Průzkum ESSOX: V karanténě pětina oslovených zakoupila i zboží, které nikdy předtím online nenakoupili

Průzkum ESSOX: V karanténě pětina oslovených zakoupila i zboží, které nikdy předtím online nenakoupili

Koronavirus posílil chuť Čechů nakupovat online. Podle výzkumu agentury IPSOS, realizovaného pro společnost ESSOX, přivedlo uzavření prodejen do online obchodů 14 % spotřebitelů, kteří nikdy předtím online nenakupovali. Necelá pětina z těchto nových zákazníků přitom patří do věkové kategorie 54 až 65 let.

Rozšíření koronaviru a související razantní opatření měla zásadní dopad na všechny sféry obchodu. „Proto jsme i my v ESSOXu museli hledat nové cesty a řešení, jak se přizpůsobit potřebám našich partnerů, jejichž prodeje se přesunuly do online prostředí,“ uvedla Jana Hanušová, generální ředitelka společnosti ESSOX.

V době uzavření autosalonů a autobazarů dokázal ESSOX upravit své procesy pro on-line prodeje automobilů. Celkem profinancoval 530 vozidel, z toho téměř 290 prodaných kompletně online. „Nyní již pozorujeme postupný návrat k prodejům v kamenných obchodech, a to hlavně u financování automobilů, ale i elektroniky a jiného spotřebního zboží,“ dodala Jana Hanušová.

Nováčci v e-shopech a významné rozdíly mezi kraji

Čtvrtina respondentů v rámci výzkumu uvedla, že si online zakoupila i zboží, které by si za normálních okolností nepořídili. Patřil mezi ně například nákup čerstvého ovoce a zeleniny, které zejména mimo Prahu a krajská města nakupují lidé online jen velmi zřídka. Mezi netradičními komoditami pořízenými online se překvapivě objevil také nákup automobilu či kuchyně na míru.

Zatímco v Karlovarském kraji se na internetu nejvíce nakupovalo oblečení (70 %) a léky (60 %), obyvatelé Vysočiny nejčastěji nakupovali elektroniku (52 %) a potřeby pro kutily (42 %). Nejméně dotázaných si vyzkoušelo nákup potravin online v Královéhradeckém (9 %) a Olomouckém kraji (5 %).

Podíl nákupů potravin realizovaných prostřednictvím e-shopů v jednotlivých krajích

Nákupní chování mužů a žen

Online nákupu využilo v době koronavirové karantény 74 % žen a 68 % mužů. Zajímavé je srovnání nákupního chování mezi pohlavími. Zatímco muži řešili nejčastěji nákup elektroniky (50,5 %), vybavení domácnosti (41 %) nebo potřeby pro kutily a zahradu (37 %), u žen se v seznamu nákupů objevovalo nejčastěji oblečení (56 %), léky (33 %) a jídlo pro domácí mazlíčky (23 %). Ženy i muži pak stejnou měrou (30 %) nakupovali potraviny.

Výsledky výzkumu naznačují, že v průběhu karantény byli Češi v otázce ekonomické budoucnosti poměrně optimističtí. Více než polovina oslovených uvedla, že se výše jejich útraty v období koronaviru nezměnila.

12 % oslovených utratilo o tisíc korun více a 8 % vydalo o dva tisíce korun více než při běžných nákupech. Téměř čtvrtina oslovených uvedla, že se jim nákupy online osvědčily a plánují u nich zůstat i nadále.

O společnosti ESSOX

ESSOX patří mezi nejvýznamnější nebankovní poskytovatele finančních služeb v České republice. Je významnou součástí skupiny Komerční banky a patří také do mezinárodní finanční skupiny Société Générale. Je specialistou na podporu prodeje nových i ojetých vozů pod značkou ESSOX i poskytovatelem značkového financování pro automobily značek Peugeot, Citroën a DS. Nabízí produkty v oblasti úvěru a finančního leasingu soukromým osobám, podnikatelům a firmám.

Důležitou hodnotou společnosti ESSOX je poskytování odpovědného financování – společnost je zakládajícím členem sdružení SOLUS i významným členem České leasingové a finanční asociace. ESSOX je také generálním partnerem projektu Společně Bezpečně.

Zdroj informací

ESSOX s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

11. června 2020

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

11. června 2025

SÚIP: V roce 2024 provedl bezmála 19 000 kontrol a udělil pokuty za téměř 470 miliónů

Celkem 18 969 provedených kontrol, 5 595 udělených pokut v celkové výši 468 994 500 korun, ale i 1 934...

6. června 2025

První vysokorychlostní trať v ČR „Moravská brána“ je blíže realizaci

První vysokorychlostní trať v České republice uspěla v procesu posouzení vlivů na životní prostředí (EIA)...

4. června 2025

Firmy v železničním průmyslu nabízejí stovky pracovních míst pro letošní absolventy technicky zaměřených středních škol

Členské firmy Asociace podniků českého železničního průmyslu - ACRI letos nabízejí stovky pracovních míst,...

16. května 2025

Samsung přebírá špičkového globálního výrobce HVAC zařízení FläktGroup

Společnost Samsung Electronics oznámila, že uzavřela dohodu o převzetí veškerých akcií skupiny FläktGroup,...

27. dubna 2025

SGEF reportuje 36% nárůst financování strojů a technologických zařízení

Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...

25. dubna 2025

Flexibilních kanceláří v Česku už je přes 172 500 metrů čtverečních. A bude jich více i v regionech

Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...

22. dubna 2025

IROP v roce 2024: 2 409 podpořených projektů a investice za 26,5 miliardy korun

Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...

17. dubna 2025

Inspekce práce v loňském roce při kontrolách odhalila téměř 2 tisíce nelegálně pracujících osob

V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...

9. dubna 2025

ABB, Smart View a Keyence otevřely studentům dveře do reálného světa robotiky na RoboVision Hackathonu

ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...

8. dubna 2025

Exportéři hledají nové trhy. Diverzifikace je klíčem ke stabilitě a odolnosti

České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...

Reklama

Page generated in 1.5436 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál