Průzkum: Online marketing není všelékem. Někde se stále ještě vyplatí sales

Průzkum: Online marketing není všelékem. Někde se stále ještě vyplatí sales

91 % firem používá digitální marketing, přičemž nejčastějším marketingovým nástrojem na internetu jsou webové stránky. Průměrně vedou marketingové aktivity ke zvýšení obratu o 34 %. Přesto marketing není nejvýhodnější pro všechny. „Výjimku představují úzce specializované B2B firmy, pro které může být mnohem výhodnější strategií sales,“ říká CEO firmy myTimi Jan Skovajsa. Obrat těchto podniků se díky sales aktivitám zvyšuje v průměru o 29 % a vlivem marketingových aktivit o pouhých 12 %. Průzkumu společnosti myTimi se zúčastnilo 653 malých a středních podniků z České republiky.

Drtivá většina firem využívá digitální marketing

Digitální marketing používá 9 z 10 firem. Nejpoužívanějším nástrojem online marketingu jsou webové stránky, v závěsu se drží sociální sítě, SEO, PPC a mailing.

Nejvyužívanější sociální sítí je Facebook

Nejčastěji využívanou sociální sítí mezi malými a středními podniky je Facebook, pro marketingové účely ho využívá 89 % dotázaných firem. Druhou nejvyužívanější sociální sítí je YouTube (54 %), třetí a čtvrtou příčku obsadil LinkedIn (48 %) a Instagram (36 %). Především u B2B firem je zřetelný rozdíl při využívání sociálních sítí: oproti ostatním firmám jsou aktivnější na LinkedIn. K propagaci ho používá 62 % dotázaných B2B firem.

„Dá se říct, že Facebook už je dnes standard. I firmy, které zde neinvestují do reklamy, mají alespoň facebookovou stránku, aby skrze ni mohly komunikovat se zákazníky. To, že je firma vyhledatelná na různých sociálních sítích, také zvyšuje její důvěryhodnost. Pravdou však je, že ne každé podnikání se hodí pro všechny sociální sítě a aktivitu na nich je vždy třeba důkladně promyslet,“ komentuje Jan Skovajsa, CEO firmy myTimi.

Dvě třetiny firem využívají sales

Sales ke své propagaci využívá 61 % malých a středních firem, většina z nich podniká v B2B prostředí. Nejčastější technikou je cold calling. Využívá ho 69 % firem, které uvedly, že jsou v oblasti sales aktivní.

Nejvýhodnější je sales pro B2B firmy s úzkou specializací

Navýšení obratu se opět liší dle zaměření firmy – stejně jako u předchozích otázek, i zde vybočují úzce specializované B2B podniky, kterým sales zvyšuje obrat v průměru o 29 %. Tyto firmy uvádí, že při využití sales mají až 3x vyšší míru konverzí než u ostatních marketingových aktivit. Ostatním firmám přináší sales navýšení obratu v průměru o 15 %.

myTimi

Firma myTimi vznikla v roce 2017 a ve svých počátcích nabízela zejména služby virtuální asistence jedincům a firmám, kteří si zde mohli nechat zpracovat nejrůznější drobné úkoly jako vyřizování byrokracie na úřadech, rezervace v restauracích a hotelech, pořádání oslav a spoustu dalšího. Kromě těchto původních služeb začala firma myTimi v roce 2019 nabízet také marketingové služby, které nyní tvoří většinu jejích aktivit. CEO a spolumajitelem firmy je Jan Skovajsa, který celý projekt založil na základě svých vlastních potřeb delegovat nejrůznější úkoly, pracovat efektivně a šetřit tak čas.

Zdroj informací

myTimi a NejBusiness.cz

Datum

27. října 2020

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.1505 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál