Češi během nouzového stavu kvůli vládním opatřením přestali téměř úplně čerpat firemní benefity na sport, kulturu a cestování. Vzrostl naopak zájem o on-line nákup literatury. Celkový objem čerpání zaměstnaneckých rozpočtů na volný čas klesl na konci března o 60 %. Po rozvolnění opatření Češi zase začali utrácet za cestování i sport, kultura je ale stále na třetině průměrných útrat. Vyplývá to z dat společnosti Benefit Management, která spravuje benefity 210 000 zaměstnanců v 500 firmách.
Vládní opatření, která začala platit v polovině března, výrazně ovlivnila spotřebitelské chování Čechů. Potvrzují to data o objemech čerpání volnočasových benefitů. Na konci března poklesl celkový objem čerpání rozpočtů na benefity na 40 % obvyklých hodnot. „Největší propad jsme zaznamenali v oblasti kultury, kde útraty kvůli zavřeným kinům a divadlům klesly o 99 %. Zájem v období největší nejistoty nebyl logicky ani o cestování, zavřená sportoviště se zase podepsala na propadu čerpání rozpočtů na sport. Nárůst jsme naopak registrovali u tištěné literatury, kterou si lidé objednávali v internetových knihkupectvích,” říká Václav Kurel, ředitel společnosti Benefit Management.
Po 25. květnu, kdy došlo k nejvýraznějšímu uvolnění opatření, začal zájem o benefity zase stoupat, celkové útraty se na přelomu května a června dostaly na 80 % běžného objemu. Češi začali znovu čerpat rozpočty na cestování, kupují z nich ale zatím hlavně pobyty v Česku. Útraty se s otevřením provozoven výrazně zvedly i u sportu. Do divadel a kin se ale lidé zatím nehrnou, v kultuře se objem útrat drží okolo 35 % normálu. Nad průměrem zůstává zájem o literaturu.
„Od konce května se vše pomalu vrací k normálu a vypadá to, že firmy se nechystají benefity ani nijak zásadně omezovat. Zkrácení nebo zmrazení rozpočtů na benefity jsme zatím zaznamenali jen u dvou procent našich klientů. Na trh benefitů bude mít velký vliv i vývoj na trhu práce, který je zatím těžko předvídatelný. Z chování spotřebitelů je však vidět, že se lidé vracejí ke svým návykům, a to včetně trávení volného času,” dodává Václav Kurel. Český systém Benefit Plus aktuálně využívá 500 firem, ve kterých pracuje 210 000 zaměstnanců.
Benefit Plus přináší na český trh čistě elektronickou správu zaměstnaneckých benefitů v tzv. cafeterii již od roku 2003. V roce 2014 představil první čistě elektronické stravenky Benefit Plus. Aktuálně spravuje Benefit Plus zaměstnanecké benefity pro více než 5000 společností s více než 210 000 zaměstnanci. Benefit Plus je obchodní značka společnosti Benefit Management s.r.o., kterou založil a dodnes vlastní a řídí Václav Kurel.
Benefit Plus a NejBusiness.cz
12. června 2020
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...