Pardubice uspěly v celorepublikovém srovnání výzkumu Město pro byznys

Pardubice uspěly v celorepublikovém srovnání výzkumu Město pro byznys

Statutární město Pardubice exceluje v podnikatelském prostředí i v přístupu veřejné správy. V obou těchto hlavních kategoriích výzkumu zabodovalo v rámci celorepublikového srovnání. Na dalších stupních vítězů se umístily Prostějov a Hradec Králové. Srovnávací výzkum Město pro byznys, který hodnotí všech 205 měst a obcí s rozšířenou působností v České republice, vyhodnocuje analytická agentura Datank.

V celorepublikově vítězných Pardubicích je velmi vysoký podíl firem, město z podnikatelského pohledu těží z výborné dopravní dostupnosti. Výrazně se tu rozvíjí bytová výstavba, je zde vysoký počet studentů a učňů v odborném vzdělávání. Adekvátně tomu věnuje radnice nadprůměrný podíl výdajů na rozvoj bydlení a bytové hospodářství, na vzdělávání, stejně jako na veřejnou dopravu. Podnikatelům radnice nabízí vysoký rozsah úředních hodin a může se pyšnit skvělým výsledkem v testu elektronické komunikace. Město se podílí na financování provozu Pardubického podnikatelského inkubátoru, jehož cílem je podpora začínajících firem, s cílem umožnit jim minimalizaci vstupních nákladů. Pardubice každoročně investují do rozvoje infrastruktury v průmyslových zónách, v současnosti připravuje projekt výstavby centra technického a přírodovědného vzdělávání. Centrální polytechnické dílny budou mít za úkol podpořit u dětí přirozený zájem o techniku a přírodu, odbourat negativní postoje k technickým předmětům, fyzice, matematice a chemii a lépe ukázat jejich praktické využití.

„Já za ocenění děkuji a myslím si, že je to práce jak celé radnice, tak i politického vedení, že se dlouhodobě snažíme vycházet vstříc rozvoji města. Když jsem přicházel do své funkce, tak jsem vnímal Pardubice jako mladé, dynamické město, které už po druhé světové válce nastartovalo obrovský rozvoj a jsem rád, že právě na odkaz této historie můžeme navázat a že výsledky, které děláme, se projevují i ve statistických datech. Shodou okolností jsem v těchto dnech podepsal jednu z významných investic, což jsou Centrální polytechnické dílny, kde bychom měli podpořit vzdělávání v té oblasti, kde jsme silní, to znamená v technice,“ říká primátor Pardubic Martin Charvát.

Stříbrný Prostějov těží především z vysokého podílu firem a dopravní dostupnosti, a to díky přímému napojení na dálniční síť a také velmi nízké nezaměstnanosti. O tom, že radnice dobře hospodaří, svědčí velmi nízký podíl nákladů na dluhovou službu. Pyšnit se může také webovými stránkami, které jsou z pohledu podnikatele velmi kvalitní co do obsahu i přehlednosti informací, které zde můžou pro rozvoj svého podnikání i pro komunikaci s veřejnou správou nalézt.

„My si toho velice vážíme, dlouhodobě se držíme na předních příčkách. Ukazuje to na kvalitu naší práce, ať už se jedná o pracovní trh, přívětivost úřadu nebo o podporu podnikatelského prostředí. Na jaře jsme jako jedno z prvních měst poskytli pomoc podnikatelům ve formě dotací, neustálý kontakt probíhá i nyní. Pomáhali jsme firmám i se sháněním dezinfekčních prostředků, chováme se tak, aby podnikatelé u nás rádi zůstávali. Poděkování patří všem, kteří se na tom jakýmkoli způsobem zasloužili, včetně minulých vedení města, protože ten trend je dlouhodobý. Je před námi laťka nastavená vysoko a my musíme v tom trendu pokračovat,“ říká primátor Prostějova František Jura.

Bronzový Hradec Králové se může pochlubit vysokým podílem malých a středních firem. Velmi kvalitních výsledků dosahuje v přístupu veřejné správy. Má kvalitní webové stránky z pohledu podnikatele, velmi dobře dopadl i v testu elektronické komunikace, která je ověřována fiktivními podnikatelskými dotazy. Magistrát rovněž vynakládá vysoký podíl finančních prostředků na oblast vzdělávání, kulturu a sport, což zvyšuje atraktivnost města.

„Jsem tím neobyčejně potěšen, protože naše město se snaží podporovat malé podnikatele, podporujeme kulturu a vysoké školy, takže jsem rád, že to přináší ovoce. Podnikatelský život především malých podnikatelů je v současné době prakticky ochromený. Naše město přijalo program Antivirus 2, ve kterém se budeme snažit podnikatelům pomoci, i když samozřejmě nejsme schopni zachránit jejich živnosti, ale snažíme se, co je v našich silách. A věřím tomu, že to některým pomůže, protože naše jarní pomoc Antivirus 1 byla podnikateli velmi dobře hodnocena,“ říká primátor Hradce Králové Alexandr Hrabálek.

„Srovnávací výzkum Město pro byznys pomáhá samosprávám na základě sdílení zkušeností orientovat se v podnikatelském prostředí. Veřejnost na základě sestaveného žebříčku nejlepších měst s největším podnikatelským potenciálem zase může hodnotit práci svých zastupitelů. Sdílení dobré praxe a předávání zkušeností z jiných regionů jsou možnosti, které výzkum Město pro byznys samosprávám nabízí, a to je také důvod, proč ho Svaz měst a obcí ČR podporuje,“ říká předseda Svazu měst a obcí František Lukl.

Srovnávací výzkum Město pro byznys již dvanáctým rokem hodnotí podnikatelský potenciál měst a obcí v České republice. Detailnímu zkoumání jsou podrobena všechna města a obce s rozšířenou působností. Analytici agentury Datank, která za výzkumem stojí po datové stránce, dělí své hodnocení do dvou hlavních kategorií, podnikatelské prostředí a přístup veřejné správy. Pořadí vyhodnocuje za jednotlivé kraje a také za celou republiku. V rámci výzkumu jsou shrnuty všechny důležité informace a statistická data, která dále rozvíjejí diskuzi o vývoji podnikatelského prostředí v ČR.

V letošním ročníku analytici zaměřili ještě větší pozornost na kategorii přístup veřejné správy, kterou mohou radnice svými aktivitami přímo ovlivnit. Zařazeno bylo také dotazníkové šetření mezi podnikateli, jak jsou spokojeni se službami radnic v jednotlivých oblastech a také dotazník zjišťující, jaké aktivity radnice vyvíjejí směrem k podnikatelům, ale nejen jim. Cílem bylo více zohlednit fakt, že Město pro byznys musí být také místem, kde se dobře žije nejen podnikatelům, ale i jejich rodinným příslušníkům a jejich zákazníkům. Vyhlašovatelem výzkumu je týdeník Ekonom, partnerem Stavební skupina EUROVIA CS.

Zdroj informací

Economia, a.s. a NejBusiness.cz

Datum

29. listopadu 2020

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

8. března 2024

Na Slovensku uvedli do provozu největší smart bateriové úložiště nahrazující fosilní zdroje

V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...

3. března 2024

Zaměstnanci Penny si znovu přilepší

Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...

2. března 2024

AČCKA: Cestující autem tvoří 13 % rezervací u CK/CA

Na letní dovolenou do zahraničí cestují čeští turisté nejčastěji autem (48 %), dále letecky (41 %),...

Reklama

Page generated in 1.1767 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál