Kaufland: S nEKOnečným víčkem se ušetří 9 tun plastů ročně

Kaufland: S nEKOnečným víčkem se ušetří 9 tun plastů ročně

V rámci plastové strategie, která má za cíl výrazně snížit spotřebu plastů, učinila společnost Kaufland další krok. Odstranila jednorázová víčka z plastu u vybraných mléčných výrobků privátních značek, a ušetří tak 9 tun plastů ročně. Současně ale nabídne zákazníkům ekologickou náhradu v podobě opakovaně použitelných víček. „Neustále hledáme alternativní obalové možnosti a inovativní řešení, abychom omezili plasty, přitom ale musíme zaručit trvanlivost a zachování produktových vlastností potravin,“ uvádí Renata Maierl, tisková mluvčí společnosti Kaufland ČR.

Obaly mléčných výrobků obvykle zahrnují i jednorázové víčko z plastu, kterým lze kelímek po stržení hermetické fólie opět uzavřít. Kaufland nyní tato víčka přestává přidávat k vybraným výrobkům vlastních značek K-Classic, K-Free a K-Take it veggie. Zákazníkům nabídne ekologickou variantu pro opakované použití, tzv. nEKOnečné víčko. Hodí se pro všechny 500gramové jogurty i jiné objemy s průměrem 9,5 cm. Je vyrobeno z materiálu vhodného pro uchovávání potravin, omyvatelné a vhodné do myčky. Balení 2 ks víček stojí 19,90 korun a je k dispozici v oddělení s chlazenými mléčnými výrobky.

Kaufland již zavedl mnoho ekologických změn, například alternativy k plastovým taškám v podobě papírových nebo látkových z bio bavlny pro opakované nákupy. V úseku ovoce a zeleniny tzv. nEKOnečný sáček, který se dá používat opakovaně i prát a nahrazuje jednorázové plastové sáčky. Byl oceněn i jako Nejlepší novinka ve Volbě spotřebitelů 2020 v oblasti obalů. Jako první obchodní řetězec začal nabízet okurky bez plastové fólie, čímž ušetří 50 tun plastu ročně. U citrónů v síťce nahradil plastový pásek papírový, což představuje úsporu 40 tun plastu za rok. Zelenina na polévku je v misce z papíru – úspora 15 tun plastu ročně. K-Bio-banány jsou opatřeny pouze papírovou páskou. Z prodeje byly vyřazeny veškeré jednorázové plastové nádobí, plastové vatové tyčinky i plastová brčka a nahradily je ekologické varianty. Kaufland také používá místo jednorázových obalů na ovoce a zeleninu vratné přepravky.

Kroky společnosti Kaufland vycházejí z mezinárodní strategie REset Plastic skupiny Schwarz. Vizí je „Méně plastů – uzavřené cykly“ a cílem minimalizovat množství plastů používaných ve výrobě i obchodech podle konceptu cirkulární ekonomiky – odpad nesmí být vnímán jako odpad, ale znovu využitelný materiál. „Jako jeden z největších tuzemských potravinářských řetězců cítíme závazek chránit životní prostředí. Do roku 2025 snížíme množství plastového odpadu nejméně o 20 % a všechny produkty našich privátních značek budou v obalech z recyklovatelných materiálů,“ dodává tisková mluvčí Kauflandu Renata Maierl.

Strategie REset Plastic se skládá z několika částí: redukování (REduce) používání plastu ve všech divizích a ve spolupráci s dodavateli hledání úspor a alternativních materiálů. Důležitá je i optimalizace designu vlastních značek a snaha snížit množství plastu a zvýšit jeho recyklovatelnost (REdesign). Společnost Kaufland se rovněž zavazuje znovu použít minimálně ¾ odpadu (REcycle). Bod REmove zahrnuje spolupráci s nevládními organizacemi při odstraňování plastů z přírody. Kaufland také spolupracuje na výzkumu alternativních materiálů, při hledání způsobů efektivní recyklace a pomáhá edukovat celou společnost (REsearch).

Zdroj informací

Kaufland Česká republika v.o.s. a NejBusiness.cz

Datum

25. listopadu 2020

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.1256 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál