Continental a Pioneer se dohodly na strategickém partnerství

Continental a Pioneer se dohodly na strategickém partnerství

Technologické společnosti Continental a Pioneer Corporation uzavřely dohodu o strategické spolupráci. Oba partneři svým integrovaným řešením infotainmentu zprostředkovávají komplexní uživatelský zážitek. Continental na základě této smlouvy integruje jednotku od společnosti Pioneer do svého vysoce výkonného počítače určeného pro palubní systému automobilů.

Integrace tak rozsáhlých softwarových balíčků do celkového komplexního řešení, jako je vysoce výkonný palubní počítač (HPC) od společnosti Continental, nabízí výrobcům vozidel mnohem větší míru flexibility, pokud jde o vývoj palubních systémů. Tato flexibilní řešení jsou zásadní pro budoucí vývoj, který se ubírá směrem k centralizované architektuře vozidel a ke stále složitějšímu softwaru spolu s rychle rostoucím rozsahem funkcí v interiéru vozu.

To si v budoucnu vyžádá posílení strategické spolupráce mezi několika specializovanými partnery. Společnosti Continental a Pioneer jasně ukazují, jak flexibilní a komplexní mohou takové modely spolupráce v oblasti centralizovaných palubních systémů být a že mohou zahrnovat integraci infotainmentu do jednotného systému. Pioneer je jedním z předních výrobců elektroniky určené pro zábavní systémy v automobilech a v rámci spolupráce poskytuje své odborné znalosti. Společnost Continental bude vedle palubních počítačů HPC přispívat zejména svými rozsáhlými zkušenostmi z oblasti systémové integrace.

„V celkovém vnímání vozidel hraje stále důležitější roli uživatelská zkušenost. Zvláště důležitá je bezpečnost provozu, příjemný design a vysoká funkčnost,“ říká dr. Frank Rabe, vedoucí obchodní jednotky Human Machine Interface společnosti Continental. „Náš palubní počítač HPC tyto požadavky zcela splňuje, včetně bezproblémové integrace celých subdomén jiných výrobců. Ve společnosti Pioneer jsme získali vysoce kompetentního partnera, který je pro takovou spolupráci ideální volbou.“

„Společnost Continental má rozsáhlé odborné znalosti v oblasti přístrojových panelů a bezpečnostních systémů pro automobily a ty se vhodně doplňují s našimi zkušenostmi týkajícími se zábavních systémů pro automobily, které jsme shromáždili za více než čtyřicet let působení na trhu. Obojí je zásadně důležité pro nový typ rozhraní člověk-stroj, které umožní bezpečné a intuitivní ovládání při stále větším rozsahu funkcí,“ uvedl Naoto Takashima, ředitel společnosti Mobility Products, která je součástí koncernu Pioneer. „Společnosti Continental a Pioneer si již začaly vyměňovat odborné znalosti a přicházejí s novými nápady, které budou realizovány ve formě koncepčních prototypů s cílem nabídnout maximální uživatelský zážitek.“

Rozhodující výhodou je flexibilita

Až dosud bylo rozhraní člověk-stroj ve vozidle v podstatě tvořeno dvěma samostatnými oblastmi implementovanými na dvou displejích: jedním z nich byly informace určené pro řidiče, které se zobrazovaly na panelu přístrojů, a druhým pak displej na středovém sloupku určený pro řidiče i spolujezdce. Funkce související s infotainmentem byly soustředěny na displeji na středovém sloupku. Tato architektura již vzhledem ke stále těsnějšímu vzájemnému propojení informací, služeb a funkcí není ideální. Řešení ve formě palubního HPC, který poskytuje veškeré funkce, naproti tomu integruje všechny zobrazovací i ovládací prvky do jednoho celistvého uživatelského rozhraní.

To znamená, že zobrazovaný typ obsahu již není limitován displejem a uživatel si také může zobrazení obsahu individuálně uspořádat. V potenciálně kritických situacích je tak zajištěno prioritní zobrazení pouze těch informací, které jsou v daném okamžiku skutečně zapotřebí. Zabrání se tak zahlcení nebo rozptylování řidiče přílišným množstvím informací. Při jízdě v automatickém režimu získává řidič na druhé straně přístup ke všem službám a aplikacím, které by jinak byly k dispozici pouze z místa spolujezdce.

Tato vylepšení týkající se pohodlí i bezpečnosti jsou možná díky elektronické architektuře, která umožňuje oddělený běh jednotlivých systémů na jediném kusu hardwaru, což umožňuje jejich průběžnou aktualizaci a rozšiřování. Aby takové řešení bylo možné, je nutné zajistit, aby software z různých zdrojů byl nezávislý na hardwaru a bylo jej možné hostovat na jediném, vysoce výkonném palubním počítači. Oba partneři v rámci navázané spolupráce využívají flexibilitu vysoce výkonné platformy společnosti Continental.

„Jsme přesvědčeni, že máme k dispozici ideální kombinaci silných stránek i odborných znalostí, která je pro další strategický rozvoj zapotřebí," shrnuje F. Rabe. „Vysoce výkonný počítač v kabině vozu slouží jako technický základ efektivní spolupráce, protože na této platformě lze následně jednotlivé softwarové kontejnery efektivně přidávat i odebírat.“

Continental AG

Continental vyvíjí pokrokové technologie a nabízí služby pro udržitelnou a provázanou mobilitu lidí a jejich majetků. Technologická společnost, založená roku 1871, nabízí bezpečná, účinná, inteligentní a cenově dostupná řešení pro vozidla, stroje, dopravu a přepravu. V roce 2019 dosáhla společnost Continental obratu 44,5 miliardy eur a v současné době zaměstnává více než 240 000 zaměstnanců v 59 zemích světa.

Obchodní jednotka Vehicle Networking and Information (VNI) je založena na třech strategických oblastech: datovém propojení, na informacích a na integraci systémů. Vyvíjí jednotlivé součásti i koncová řešení pro síťově propojenou dopravu: hardware, software a služby. VNI navrhuje řešení pro zajištění efektivního síťového propojení a jednoduchého toku dat, jako jsou systémy pro datové propojení, uživatelské rozhraní pro intuitivní interakci člověka a strojních zařízení, integrace jednotlivých systémů nebo vysoce výkonné počítače pro využití v osobních i užitkových vozidlech, včetně firemních vozových parků.

Continental AG je v České republice zastoupen výrobními a prodejními jednotkami v Adršpachu, Brandýse nad Labem, Frenštátě pod Radhoštěm, Jičíně, Otrokovicích, Trutnově a Horšovském Týně. Slovenskou republiku zastupují výrobní závody Púchov, Zvolen, Partizánske a Dolné Vestenice. Celkem v Česku a na Slovensku koncern Continental AG zaměstnává na 19 000 zaměstnanců. Na českém trhu patří do portfolia společnosti Continental Barum s.r.o. pneumatiky Continental, Barum, Uniroyal, Semperit, Matador a General Tire.

Zdroj informací

Continental AG a NejBusiness.cz

Datum

15. června 2020

Fotogalerie



Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Reklama

Facebook

Page generated in 1.3419 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál