Za 10 měsíců letošního roku se obrátilo na Call centrum ÚP ČR téměř 110 tis. lidí

Za 10 měsíců letošního roku se obrátilo na Call centrum ÚP ČR téměř 110 tis. lidí

Od ledna do října letošního roku se obrátilo na Call centrum Úřadu práce ČR (CC ÚP ČR) telefonicky 94 704 klientů. Dalších 15 087 lidí pak zvolilo elektronickou cestu. Jen v průběhu října zaznamenali operátoři přes 13 tisíc dotazů, což je v meziročním srovnání nárůst o téměř 58 %, meziměsíčně pak o více než 61 %. Pro srovnání – během první vlny koronakrize (březen–květen 2020) kontaktovalo CC ÚP ČR celkem 39 239 zájemců. V letošním roce takto žádá měsíčně o radu v průměru 12,5 tis. osob. Za dobu, kdy je CC ÚP ČR v provozu, zodpověděli jeho pracovníci více než 358 tisíc dotazů. Roste také zájem o využití virtuálního asistenta, který je k dispozici na webu Úřadu práce ČR.

V současné době klienty nejvíce zajímají praktické dopady aktuální epidemické situace. Nejčastěji padají dotazy týkající se nepojistných sociálních dávek, zejména mimořádné okamžité pomoci související s onemocněním COVID 19, rodičovského příspěvku, přídavku na dítě, příspěvku na bydlení nebo příspěvku na živobytí a doplatku na bydlení. V oblasti zaměstnanosti se zájemci nejčastěji ptají na to, co dělat v případě ztráty práce, jak jim v tomto ohledu může ÚP ČR pomoci, jak probíhá zprostředkování zaměstnání, kdy je možné nechat se zavést do evidence uchazečů o zaměstnání a jaké jsou podmínky vzniku nároku na podporu v nezaměstnanosti. Ptají se i na to, jakým způsobem mohou podávat žádosti a další podklady.

Lidé do Call centra ÚP ČR především volají. V říjnu telefonicky oslovilo CC ÚP ČR 10 345 klientů. Nejčastěji vytáčejí bezplatnou linku 800 77 99 00 mezi 8.00 – 15.00 hodinou. Další možností je zaslání e-mailu, kterou v předchozím měsíci využilo 935 zájemců. Ze čtyř pětin jsou tazatelé z řad zaměstnanců či uchazečů o zaměstnání. Zbývající pětinu pak tvoří zaměstnavatelé.

„V meziročním srovnání jsme zaznamenali v oblasti dávek nárůst počtu dotazů o téměř 130 %, meziměsíčně pak o bezmála 108 %. V oblasti zaměstnanosti meziročně vzrostl počet dotazů o 169 %, oproti září o 38 %. Práce pracovníků Call centra ÚP ČR je velmi náročná. Musí se dokonale orientovat ve všech agendách, které jsou v kompetenci Úřadu práce ČR. Díky jejich profesionálnímu přístupu šetří čas zaměstnanců kontaktních pracovišť ÚP ČR, kteří se tak mohou mnohem efektivněji věnovat práci s konkrétními klienty,“ vyzdvihuje generální ředitel ÚP ČR Viktor Najmon.

Na referenty CC ÚP ČR se též obracejí zaměstnanci, jejichž zaměstnavatel skončil v insolvenci, nevyplatil jim mzdy ani odstupné a zároveň jim ani nevydal potřebné doklady pro evidenci na ÚP ČR a přiznání podpory v nezaměstnanosti. A množí se i pracovně – právní otázky nebo dotazy z oblasti zdravotního a sociálního pojištění, které ale do kompetence ÚP ČR nespadají.

Operátoři CC ÚP ČR jsou lidem k dispozici denně, a to v pondělí a ve středu od 8 do 17 hodin, v úterý a ve čtvrtek od 8 do 15 hodin a v pátek od 8 do 13 hodin na bezplatné lince 800 77 99 00. Zájemci mohou své dotazy posílat také elektronickou cestou na e-mail kontaktni.centrum@mpsv.cz nebo callcentrum@mpsv.cz či speciální e-mail rodicak@uradprace.cz. Aby potřebné informace mohli získat i lidé se sluchovým či jazykovým handicapem, spustil ÚP ČR už březnu 2020 podporu doslovného přepisu řeči operátorů v reálném čase. Službu zajišťují profesionální přepisovatelé sociálního podniku Transkript online, jejichž vysoká rychlost psaní na klávesnici umožňuje časově efektivní a plnohodnotný rozhovor mezi volajícím klientem a operátorem.

„Vzhledem k povinnosti mlčenlivosti mohou naši pracovníci poskytovat informace v obecné rovině. Pokud někdo potřebuje řešit konkrétní záležitosti (např. správní řízení u uplatněné žádosti či výplatu dávky), je třeba obrátit se na příslušné kontaktní pracoviště ÚP ČR,“ upřesňuje vedoucí Oddělení Call centra ÚP ČR Jana Dudková.

Lidé mohou využívat také služeb virtuálního asistenta, tzv. chatbota, který je k dispozici na webových stránkách ÚP ČR. V současné době zájemci nejčastěji touto cestou vyhledávají informace týkající se příspěvků na děti, možnosti pokrytí vysokých nákladů na bydlení nebo řešení situace, kdy jim nestačí příjmy na základní životní potřeby. V oblasti zaměstnanosti je pak zajímají rady v případě ztráty zaměstnání a pomoci, kterou jim v takovém případě nabízí Úřad práce ČR.

Aby Úřad práce ČR lidem co nejvíce ulehčil vyplňování žádostí, umístil na svých webových stránkách vzory vyplněných formulářů. Postupně také zveřejňuje, na jak na webu, tak i na Facebooku, návodné videospoty. V jejich rámci radí nejen jak na vyplňování žádostí, ale diváci se také dozví, jaké jsou základní podmínky pro získání nároku na konkrétní dávku nebo kde najdou další potřebné informace. 

Zdroj informací

Úřad práce České republiky a NejBusiness.cz

Datum

19. listopadu 2020

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

27. dubna 2025

SGEF reportuje 36% nárůst financování strojů a technologických zařízení

Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...

25. dubna 2025

Flexibilních kanceláří v Česku už je přes 172 500 metrů čtverečních. A bude jich více i v regionech

Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...

22. dubna 2025

IROP v roce 2024: 2 409 podpořených projektů a investice za 26,5 miliardy korun

Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...

17. dubna 2025

Inspekce práce v loňském roce při kontrolách odhalila téměř 2 tisíce nelegálně pracujících osob

V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...

9. dubna 2025

ABB, Smart View a Keyence otevřely studentům dveře do reálného světa robotiky na RoboVision Hackathonu

ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...

8. dubna 2025

Exportéři hledají nové trhy. Diverzifikace je klíčem ke stabilitě a odolnosti

České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

28. února 2025

Evropská komise schválila Česku podporu na výrobu tepla z biomasy

Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

Reklama

Page generated in 1.1862 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál