Kaufland: S nEKOnečným víčkem se ušetří 9 tun plastů ročně

Kaufland: S nEKOnečným víčkem se ušetří 9 tun plastů ročně

V rámci plastové strategie, která má za cíl výrazně snížit spotřebu plastů, učinila společnost Kaufland další krok. Odstranila jednorázová víčka z plastu u vybraných mléčných výrobků privátních značek, a ušetří tak 9 tun plastů ročně. Současně ale nabídne zákazníkům ekologickou náhradu v podobě opakovaně použitelných víček. „Neustále hledáme alternativní obalové možnosti a inovativní řešení, abychom omezili plasty, přitom ale musíme zaručit trvanlivost a zachování produktových vlastností potravin,“ uvádí Renata Maierl, tisková mluvčí společnosti Kaufland ČR.

Obaly mléčných výrobků obvykle zahrnují i jednorázové víčko z plastu, kterým lze kelímek po stržení hermetické fólie opět uzavřít. Kaufland nyní tato víčka přestává přidávat k vybraným výrobkům vlastních značek K-Classic, K-Free a K-Take it veggie. Zákazníkům nabídne ekologickou variantu pro opakované použití, tzv. nEKOnečné víčko. Hodí se pro všechny 500gramové jogurty i jiné objemy s průměrem 9,5 cm. Je vyrobeno z materiálu vhodného pro uchovávání potravin, omyvatelné a vhodné do myčky. Balení 2 ks víček stojí 19,90 korun a je k dispozici v oddělení s chlazenými mléčnými výrobky.

Kaufland již zavedl mnoho ekologických změn, například alternativy k plastovým taškám v podobě papírových nebo látkových z bio bavlny pro opakované nákupy. V úseku ovoce a zeleniny tzv. nEKOnečný sáček, který se dá používat opakovaně i prát a nahrazuje jednorázové plastové sáčky. Byl oceněn i jako Nejlepší novinka ve Volbě spotřebitelů 2020 v oblasti obalů. Jako první obchodní řetězec začal nabízet okurky bez plastové fólie, čímž ušetří 50 tun plastu ročně. U citrónů v síťce nahradil plastový pásek papírový, což představuje úsporu 40 tun plastu za rok. Zelenina na polévku je v misce z papíru – úspora 15 tun plastu ročně. K-Bio-banány jsou opatřeny pouze papírovou páskou. Z prodeje byly vyřazeny veškeré jednorázové plastové nádobí, plastové vatové tyčinky i plastová brčka a nahradily je ekologické varianty. Kaufland také používá místo jednorázových obalů na ovoce a zeleninu vratné přepravky.

Kroky společnosti Kaufland vycházejí z mezinárodní strategie REset Plastic skupiny Schwarz. Vizí je „Méně plastů – uzavřené cykly“ a cílem minimalizovat množství plastů používaných ve výrobě i obchodech podle konceptu cirkulární ekonomiky – odpad nesmí být vnímán jako odpad, ale znovu využitelný materiál. „Jako jeden z největších tuzemských potravinářských řetězců cítíme závazek chránit životní prostředí. Do roku 2025 snížíme množství plastového odpadu nejméně o 20 % a všechny produkty našich privátních značek budou v obalech z recyklovatelných materiálů,“ dodává tisková mluvčí Kauflandu Renata Maierl.

Strategie REset Plastic se skládá z několika částí: redukování (REduce) používání plastu ve všech divizích a ve spolupráci s dodavateli hledání úspor a alternativních materiálů. Důležitá je i optimalizace designu vlastních značek a snaha snížit množství plastu a zvýšit jeho recyklovatelnost (REdesign). Společnost Kaufland se rovněž zavazuje znovu použít minimálně ¾ odpadu (REcycle). Bod REmove zahrnuje spolupráci s nevládními organizacemi při odstraňování plastů z přírody. Kaufland také spolupracuje na výzkumu alternativních materiálů, při hledání způsobů efektivní recyklace a pomáhá edukovat celou společnost (REsearch).

Zdroj informací

Kaufland Česká republika v.o.s. a NejBusiness.cz

Datum

25. listopadu 2020

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

27. dubna 2025

SGEF reportuje 36% nárůst financování strojů a technologických zařízení

Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...

25. dubna 2025

Flexibilních kanceláří v Česku už je přes 172 500 metrů čtverečních. A bude jich více i v regionech

Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...

22. dubna 2025

IROP v roce 2024: 2 409 podpořených projektů a investice za 26,5 miliardy korun

Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...

17. dubna 2025

Inspekce práce v loňském roce při kontrolách odhalila téměř 2 tisíce nelegálně pracujících osob

V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...

9. dubna 2025

ABB, Smart View a Keyence otevřely studentům dveře do reálného světa robotiky na RoboVision Hackathonu

ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...

8. dubna 2025

Exportéři hledají nové trhy. Diverzifikace je klíčem ke stabilitě a odolnosti

České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

28. února 2025

Evropská komise schválila Česku podporu na výrobu tepla z biomasy

Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

Reklama

Page generated in 1.456 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál