Podíl nezaměstnaných osob v ČR dosáhl v srpnu 3, 8 % a udržel se tak na stejné hodnotě jako v červenci. Zástupci nejrůznějších institucí ovšem predikují, že v důsledku slábnoucího efektu opatření zaváděných za účelem podpory podnikání, lze zásadnější nárůst nezaměstnanosti očekávat na přelomu letošního roku. Firmy začínají utahovat opasky a často se snaží snížit právě personální náklady. Na trhu se ale objevil nový trend, který může být elegantním řešením. Společnost své zaměstnance nevyhodí, ale převede je do struktury externího partnera, od kterého stejné služby outsourcuje.
Dle nejaktuálnější prognózy očekává Česká národní banka propad hrubého domácího produktu o více jak 8 %. Avšak rostoucí počet nakažených v České republice v těchto dnech může znamenat znovuzavedení vládních nařízení, která by se mohla v konečném důsledku v této hodnotě ještě negativně odrazit. Ve snaze co nejlépe se připravit a snížit potenciální dopady druhé vlny koronavirové krize, společnosti hledají rezervy a snaží se zeštíhlovat náklady na všech frontách.
„Je pochopitelné, že se firmy snaží na toto období přichystat. Propouštění je jedním ze způsobů, jak firmy snižování nákladů řeší. My jim ale říkáme, že je to nelogické a drahé řešení,“ popisuje generální ředitel společnosti Conectart, Petr Studnička. Jeho firma je největším provozovatelem kontaktních center v České republice a zaměstnává přes 1000 operátorů. Ti spravují zákaznické linky, e-maily, nebo komunikaci přes sociální sítě pro řadu významných českých i zahraničních brandů – vždy jakou externí dodavatel.
Call centra se stejnou náplní práce má ale i řada firem interně a některé z nich se v rámci úspor rozhodly škrtat právě v tomto oddělení. Poptali proto levnějšího externího dodavatele a interní operátory chtěli propustit. S tímto scénářem se už ve dvou českých technologických firmách firma Conectart setkala a nabídla jim zajímavější řešení. Převzala činnost interního call centr včetně týmu, který ji zajišťoval. Na základě převodní smlouvy HRTA pak Conectart zajistil těmto pracovníkům, kteří i nadále chtěli pracovat pro původní značku stejné podmínky – tedy pracovní náplň, mzdu a benefity.
Původní zaměstnavatel pak neplatí odstupné, může ušetřit za zmenšenou kancelářskou plochu a další náklady spojené s provozováním interního call centra. Celková úspora pro původního zaměstnavatele byla v jednom případě 18 % ve druhém pak 27 %. Původní zaměstnavatel navíc v případě opětovné potřeby počtu pracovníků nemusí na stejnou práci najímat nové lidi a znovu je školit, snižuje se i reputační škody, které hrozí v případě propouštění.
Tímto způsobem rozšířil Conectart svá call centra již o 160 nových operátorů. Dalším pozitivem je rychlost celé transakce, protože k přesunu může dojít během několika týdnů až jednoho měsíce a firma tak může okamžitě výrazně snížit náklady. „Podstatou procesu je fakt, že celé oddělení dokážeme zefektivnit. Jako dodavatel navíc musíme podrobně kontrolovat kvalitu našich služeb, protože je přímo napojená na výši našich odměn, proto je i celková kvalita služeb mnohem lépe řízená,“ dodává Studnička.
Conectart již více než 10 let poskytuje komplexní služby kontaktního centra českým i zahraničním zákazníkům. Ve svém portfoliu má řadu významných společností, například Samsung, Vodafone, MND, Českou spořitelnu, AmRest nebo SAZKAmobil. Conectart vznikl spojením společností Informační linky a Direct Communication. V roce 2017 akvíroval další kontaktní centrum Quality Brands. Sloučením těchto společností vznikl největší poskytovatel služeb v oblasti „Business Process Outsourcing“ (BPO) v České republice, kde v současné době pracuje přes 1000 zaměstnanců. Společnost Conectart s.r.o. bude po právě probíhajícím dokončování transakce patřit do portfolia fondu GPEF III ze skupiny Genesis Capital.
Conectart a NejBusiness.cz
16. října 2020
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...
V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...
Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...
Na letní dovolenou do zahraničí cestují čeští turisté nejčastěji autem (48 %), dále letecky (41 %),...