Problém s plánem směn řidičů vyřešili nasazením jednoduchého intranetu

Problém s plánem směn řidičů vyřešili nasazením jednoduchého intranetu

Intranet nemá být jen hlásnou troubou managementu, kde se vedení vítězně chválí svými úspěchy. Aby firmám usnadnil komunikaci se zaměstnanci, musí reflektovat to, co lidé ve firmě chtějí a jaké informace potřebují ke své práci. A často to mohou být úplné základy, jako v případě intranetu největšího českého autobusového dopravce Arriva. Systém pro něj vytvořila e-commerce agentura FG Forrest.

Vytvořit informační systém pro tři tisíce zaměstnanců, kteří většinou nepracují se standardními komunikačními kanály ani pokročilými technologiemi a jsou rozeseti po celé republice, byl celkem oříšek. “Dostali jsme zadání vytvořit intranet s plánem směn pro řidiče autobusů, kde budou moci jednoduše dohledat veškeré potřebné provozní informace. Dosavadní situace byla totiž taková, že si řidiči pro plán směn, tzv. šíchťák, museli osobně dojíždět na vozovnu. Dostávali je v papírové podobě,” říká Eva Máchová, UX designér a konzultant online marketingu agentury FG Forrest.

Nový intranet vyřešil v Arrivě také situaci se záskoky. Řidič si může operativně stáhnout plán směn a projít si dopředu celou trasu. “V Arrivě jsou díky tomu velmi flexibilní. Na trasu mohou dokonce v případě krizové situace vyjet i lidé, kteří běžně pracují v kanceláři. Někteří z nich totiž mají potřebná řidičská oprávnění. Díky intranetu se může řidič podívat na trasu linky, její zastávky a významné přestupní uzly. U každé linky je možné sdílet dodatkové informace popisující specifika jednotlivých linek včetně tipů na strávení volného času mezi spoji,” říká Eva Máchová a dodává: “Naším společným cílem bylo vytvořit informační platformu jak pro stávající, tak pro nové řidiče umožňující tzv. hladký záskok pro případ, že naplánovaný řidič nemůže vyjet, zároveň poskytuje vyčerpávající přehled firemních benefitů s možností online žádostí o daný benefit a další aktuální informace.”

Arriva byla zvyklá si všechny informace předávat offline. “Byla to pro nás docela výzva. Pracovali jsme se dvěma oddělenými systémy, jejichž technologie odpovídala době jejich vzniku. Byly pro koncového uživatele nepřehledné. Celý intranet musí dobře fungovat na počítačích i na mobilních zařízeních. Chtěli jsme proto všechny relevantní informace dostat do mobilů, protože to je často jediný nástroj, který zaměstnanci používají,” dodává Eva Máchová.

Kromě plánu směn a tras nový Arriva intranet, který běží na platformě Edee.one, obsahuje také informace o aktuálních dopravních omezeních a provozních opatřeních, směrnice, provozní návody k platebním terminálům a podobně. Řidiči zde získávají důležité a užitečné informace. Ve vestibulu garáží ČSAD MHD Kladno se navíc mohou řidiči podívat na svůj plán směn na dotykové obrazovce zobrazující právě informace z intranetu. Ty byly dříve dostupné z papíru pouze na nástěnce.

Tři znaky dobrého intranetu

Čas, telefonáty, emaily, papíry… To všechno může HR specialistům a dalším manažerům ve firmě ušetřit dobře udělaný intranet. Mohou se pak soustředit na práci s lidmi a méně se věnovat potřebné administrativě. Správně promyšlený intranet reflektuje to, co chtějí a potřebují zaměstnanci firmy číst. Nejsou to zdaleka jen informace o úspěších firmy.

  1. Intranet má být personalizovaný. Každý zaměstnanec má ve firmě svou roli, tudíž uvítá zobrazení informací určené pouze jeho pracovnímu zařazení. Zdaleka neplatí, že by vedení mělo všechny zaměstnance zahlcovat vším.

  2. Pokud je ve firmě kantýna, informace o jídelníčku zajímají každého zaměstnance úplně nejvíce.

  3. Dobrý intranet efektivně nahrazuje e-mailovou komunikaci se zaměstnanci. Ti v něm najdou všechny potřebné formuláře pro práci, ale i například možnost nahlásit provozní komplikace. HR oddělení jim také prostřednictvím intranetu může zobrazovat nové směrnice, nařízení a jiné důležité zprávy včetně evidence doručení a potvrzení seznámení se s obsahem sdělení. Veškerá operativa se tak výrazně zjednodušuje.

Zdroj informací

FG Forrest a NejBusiness.cz

Datum

27. října 2020

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

8. března 2024

Na Slovensku uvedli do provozu největší smart bateriové úložiště nahrazující fosilní zdroje

V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...

3. března 2024

Zaměstnanci Penny si znovu přilepší

Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...

Reklama

Page generated in 1.2504 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál