Jedná se zejména o následující iniciativy francouzské vlády:
Předseda představenstva skupiny PSA, Carlos Tavares, při příležitosti předložení tohoto plánu prohlásil: „Plán, který představil prezident republiky Emmanuel Macron, dokonale zapadá do strategie skupiny spočívající v každodenním boji proti globálnímu oteplování, kterou jsme podpořili značnými investicemi do umístění výroby spojené s elektrifikací ve Francii. Vítáme systém pobídek k nákupu, který by měl podpořit přechod na nové zdroje energií pomocí bonusů určených ke zvýšení podílu elektromobilů na trhu a k urychlení nahrazení starých automobilů úspornějšími a šetrnějšími vozy.“
Skupina PSA, jejíž hlavní výrobní závody sídlí ve Francii, v roce 2019 pozitivně přispěla částkou více než 4,4 miliardy EUR do francouzské obchodní bilance. Skupina využije příležitosti přechodu na nové zdroje energií a investuje více než 400 milionů EUR do výroby budoucích elektrifikovaných hnacích ústrojí ve francouzských továrnách a tuto investici doplní evropským projektem výroby baterií.
Mechanické komponenty, které se dnes dovážejí z Asie, bude skupina od roku 2022 vyrábět ve Francii. Elektromotory tak budou vznikat z produkce společného podniku s Nidec Leroy Sommer v Trémery a převodovky E-DCT v Metách ve společném podniku Punch Powertrain PSA e-transmission.
Ve Francii se již vyrábí nebo brzy budou vyrábět další součásti elektrickým a hybridních vozů a to v podnicích v Charleville a ve Valenciennes, stejně jako v koncových továrnách skupiny v Poissy, Sochaux, Rennes a Mulhouse.
Kromě toho se v horizontu roku 2022 začne v továrně v Sochaux vyrábět nová generace elektrifikované platformy určená pro budoucí generaci vozu Peugeot 3008.
A konečně, díky podpoře francouzské vlády učiní skupina PSA rozhodující nový krok ve spolupráci se skupinou Total. Cílem této spolupráce bude investice ve Francii ve výši přibližně 2 miliard EUR určená na přemístění výroby baterií z Číny do francouzské „gigafactory“. Baterie, jakožto nezbytná součást elektromobilu, představuje asi 35 % hodnoty vozu.
Skupina PSA je ve své dynamice směrem k nízkouhlíkové společnosti vedena etickým přístupem. Již na počátku roku 2020 proto skupina PSA splnila cíl stanovený pro emise CO2 svých vozů, a to díky přizpůsobení své obchodní nabídky potřebám svých klientů.
Skupina PSA má jedinečné zkušenosti v oblasti automobilového průmyslu a poskytuje inovativní mobilní řešení, která dokážou splnit očekávání všech zákazníků. Skupina PSA se se svými pěti automobilovými značkami – Peugeot, Citroën, DS, Opel a Vauxhall – a s různorodou nabídkou služeb konektivity a mobility, které nabízí značka Free2Move, hodlá stát předním výrobcem automobilů a preferovaným poskytovatelem služeb mobility zákazníkům. Je jedním z průkopníků vozů se samočinným řízením a vysokou úrovní konektivity. Její aktivity zahrnují i financování (Banque PSA Peugeot Citroën Finance) a výrobu automobilového příslušenství (Faurecia).
PSA a NejBusiness.cz
1. června 2020
Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...
Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...
Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...
V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...
ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...
České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...
osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...
Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...