládá přímý potisk lahví až devíti barvami najednou, jedná se o jedinou tiskárnu svého druhu v Česku a jednu ze tří v celé Evropě. Za první rok s ní Authentica potiskla přes milion lahví a objem se chystá postupně navýšit až na tři miliony lahví ročně.
„Technologie přímého UV sítotisku je budoucností dekorací na sklo, plast, hliník a další materiály. Dodává lahvím luxusnější vzhled a zcela eliminuje papírové etikety. Jedná se o organické, netoxické a bezolovnaté barvy, jde tak o udržitelnou formu dekorace obalů, která je šetrná k životnímu prostředí i uživateli,“ vysvětluje Pavel Zemčík, ředitel této divize. Firma navíc letos investuje do pořízení i dalších tiskařských technologií.

Další divize Authentica Fulfillment, se kterou skupina během pandemie poprvé vkročila do e-commerce, pod vedením Petra Litavce během tří let vyrostla na obrat 150 milionů korun a zařadila se mezi nejžádanější fulfillmentová centra v Česku.
„Růst fulfillmentu v uplynulém roce byl značný a letos musíme znovu navýšit kapacity. Postupně se rozšiřuje skladová plocha a zároveň zásadně investujeme do automatizace,“ vysvětluje Hanák. Koncem roku by měli být schopni vyexpedovat až 2,5 milionu zásilek ročně.

Výjimečné zážitky na každém kroku

Authentica se v posledních pár letech významně rozkročila hned do několika oborů. Letos proto přistupuje k úpravám ve firemní struktuře i struktuře svých služeb. „Výsledkem bude vznik několika divizí, každá se specifickým portfoliem služeb a jednou vizí – vytvářet výjimečné nákupní zážitky všude, kde se značka potká se zákazníkem.
Český trh je pro nás klíčový, nicméně s naším vybavením prodejen a prodejních míst rychle nabíráme na obrátkách také v zahraničí. Naši práci můžete vidět v populárních nákupních centrech po Evropě i v takových destinacích, jako je Singapur nebo Spojené státy, kam se již brzy chystáme s dalším novým projektem,“
ilustruje Hanák hlavní služby skupiny. Například pro značku C&A Authentica kompletně obstarává všech 1 360 jejich obchodů a 2 471 výloh.

Široký záběr jednotlivých služeb Authentica využívá jako svou konkurenční výhodu: „Komplexita našich služeb nám hraje do karet. Klient zpravidla začne využívat některou z našich služeb a postupem času zjistí, že mu dokážeme pomoci i v dalších oblastech. Finančně i organizačně mu pak dává smysl mít vše pod jednou střechou,“ popisuje Hanák. 

Know-how ale nechce využít pouze pro klientské produkty, již nějakou dobu hledá příležitost pro svou vlastní spotřebitelskou značku. „Z provozního hlediska máme výhodnou startovní pozici. Máme vlastní tým, máme výrobní i skladovací kapacity, vhled do fungování e-commerce, retailu a dlouhodobých i sezonních trendů. Dává nám proto smysl přemýšlet o tom, jak to využít pro náš vlastní produkt. Nechceme do ničeho skákat, pokud si tím nejsme 100% jisti, trpělivě čekáme na vhodnou příležitost. Rozhodně se ale nedá říct, že se do té doby budeme nudit,“ uzavírá zakladatel brněnské firmy.

Zdroj informací

Authentica a NejBusiness.cz
Foto: Authentica

Datum

10. srpna 2024

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.7372 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál