bikero, obchod s jízdními koly a dalším sportovním vybavením, zaznamenalo letos navzdory koronavirové krizi meziroční nárůst prodejů o 400 %. Důležitou součástí úspěchu byla jarní kampaň, která společnosti umožnila růst v době největší nejistoty, kdy konkurence naopak rušila objednávky a propouštěla lidi. Do následující období, kdy se díky zájmu Čechů o cyklistiku zvedl celý trh, už tak bikero vstupovalo mimořádně silné.
Tržby e-shopu bikero v dubnu meziročně vzrostly o 296 % a v květnu o 283 %, návštěvnost webu se meziročně zvýšila o 156 %. Fungování obchodu přitom na začátku roku výrazně zkomplikovala vládní opatření proti šíření koronaviru. „V sobotu brzo ráno mě vzbudil telefonát a zjistil jsem, že prodejny nesmí otevřít. Během několika hodin jsme ale dokázali zareagovat. Obchody jsme obtáhli páskami a připravili improvizovaná výdejní okna,“ popsal prvotní reakci Martin Kudrna, ředitel bikera.
Díky rychlé úpravě se nemusely prodejny úplně zavřít, ale i nadále vydávaly zboží objednané přes e-shop. bikero navíc už před krizí nabízelo unikátní službu – dodání objednaného kola, smontovaného a seřízeného, až domů s využitím vlastního kurýra. Právě tento aspekt se rozhodlo v komunikaci více zdůraznit, a to včetně rozsáhlé televizní kampaně.
„Když jsem objednávku spotů podepisoval, třásla se mi kolena. Byla to obrovská investice v nejisté době. Sami ale klientům radíme, že značky se nejlépe budují během krize. Nechtěl jsem kázat vodu a pít víno, tak jsme do toho šli,“ říká Jan Coufal, zakladatel bikero a ředitel reklamní agentury Czech Promotion v jedné osobě.
Televizní spoty doplnily i aktivity v online prostředí, včetně PPC reklam (Google Ads, Sklik a Facebook Ads), kde hrál nejdůležitější roli dynamický remarketing, prospectingové kampaně v obsahové síti a produktové kampaně. Dalším klíčovým kanálem se pak staly zbožové srovnávače.
Kampaň se do prodejů propsala nárůstem o stovky a některé dny i tisícovky procent. Rostla i znalost značky - bikero se stalo vůbec nejznámější značkou v kategorii.
„Když se opatření uvolnila, zájem o cyklistiku šel nejen v Česku výrazně nahoru. Veškerá naše konkurence začala skupovat kola, ale to už jich moc nebylo. Díky kampani jsme začali růst o měsíc před trhem, což zpětně vidíme i na výsledcích vyhledávání. Měli jsme čas se zásobit v době, kdy ostatní rušili předobjednávky, a dokonce jsme najímali propuštěné zaměstnance od konkurence,“ shrnul Martin Kudrna.
„Tento vývoj bylo hrozně zajímavé pozorovat jak z pohledu agentury, tak z pohledu klienta. Rád říkám, že bikero je moje marketingová laboratoř. Klient vám nikdy nedodá veškerá čísla, u vlastního projektu ale můžu dopad kampaně pozorovat do detailu a zkoumat vlivy různých druhů aktivit. Zároveň nám to dává možnost učit se chybami,“ říká Jan Coufal.
bikero, které kombinuje vlastnosti kamenného obchodu a e-shopu, se během koronavirové krize vyprofilovalo jako přední internetový prodejce. Komunikaci se nyní obchod rozhodl ještě rozšířit, a to i za pomoci PR.Konektoru.
„Součástí našich služeb je odborná asistence zákazníkům. Chceme jim koupi kola maximálně usnadnit, naši technici jsou proto připraveni každé kolo seřídit a nastavit na míru konkrétnímu člověku. I proto kola doručují naši zaměstnanci a neposíláme je přes zásilkové služby. Právě naši expertízu chceme v komunikaci více zdůraznit,“ dodal Jan Coufal.
„Naším úkolem je v této souvislosti vyhledávat nová témata, a to jak pro korporátní komunikaci, tak pro lifestylovou. V médiích tak budeme soustavně posilovat pozici bikera i jeho zástupců jako odborníků na cyklistiku v Česku,“ popsal Jan Pácl z PR.Konektoru.
bikero je na trhu od roku 2015 a v současnosti provozuje kromě e-shopu dvě kamenné prodejny – v Hradci Králové a v Praze. Právě v hlavním městě v následujících měsících přibyde ještě jedna.
bikero a NejBusiness.cz
24. října 2020
Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...
Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...
Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...
V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...
ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...
České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...
osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...
Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...