Letní prázdniny jsou každoročně nejrizikovějším obdobím z pohledu bezpečnosti na silnicích. Vzhledem k intenzivní výstavbě a opravám na silniční síti se BESIP letos zaměří na prevenci a bezpečnost jízdy v dopravním omezení. Společně s Ředitelstvím silnic a dálnic chce řidiče upozornit na ohleduplnost k silničářům, kteří na stavbách pracují. K tomu spouští novou kampaň „Nejsme ve válce, musíme to všichni přežít“.
„O letošních prázdninách bude na silnicích probíhat hodně oprav, do toho stavíme nové dálnice a modernizujeme D1. Apeluji proto na všechny řidiče, abychom byli na cestách po naší zemi opatrní a ohleduplní k těm, kteří na stavbách intenzivně pracují a starají se o technický stav vozovek. Je to důležité, v zúženích se v bezprostřední blízkosti provozu pohybují pracovníci stavebních a údržbových firem a počet evidovaných incidentů se zde v poslední době prudce zvyšuje.“ říká ministr dopravy Karel Havlíček.
Letošní prázdniny budou specifické také tím, že více lidí zamíří do turistických destinací v České republice. „Dá se proto očekávat nadprůměrná koncentrace osobních automobilů, motocyklistů, cyklistů a chodců také na silnicích nižších tříd v turisticky atraktivních lokalitách. Nabádáme proto řidiče v létě ke zvýšení opatrnosti a zodpovědnosti v silničním provozu,“ doplňuje vedoucí BESIPu Tomáš Neřold.
Spot kampaně BESIP k ochraně pracovníků na silnicích s názvem Nejsme ve válce, musíme to přežít, bude vysílán od července v TV a kampaň poběží až do září. Souběžně s tím bude vysílán také rádio spot. „Zvýšený počet incidentů evidují všechny dopravní firmy. Nehoda může skončit škodou na stavebním stroji, ale bohužel může skončit smrtí pracovníka. Letos byli usmrceni již čtyři silničáři, což je nejvyšší číslo za několik let,“ připomíná ředitel ŘSD Radek Mátl.
Obdobná kampaň už proběhla v řadě evropských zemí a nyní bude probíhat i v České republice. Řidiči neohrožují jen pracovníky na stavbách, ale ohrožují také sami sebe a ostatní spolucestující. Na to navazuje druhá kampaň s názvem Setkání s realitou dálnice. Ta se zaměřuje na bezpečnou jízdu v dopravních omezeních.
BESIP dále pokračuje v kampani věnované motocyklistům Limit, kde je hlavní tváří závodník Lukáš Pešek. Pro děti připravil aplikaci Markétina dopravní výchova týkající se bezpečnému chování na komunikacích.
BESIP a NejBusiness.cz
26. června 2020
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...
V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...
Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...
Na letní dovolenou do zahraničí cestují čeští turisté nejčastěji autem (48 %), dále letecky (41 %),...