Bezdotykové dávkovače dezinfekcí se staly díky pandemii Covidu-19 běžnou součástí téměř všech velkých nákupních center i menších prodejen. Jejich přínos vítají jak provozovatelé, kteří mohou zajistit bezpečné podmínky pro nakupování, ale i samotní návštěvníci, kteří možnost dezinfikování rukou oceňují a rychle si na ni zvykli.
Jedním z pozitivních dopadů pandemie Covid-19 je zvýšený hygienický standard v nákupních centrech a prodejnách. Lidé podle většiny provozovatelů možnost bezkontaktní dezinfekce rukou vítají a rádi ji využívají. To potvrzují například data německého drogistického řetězce Rossmann. „Již z první vlny Covid-19 máme změřeno, že cca 35 procent našich zákazníků dezinfekci použije. Jelikož je stojan přímo ve vstupu, zaznamenáváme i nyní zvyšující se trend spontánního využívání a dezinfekce rukou od našich zákazníků,“ uvádí manažerka komunikace společnosti Rossmann Olga Stanley.
Podle Státního zdravotního ústavu ČR je mytí rukou základním preventivním opatřením proti šíření infekčních nemocí. Ne vždy však máme možnost si ruce mýdlem a vodou umýt. V takovém případě je ekvivalentním řešením použití dezinfekce s obsahem alkoholu alespoň 60 procent, jak radí vědci z Centra pro kontrolu a prevenci nemocí Spojených států (CDC). „Správný postup je důkladně rozmělnit dostatečné množství dezinfekce po celém povrchu rukou a třít nejméně dvacet sekund, než bude pokožka pocitově suchá. Dezinfekce se musí celá vstřebat, aby mohla zneškodnit všechny bakterie a viry,“ stojí na internetových stránkách instituce. Vědci z amerického ministerstva zdravotnictví připomínají vhodnost používání dezinfekce rukou také po smrkání, zakašlání či kýchnutí.
Bezdotykové zařízení přináší nejen vysoký hygienický standard, ale i značné úspory díky přesně odměřené dávce tekutiny, což výrazně omezuje plýtvání. I to je jeden z důvodů, proč stále více provozovatelů si bezkontaktní techniku pořizuje. Zvýšený nárůst poptávky potvrzuje český výrobce Sanela. „Evidujeme výrazný nárůst po bezdotykových nerezových dávkovačích, které jsou určené pro tekuté i gelové dezinfekce nebo mýdla. Naše produkty najdete zejména v nákupních centrech, administrativních budovách, nemocnicích, nádražích ale i domácnostech. Jelikož je aktuálně zvýšená poptávka po velkokapacitních dávkovačích, začali jsme nabízet dávkovače nejen na 1 litr, ale i pětilitrové,“ uvádí spolumajitel firmy Sanela Pavel Rybka.
Ekonomický benefit potvrzuje i zkušenost jednoho z největších nákupních center na Jižní Moravě. „Bezdotyková sanitární technika přispívá nejen k větší čistotě v centru, ale je i ekonomičtější vzhledem ke spotřebě mýdla či dezinfekce,“ uvádí marketingová manažerka NC Královo pole Edita Smělíková.
SANELA, Rossmann, NC Královo pole a NejBusiness.cz
3. prosince 2020
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...