Outsourcing místo propouštění

Outsourcing místo propouštění

Podíl nezaměstnaných osob v ČR dosáhl v srpnu 3, 8 % a udržel se tak na stejné hodnotě jako v červenci. Zástupci nejrůznějších institucí ovšem predikují, že v důsledku slábnoucího efektu opatření zaváděných za účelem podpory podnikání, lze zásadnější nárůst nezaměstnanosti očekávat na přelomu letošního roku. Firmy začínají utahovat opasky a často se snaží snížit právě personální náklady. Na trhu se ale objevil nový trend, který může být elegantním řešením. Společnost své zaměstnance nevyhodí, ale převede je do struktury externího partnera, od kterého stejné služby outsourcuje.

Dle nejaktuálnější prognózy očekává Česká národní banka propad hrubého domácího produktu o více jak 8 %. Avšak rostoucí počet nakažených v České republice v těchto dnech může znamenat znovuzavedení vládních nařízení, která by se mohla v konečném důsledku v této hodnotě ještě negativně odrazit. Ve snaze co nejlépe se připravit a snížit potenciální dopady druhé vlny koronavirové krize, společnosti hledají rezervy a snaží se zeštíhlovat náklady na všech frontách.

„Je pochopitelné, že se firmy snaží na toto období přichystat. Propouštění je jedním ze způsobů, jak firmy snižování nákladů řeší. My jim ale říkáme, že je to nelogické a drahé řešení,“ popisuje generální ředitel společnosti Conectart, Petr Studnička. Jeho firma je největším provozovatelem kontaktních center v České republice a zaměstnává přes 1000 operátorů. Ti spravují zákaznické linky, e-maily, nebo komunikaci přes sociální sítě pro řadu významných českých i zahraničních brandů – vždy jakou externí dodavatel.

Call centra se stejnou náplní práce má ale i řada firem interně a některé z nich se v rámci úspor rozhodly škrtat právě v tomto oddělení. Poptali proto levnějšího externího dodavatele a interní operátory chtěli propustit. S tímto scénářem se už ve dvou českých technologických firmách firma Conectart setkala a nabídla jim zajímavější řešení. Převzala činnost interního call centr včetně týmu, který ji zajišťoval. Na základě převodní smlouvy HRTA pak Conectart zajistil těmto pracovníkům, kteří i nadále chtěli pracovat pro původní značku stejné podmínky – tedy pracovní náplň, mzdu a benefity.

Původní zaměstnavatel pak neplatí odstupné, může ušetřit za zmenšenou kancelářskou plochu a další náklady spojené s provozováním interního call centra. Celková úspora pro původního zaměstnavatele byla v jednom případě 18 % ve druhém pak 27 %. Původní zaměstnavatel navíc v případě opětovné potřeby počtu pracovníků nemusí na stejnou práci najímat nové lidi a znovu je školit, snižuje se i reputační škody, které hrozí v případě propouštění.

Tímto způsobem rozšířil Conectart svá call centra již o 160 nových operátorů. Dalším pozitivem je rychlost celé transakce, protože k přesunu může dojít během několika týdnů až jednoho měsíce a firma tak může okamžitě výrazně snížit náklady. „Podstatou procesu je fakt, že celé oddělení dokážeme zefektivnit. Jako dodavatel navíc musíme podrobně kontrolovat kvalitu našich služeb, protože je přímo napojená na výši našich odměn, proto je i celková kvalita služeb mnohem lépe řízená,“ dodává Studnička.

Conectart

Conectart již více než 10 let poskytuje komplexní služby kontaktního centra českým i zahraničním zákazníkům. Ve svém portfoliu má řadu významných společností, například Samsung, Vodafone, MND, Českou spořitelnu, AmRest nebo SAZKAmobil. Conectart vznikl spojením společností Informační linky a Direct Communication. V roce 2017 akvíroval další kontaktní centrum Quality Brands. Sloučením těchto společností vznikl největší poskytovatel služeb v oblasti „Business Process Outsourcing“ (BPO) v České republice, kde v současné době pracuje přes 1000 zaměstnanců. Společnost Conectart s.r.o. bude po právě probíhajícím dokončování transakce patřit do portfolia fondu GPEF III ze skupiny Genesis Capital.

Zdroj informací

Conectart a NejBusiness.cz

Datum

16. října 2020

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

8. března 2024

Na Slovensku uvedli do provozu největší smart bateriové úložiště nahrazující fosilní zdroje

V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...

3. března 2024

Zaměstnanci Penny si znovu přilepší

Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...

2. března 2024

AČCKA: Cestující autem tvoří 13 % rezervací u CK/CA

Na letní dovolenou do zahraničí cestují čeští turisté nejčastěji autem (48 %), dále letecky (41 %),...

Reklama

Page generated in 1.4958 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál