Univerzita Palackého v Olomouci vydává katalog Design s podtitulem Kreativní Olomouc. Hodlá tak propagovat elitní tvůrce z kraje. Kreativní obory jsou klíčové pro oživení ekonomiky a spoluvytvářejí image města i regionu.
Katalog Design je dalším krokem v naplňování vize Olomouce jako středoevropského epicentra kreativity. Má za cíl adekvátně propagovat špičkové aktéry kreativních odvětví, jejichž činnost a význam Univerzita Palackého dlouhodobě monitoruje, analyzuje a podporuje.
„Přestože kvalita lokální kreativní produkce spoluvytváří unikátní image celého regionu a je důležitým ekonomickým i kulturním faktorem, není dosud dostatečně využívána. Univerzita Palackého odvozuje od genia loci Olomouce i svou vlastní image a hodlá touto formou odkrývat kvality zdejších kreativců nejširšímu publiku,“ vysvětluje prorektor pro vnější vztahy Petr Bilík.
Katalog otevírá obálka z dílny progresivního olomouckého grafika Radima Měsíce a jeho stránky nabídnou kromě špičkové vizuální prezentace i texty v češtině a angličtině. Přístupný je též v online verzi na adrese www.kreativniolomouc.cz/design.pdf.
„Jedná se o explicitní podporu talentovaných umělců, firem a podnikatelů a stylovou pobídku veřejnosti, aby zohledňovala kvalitní lokální produkci s vysokou přidanou hodnotou,“ uvádí Michaela Jendřejková, spoluautorka katalogu. Katalog má provázat aktéry kreativních odvětví a inspirovat budoucí frekventanty studijních programů, jež Univerzita Palackého s vědomím perspektivy celé sféry rozvíjí. Příkladem za všechny je chystaný studijní program Průmyslový design, připravovaný ve spolupráci s Vysokou školou báňskou – Technickou univerzitou Ostrava.
Slavnostního křtu katalogu se v prostorách Uměleckého centra UP zúčastnili zástupci vedení univerzity, města, kraje, Okresní hospodářské komory Olomouc, agentury CzechInvest a vybraných autorů, kteří jsou v katalogu zastoupeni.
Katalog Design navazuje na databázi kreativců, kterou univerzita sestavila na jaře ve spolupráci s Technologickou agenturou ČR. Ta prezentuje více než tisíc profesionálů Olomouckého kraje z nejrůznějších kreativních oborů.
Aktivita vzešlá z dlouhodobého mapování a výzkumu má pomoci mobilizovat potenciál kreativců ve prospěch regionální ekonomiky, zastavit odliv talentů do větších center a zároveň zachovat a rozvinout unikátní genius loci univerzitního města.
Databáze zahrnuje 14 kategorií: architekturu, design, film a video, hudbu, knihy a tisk, kulturní a umělecké vzdělávání, kulturní dědictví, oděvnictví, reklamu, řemesla, scénická umění, software, TV a rozhlas a výtvarná umění.
Seznam je otevřený a je možné se do něj zdarma přihlásit na stránkách www.kreativniolomouc.cz
Univerzita Palackého Olomouc a NejBusiness.cz
27. září 2020
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...