Bikero slaví nárůst prodejů o stovky procent

Bikero slaví nárůst prodejů o stovky procent

bikero, obchod s jízdními koly a dalším sportovním vybavením, zaznamenalo letos navzdory koronavirové krizi meziroční nárůst prodejů o 400 %. Důležitou součástí úspěchu byla jarní kampaň, která společnosti umožnila růst v době největší nejistoty, kdy konkurence naopak rušila objednávky a propouštěla lidi. Do následující období, kdy se díky zájmu Čechů o cyklistiku zvedl celý trh, už tak bikero vstupovalo mimořádně silné.

Tržby e-shopu bikero v dubnu meziročně vzrostly o 296 % a v květnu o 283 %, návštěvnost webu se meziročně zvýšila o 156 %. Fungování obchodu přitom na začátku roku výrazně zkomplikovala vládní opatření proti šíření koronaviru. „V sobotu brzo ráno mě vzbudil telefonát a zjistil jsem, že prodejny nesmí otevřít. Během několika hodin jsme ale dokázali zareagovat. Obchody jsme obtáhli páskami a připravili improvizovaná výdejní okna,“ popsal prvotní reakci Martin Kudrna, ředitel bikera.

Díky rychlé úpravě se nemusely prodejny úplně zavřít, ale i nadále vydávaly zboží objednané přes e-shop. bikero navíc už před krizí nabízelo unikátní službu – dodání objednaného kola, smontovaného a seřízeného, až domů s využitím vlastního kurýra. Právě tento aspekt se rozhodlo v komunikaci více zdůraznit, a to včetně rozsáhlé televizní kampaně.

„Když jsem objednávku spotů podepisoval, třásla se mi kolena. Byla to obrovská investice v nejisté době. Sami ale klientům radíme, že značky se nejlépe budují během krize. Nechtěl jsem kázat vodu a pít víno, tak jsme do toho šli,“ říká Jan Coufal, zakladatel bikero a ředitel reklamní agentury Czech Promotion v jedné osobě.

Boom cyklistiky v Česku

Televizní spoty doplnily i aktivity v online prostředí, včetně PPC reklam (Google Ads, Sklik a Facebook Ads), kde hrál nejdůležitější roli dynamický remarketing, prospectingové kampaně v obsahové síti a produktové kampaně. Dalším klíčovým kanálem se pak staly zbožové srovnávače.

Kampaň se do prodejů propsala nárůstem o stovky a některé dny i tisícovky procent. Rostla i znalost značky - bikero se stalo vůbec nejznámější značkou v kategorii.

„Když se opatření uvolnila, zájem o cyklistiku šel nejen v Česku výrazně nahoru. Veškerá naše konkurence začala skupovat kola, ale to už jich moc nebylo. Díky kampani jsme začali růst o měsíc před trhem, což zpětně vidíme i na výsledcích vyhledávání. Měli jsme čas se zásobit v době, kdy ostatní rušili předobjednávky, a dokonce jsme najímali propuštěné zaměstnance od konkurence,“ shrnul Martin Kudrna.

„Tento vývoj bylo hrozně zajímavé pozorovat jak z pohledu agentury, tak z pohledu klienta. Rád říkám, že bikero je moje marketingová laboratoř. Klient vám nikdy nedodá veškerá čísla, u vlastního projektu ale můžu dopad kampaně pozorovat do detailu a zkoumat vlivy různých druhů aktivit. Zároveň nám to dává možnost učit se chybami,“ říká Jan Coufal.

Komunikace odbornějších témat

bikero, které kombinuje vlastnosti kamenného obchodu a e-shopu, se během koronavirové krize vyprofilovalo jako přední internetový prodejce. Komunikaci se nyní obchod rozhodl ještě rozšířit, a to i za pomoci PR.Konektoru.

„Součástí našich služeb je odborná asistence zákazníkům. Chceme jim koupi kola maximálně usnadnit, naši technici jsou proto připraveni každé kolo seřídit a nastavit na míru konkrétnímu člověku. I proto kola doručují naši zaměstnanci a neposíláme je přes zásilkové služby. Právě naši expertízu chceme v komunikaci více zdůraznit,“ dodal Jan Coufal.

„Naším úkolem je v této souvislosti vyhledávat nová témata, a to jak pro korporátní komunikaci, tak pro lifestylovou. V médiích tak budeme soustavně posilovat pozici bikera i jeho zástupců jako odborníků na cyklistiku v Česku,“ popsal Jan Pácl z PR.Konektoru.

bikero je na trhu od roku 2015 a v současnosti provozuje kromě e-shopu dvě kamenné prodejny – v Hradci Králové a v Praze. Právě v hlavním městě v následujících měsících přibyde ještě jedna.

Zdroj informací

bikero a NejBusiness.cz

Datum

24. října 2020

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Reklama

Facebook

Page generated in 2.5775 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál