Koronavirus proměnil hygienické návyky při nakupování

Koronavirus proměnil hygienické návyky při nakupování

Bezdotykové dávkovače dezinfekcí se staly díky pandemii Covidu-19 běžnou součástí téměř všech velkých nákupních center i menších prodejen. Jejich přínos vítají jak provozovatelé, kteří mohou zajistit bezpečné podmínky pro nakupování, ale i samotní návštěvníci, kteří možnost dezinfikování rukou oceňují a rychle si na ni zvykli.

Jedním z pozitivních dopadů pandemie Covid-19 je zvýšený hygienický standard v nákupních centrech a prodejnách. Lidé podle většiny provozovatelů možnost bezkontaktní dezinfekce rukou vítají a rádi ji využívají. To potvrzují například data německého drogistického řetězce Rossmann. „Již z první vlny Covid-19 máme změřeno, že cca 35 procent našich zákazníků dezinfekci použije. Jelikož je stojan přímo ve vstupu, zaznamenáváme i nyní zvyšující se trend spontánního využívání a dezinfekce rukou od našich zákazníků,“ uvádí manažerka komunikace společnosti Rossmann Olga Stanley.

Účinná dezinfekce – alespoň 60 procent alkoholu

Podle Státního zdravotního ústavu ČR je mytí rukou základním preventivním opatřením proti šíření infekčních nemocí. Ne vždy však máme možnost si ruce mýdlem a vodou umýt. V takovém případě je ekvivalentním řešením použití dezinfekce s obsahem alkoholu alespoň 60 procent, jak radí vědci z Centra pro kontrolu a prevenci nemocí Spojených států (CDC). „Správný postup je důkladně rozmělnit dostatečné množství dezinfekce po celém povrchu rukou a třít nejméně dvacet sekund, než bude pokožka pocitově suchá. Dezinfekce se musí celá vstřebat, aby mohla zneškodnit všechny bakterie a viry,“ stojí na internetových stránkách instituce. Vědci z amerického ministerstva zdravotnictví připomínají vhodnost používání dezinfekce rukou také po smrkání, zakašlání či kýchnutí.

Nejen hygiena, ale i úspory

Bezdotykové zařízení přináší nejen vysoký hygienický standard, ale i značné úspory díky přesně odměřené dávce tekutiny, což výrazně omezuje plýtvání. I to je jeden z důvodů, proč stále více provozovatelů si bezkontaktní techniku pořizuje. Zvýšený nárůst poptávky potvrzuje český výrobce Sanela. „Evidujeme výrazný nárůst po bezdotykových nerezových dávkovačích, které jsou určené pro tekuté i gelové dezinfekce nebo mýdla. Naše produkty najdete zejména v nákupních centrech, administrativních budovách, nemocnicích, nádražích ale i domácnostech. Jelikož je aktuálně zvýšená poptávka po velkokapacitních dávkovačích, začali jsme nabízet dávkovače nejen na 1 litr, ale i pětilitrové,“ uvádí spolumajitel firmy Sanela Pavel Rybka.

Ekonomický benefit potvrzuje i zkušenost jednoho z největších nákupních center na Jižní Moravě. „Bezdotyková sanitární technika přispívá nejen k větší čistotě v centru, ale je i ekonomičtější vzhledem ke spotřebě mýdla či dezinfekce,“ uvádí marketingová manažerka NC Královo pole Edita Smělíková.

Zdroj informací

SANELA, Rossmann, NC Královo pole a NejBusiness.cz

Datum

3. prosince 2020

Fotogalerie

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Reklama

Facebook

Page generated in 2.0997 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál