Po téměř dvouměsíční pauze, kdy z obchodních center zmizeli zákaznici a naprostá většina obchodů musela být uzavřena, se provozovatelé i zákazníci dočkali jejich znovuotevření. Po uvolnění opatření Češi vzali řadu nákupních center a obchodů útokem. Podmínky provozu ale zatím nejsou zdaleka stejné, jak tomu bývalo dřív. Zákazníci musejí být ukáznění a dodržovat bezpečnostní a hygienická pravidla.
Nákupní centra se na nová pravidla provozu připravila pečlivě. Podle nařízení vlády zákazníci musí dodržovat kromě zvýšené hygieny, kdy jsou pro ně v obchodech připravené desinfekce a často i rukavice, také rozestupy 2 metrů. Ty jsou ve většině nákupních center zřetelně vyznačené na podlaze.
„Viditelné označení dvoumetrových rozestupů se nejčastěji řeší formou infografiky na podlaze, především pak v místech, kde dochází k většímu shlukování lidí, jako jsou například vstupy do obchodů, pokladny nebo informace apod. Obchodní centra na tyto rozestupy zákazníky často upozorňují také spoty v rádiu, na sociálních sítích a v dalších komunikačních kanálech,“ říká Radek Škrabal, provozní ředitel společnosti SSI Group, která se stará o bezpečnost, údržbu a úklid ve více než 50 nákupních centrech v Čechách a na Moravě.
Hlavním omezením pro zákazníky, které je viditelně označeno hned u vstupu, je nutnost nosit roušky, nebo si jinak krýt ústa a nos, než vstoupí do prostoru nákupních center a jednotlivých obchodů. Veškerá další pravidla jsou pak dále vyznačena v prostorách obchodních center. Kromě předepsaných rozestupů je to například také zákaz pohybu a zdržování v odpočinkových a stravovacích zónách, uzavření dětských koutků a podobných míst.
„S novými nařízeními vlády jsme proškolili všechny naše pracovníky ostrahy, údržby i úklidu, kteří dohlíží, aby zákazníci stanové pokyny v provozu center dodržovali. Zákazníci jsou ale poměrně ukáznění, zaznamenali jsme zatím jen drobná porušení se špatně nasazenou rouškou a zpočátku také s rozestupy, než si zvykli na vyznačení na podlaze. Žádné konflikty ale nenastaly, lidé chápu, že jsou všechna tato opatření v zájmu jejich zdraví,“ říká Radek Škrabal z SSI Group a dodává: „Velký důraz je také kladen na pravidelný pečlivý úklid a režim desinfikování všech nákupních prostor – od podlah, zábradlí, výtahů až po platební terminály. Zvýšenou hygienu dodržují i samotní prodavači.“
Obchodní centra se v současné chvíli připravují na další vlnu rozvolnění, kdy se od 25. května otevřou i food courty a fast foody, kde bude platit výjimka a lidé zde budou moci sedět bez roušky. „Nákupní centra aktuálně rozšiřují kapacity, připravují rozestupy mezi stoly uvnitř objektu a chystají otevření venkovních teras,“ doplňuje Radek Škrabal ze společnosti SSI Group. K využití budou ve stravovacích zónách také umývárny, kde si lidé budou moci umýt a vydesinfikovat ruce.
SSI Group a NejBusiness.cz
22. května 2020
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...