Univerzita Palackého pokřtila katalog designu. Představuje Olomouc jako kreativní velmoc

Univerzita Palackého pokřtila katalog designu. Představuje Olomouc jako kreativní velmoc

Univerzita Palackého v Olomouci vydává katalog Design s podtitulem Kreativní Olomouc. Hodlá tak propagovat elitní tvůrce z kraje. Kreativní obory jsou klíčové pro oživení ekonomiky a spoluvytvářejí image města i regionu.

Katalog Design je dalším krokem v naplňování vize Olomouce jako středoevropského epicentra kreativity. Má za cíl adekvátně propagovat špičkové aktéry kreativních odvětví, jejichž činnost a význam Univerzita Palackého dlouhodobě monitoruje, analyzuje a podporuje.
„Přestože kvalita lokální kreativní produkce spoluvytváří unikátní image celého regionu a je důležitým ekonomickým i kulturním faktorem, není dosud dostatečně využívána. Univerzita Palackého odvozuje od genia loci Olomouce i svou vlastní image a hodlá touto formou odkrývat kvality zdejších kreativců nejširšímu publiku,“ vysvětluje prorektor pro vnější vztahy Petr Bilík.

Katalog otevírá obálka z dílny progresivního olomouckého grafika Radima Měsíce a jeho stránky nabídnou kromě špičkové vizuální prezentace i texty v češtině a angličtině. Přístupný je též v online verzi na adrese www.kreativniolomouc.cz/design.pdf.

„Jedná se o explicitní podporu talentovaných umělců, firem a podnikatelů a stylovou pobídku veřejnosti, aby zohledňovala kvalitní lokální produkci s vysokou přidanou hodnotou,“ uvádí Michaela Jendřejková, spoluautorka katalogu. Katalog má provázat aktéry kreativních odvětví a inspirovat budoucí frekventanty studijních programů, jež Univerzita Palackého s vědomím perspektivy celé sféry rozvíjí. Příkladem za všechny je chystaný studijní program Průmyslový design, připravovaný ve spolupráci s Vysokou školou báňskou – Technickou univerzitou Ostrava.

Slavnostního křtu katalogu se v prostorách Uměleckého centra UP zúčastnili zástupci vedení univerzity, města, kraje, Okresní hospodářské komory Olomouc, agentury CzechInvest a vybraných autorů, kteří jsou v katalogu zastoupeni.

 

Katalog navazuje na databázi kreativců

Katalog Design navazuje na databázi kreativců, kterou univerzita sestavila na jaře ve spolupráci s Technologickou agenturou ČR. Ta prezentuje více než tisíc profesionálů Olomouckého kraje z nejrůznějších kreativních oborů.
Aktivita vzešlá z dlouhodobého mapování a výzkumu má pomoci mobilizovat potenciál kreativců ve prospěch regionální ekonomiky, zastavit odliv talentů do větších center a zároveň zachovat a rozvinout unikátní genius loci univerzitního města.

Databáze zahrnuje 14 kategorií: architekturu, design, film a video, hudbu, knihy a tisk, kulturní a umělecké vzdělávání, kulturní dědictví, oděvnictví, reklamu, řemesla, scénická umění, software, TV a rozhlas a výtvarná umění.

Seznam je otevřený a je možné se do něj zdarma přihlásit na stránkách www.kreativniolomouc.cz

Zdroj informací

Univerzita Palackého Olomouc a NejBusiness.cz

Datum

27. září 2020

Fotogalerie



Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Reklama

Facebook

Page generated in 1.5401 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál