BMW Motorrad představuje R 18 Dragster

BMW Motorrad představuje R 18 Dragster

Slavný tvůrce custom motocyklů Roland Sands obnažil BMW R 18 a vytvořil z něj dragster využívající ikonický a doslova obrovský motor boxer. Výsledek: R 18 Dragster. Roland a jeho tým měli při vymýšlení a tvorbě tohoto uměleckého díla postaveného kolem působivého 2válcového motoru „Big Boxer“ zcela volnou ruku.

Při stavbě tohoto stroje byl Rolandovi Sandsovi inspirací jeho vlastní osobní příběh. „Centrem a nejviditelnějším prvkem celého stroje je motor, okamžitě jsem si proto vzpomněl na takzvané muscle cars. Má rodina měla vždy blízko k rychlosti a můj otec závodil s dragstery, takže mi dávalo smysl celý motocykl maximálně odstrojit, aby zbylo jen to základní, a navrhnout ho tak, aby byl rychlý v přímém směru,“ vysvětluje designér.

Nové BMW R 18: Cruiser navracející se do historie

Nové BMW R 18 znamenalo v dubnu 2020 pro BMW Motorrad první vstup do segmentu sériově vyráběných motocyklů cruiser. Jako žádný jiný model předtím se tento stroj opírá o tradici historických motocyklů BMW, a to jak technicky, tak svým designem. Vznikl na základě kreseb modelů, jako bylo třeba BMW R 5, a snaží se zaměřit na samotnou podstatu motocyklu jako takového. To znamená na čistou, nepřikrášlenou techniku v čele s motorem boxer, který je se svými „dobrými vibracemi“ hlavním zdrojem radosti z jízdy. Big Boxer pokračuje v tradici vzduchem chlazených motorů, které se u BMW Motorrad poprvé v sériové výrobě objevily v roce 1923.

Motocykl navrhl a postavil svojí technikou Roland Sands

Roland Sands vždy začíná své nápady zhmotňovat kresbou na papír. To mu umožňuje vytvořit základy toho, jak budou jeho tvary, postoj a proporce vypadat. „Nakonec nastane skutečný zázrak, když tyto kresby převedeme do reality,“ vysvětluje Roland.

Nové BMW R 18 umožňuje více než jakýkoliv jiný motocykl individualizovat svůj design. Má totiž snadno odnímatelný zadní rám a jednoduše vyměnitelný set lakovaných dílů. Díky tomu mají zákazníci značnou svobodu pro snadnou přestavbu zadní části nového R 18 tak, aby co nejlépe vyhovovala jejich záměrům. Současně lze také snadno změnit barevné provedení, aby vyhovovalo osobnímu vkusu. „Nejnáročnější pro nás bylo z důvodu instalace nitra přepracování elektroniky, výměna sériového výfuku a rozsáhlá úprava sání. Byl to trochu experiment, ale podařilo se nám to! Výsledný produkt je fascinující a je pro něj typická vysoká úroveň kvality zpracování, jaká je od BMW Motorrad očekávána. Již od počátku jsem se nemohl dočkat toho, až ho předělám,“ vysvětluje Roland.

Při stavbě R 18 Dragster tým Rolanda Sandse zachoval sériovou geometrii přední vidlice modelu R 18, sejmul ale zadní rám a prodloužil jej tak, aby odpovídal požadavkům na závodní dragstery. Současně se rozhodli pro zachování kapotáže originálního R 18, modifikovali ale přední a zadní blatníky tak, aby ladily s přepracovaným rámem. Celý proces úprav zabral tři a půl měsíce. Potom se stroj přesunul do dílny pro finální dokončení a následně absolvoval první jízdu na závodní dráze dragsterů.

Roland vysvětluje: „Každý motocykl vyžaduje jiný přístup k jeho stavbě, stejně jako speciální materiály nebo díly. S každým novým motocyklem pro nás začíná proces učení, a to i přesto, že jsme již postavili více než 200 strojů. Vždy chceme porozumět charakteru stroje, který představujeme, protože to je základ k tomu, abychom zachovali jeho autenticitu a funkčnost.“

Kromě customu R 18 Dragster vytvořil Roland Sands také dvě různé kolekce frézovaných hliníkových dílů pro sériové R 18: „Machined“ a „2-Tone-Black“. Obě kolekce obsahují přední a zadní kola dostupná v různých velikostech oproti standardním kolům. Nechybí ani nabídka těchto exkluzivních frézovaných dílů pro rámeček rychloměru, svorky řídítek, kryty přední vidlice, rukojeti řídítek, páčky, zrcátka, ale také kryty motoru, víčko nádrže, kryt sací komory a mnoho dalších doplňků.

Některé z těchto frézovaných dílů Roland Sands použil také na R 18 Dragster. Konkrétně se jedná o páčky, kola, kryty hlav válců, přední kryt motoru, světlomet a přístroje. Přední část byla převzata ze superbiku S 1000 RR. Sedadlo a také výfuk byly vytvořeny od základu nově.

Detaily customu R 18 Dragster:

  • Kompletně přepracovaný rám.
  • Zcela nově navržená kapotáž.
  • Světlomet převzatý z originálního R 18, držák světlometu z designové kolekce frézovaných hliníkových dílů.
  • Sériový výfuk byl zcela odstraněn a nahrazen na zakázku vyrobeným výfukem z nerezové oceli podle schématu 2-do-1.
  • Páčky brzdy a spojky pocházejí z designové kolekce frézovaných hliníkových dílů.
  • Nádrž byla převzata ze sériového R 18.
  • Modrý metalický lak byl doplněn klasickými bílými BMW linkami.
  • Vidlice byla převzata z BMW R nineT.
  • Sedadlo bylo vyrobeno zcela nově, jde o RSD sedlo společnosti Saddlemen.

Roland Sands: Muž, který tvoří design

Roland Sands v podstatě vyrostl na motocyklech a má je ve své krvi. Jeho otec závodil ve zrychlení na dragsterech a motocykly a jejich díly si sám stavěl. Roland proto byl vždy obklopen speciálními stroji. Zanedlouho také začal sám závodit, konkrétně v motokrosu, a kromě toho si své motocykly přestavoval. Jeho vlastní závodní kariéra trvala 10 let.

Dnes je Roland světově proslulý designér na míru stavěných motocyklů a motocyklového oblečení, které navrhuje a vyrábí pro zákazníky z celého světa.

Jako designér je nejznámější kombinováním a vymýšlením stylů a výrobních postupů. „Asi nejznámější jsme tím, že propojujeme závodní estetiku a vlastnosti s individuálním stylem. Máme rádi, když dokážeme udělat sériové motocykly ještě lepšími stroji,“ vysvětluje Roland.

Pro Rolanda Sandse ale nejsou motocykly pouze prací. „Je těžké popsat to pouze v několika větách. Jízda na motocyklu pro mě znamená, že s ním vytvořím jeden celek. Mé motocykly jsou můj život a vše co dělám.“

Zdroj informací

BMW Group a NejBusiness.cz

Datum

6. srpna 2020

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.379 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál