Průzkum Ipsos pro Exactly prozradil, že až 86 % zákazníků si před prvním nákupem v novém e-shopu ověří jeho spolehlivost. Bezpečnost internetového obchodu nebo platební brány pak podle 61 % respondentů nejlépe zajišťuje dvoufázové ověření platby. Zhruba třetina zákazníků se spoléhá na předchozí zkušenost. Důvěřivější jsou zákazníci žijící v Praze a nejmladší věkové skupiny.
Dotazníkové šetření agentury Ipsos zhotovené pro platební platformu Exactly.cz poukazuje na nízkou důvěru českých zákazníků ve vztahu k poskytovatelům online platebních bran a e-shopů. Při prvním nákupu si nového internetového obchodníka automaticky ověřuje až 86 % zákazníků. Za největší záruku spolehlivosti online transakcí považují dvoufázové ověření přes telefon nebo jiná chytrá zařízení. Třetina dotazovaných (33,5 %) se spolehne na předchozí zkušenosti s internetovými nákupy. Třetím nejpopulárnějším způsobem ověření je potvrzení zaslané na e-mail (27,4 % odpovědí).
V mnoha případech je možné uskutečnit platbu přímo na stránkách e-shopu – tedy bez přesměrování na platební portál třetí strany. Toto opatření ovšem přispívá zabezpečení jen podle 12 % respondentů. Logo renomované společnosti umístěné na stránce je pak zárukou bezpečnosti jen pro 11,2 % dotazovaných. Až 19,4 % z nich ale zároveň přiznává, že záruku spolehlivosti pro ně nepředstavuje žádná z nabízených možností. „Loga a ochranné známky se mezi dotazovanými neprokázaly jako uznávaná záruka bezpečnosti. Podobně zákazníci příliš nepřihlížejí ani k tomu, zda je e-shop přesměrovává na cizí platební bránu. Další alternativu k nabízeným možnostem ochrany uvedlo jen 1,3 % z dotazovaných,“ dodává Michal Šejba, regional manager společnosti Exactly.
Důvěra v ověřovací metody klesá u respondentů úměrně s věkem. Zatímco dvoufázovému ověření důvěřuje 74 % respondentů ve věku 18-26 let, v kategorii 54-65 let jde jen o 46 %. Podobná situace nastává i v případě potvrzení e-mailem a dokonce předchozí zkušenosti. Naopak až 32 % zákazníků v nejstarší kategorii si myslí, že bezpečnost platební brány nezajišťuje žádná z možností – v rámci věkové skupiny do 35 let v tom s nimi přitom souhlasí jen 10 % dotazovaných. Větší důvěra v metody zabezpečení je znát v Praze, a to až o 10 procentních bodů.
Zdroj: průzkum agentury Ipsos.cz pro společnost Exactly. Pozn.: respondenti mohli volit více odpovědí, finální součet je proto vyšší 100 %.
Společnost Exactly je mezinárodním expertem v oblasti platebních řešení s více než 150 zahraničními partnery. Svým klientům zprostředkovává personalizovanou platební bránu a služby digitální peněženky, které podporují hladké mezinárodní transakce, převod mezi měnami a doplňkové nástroje v podobě přehledů a analytiky na míru.
Exactly a NejBusiness.cz
26. května 2020
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...