V rámci plastové strategie, která má za cíl výrazně snížit spotřebu plastů, učinila společnost Kaufland další krok. Odstranila jednorázová víčka z plastu u vybraných mléčných výrobků privátních značek, a ušetří tak 9 tun plastů ročně. Současně ale nabídne zákazníkům ekologickou náhradu v podobě opakovaně použitelných víček. „Neustále hledáme alternativní obalové možnosti a inovativní řešení, abychom omezili plasty, přitom ale musíme zaručit trvanlivost a zachování produktových vlastností potravin,“ uvádí Renata Maierl, tisková mluvčí společnosti Kaufland ČR.
Obaly mléčných výrobků obvykle zahrnují i jednorázové víčko z plastu, kterým lze kelímek po stržení hermetické fólie opět uzavřít. Kaufland nyní tato víčka přestává přidávat k vybraným výrobkům vlastních značek K-Classic, K-Free a K-Take it veggie. Zákazníkům nabídne ekologickou variantu pro opakované použití, tzv. nEKOnečné víčko. Hodí se pro všechny 500gramové jogurty i jiné objemy s průměrem 9,5 cm. Je vyrobeno z materiálu vhodného pro uchovávání potravin, omyvatelné a vhodné do myčky. Balení 2 ks víček stojí 19,90 korun a je k dispozici v oddělení s chlazenými mléčnými výrobky.
Kaufland již zavedl mnoho ekologických změn, například alternativy k plastovým taškám v podobě papírových nebo látkových z bio bavlny pro opakované nákupy. V úseku ovoce a zeleniny tzv. nEKOnečný sáček, který se dá používat opakovaně i prát a nahrazuje jednorázové plastové sáčky. Byl oceněn i jako Nejlepší novinka ve Volbě spotřebitelů 2020 v oblasti obalů. Jako první obchodní řetězec začal nabízet okurky bez plastové fólie, čímž ušetří 50 tun plastu ročně. U citrónů v síťce nahradil plastový pásek papírový, což představuje úsporu 40 tun plastu za rok. Zelenina na polévku je v misce z papíru – úspora 15 tun plastu ročně. K-Bio-banány jsou opatřeny pouze papírovou páskou. Z prodeje byly vyřazeny veškeré jednorázové plastové nádobí, plastové vatové tyčinky i plastová brčka a nahradily je ekologické varianty. Kaufland také používá místo jednorázových obalů na ovoce a zeleninu vratné přepravky.
Kroky společnosti Kaufland vycházejí z mezinárodní strategie REset Plastic skupiny Schwarz. Vizí je „Méně plastů – uzavřené cykly“ a cílem minimalizovat množství plastů používaných ve výrobě i obchodech podle konceptu cirkulární ekonomiky – odpad nesmí být vnímán jako odpad, ale znovu využitelný materiál. „Jako jeden z největších tuzemských potravinářských řetězců cítíme závazek chránit životní prostředí. Do roku 2025 snížíme množství plastového odpadu nejméně o 20 % a všechny produkty našich privátních značek budou v obalech z recyklovatelných materiálů,“ dodává tisková mluvčí Kauflandu Renata Maierl.
Strategie REset Plastic se skládá z několika částí: redukování (REduce) používání plastu ve všech divizích a ve spolupráci s dodavateli hledání úspor a alternativních materiálů. Důležitá je i optimalizace designu vlastních značek a snaha snížit množství plastu a zvýšit jeho recyklovatelnost (REdesign). Společnost Kaufland se rovněž zavazuje znovu použít minimálně ¾ odpadu (REcycle). Bod REmove zahrnuje spolupráci s nevládními organizacemi při odstraňování plastů z přírody. Kaufland také spolupracuje na výzkumu alternativních materiálů, při hledání způsobů efektivní recyklace a pomáhá edukovat celou společnost (REsearch).
Kaufland Česká republika v.o.s. a NejBusiness.cz
25. listopadu 2020
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...