Způsob určování cen za právní služby se za poslední roky příliš nezměnil a drtivá většina advokátních kanceláří stále nabízí své služby výhradně za hodinové sazby. Projekt Chcipravnika.online se to však snaží změnit a se svou platformou mění způsob vyhledávání právních služeb. Platforma propojuje klienty poptávající právní služby s konkrétními advokáty, kteří své služby nabízejí za předem stanovené ceny.
„Motivací pro vytvoření platformy Chcipravnika.online bylo zjednodušení způsobu vyhledávání právních služeb, a především zajištění vyšší cenové transparentnosti jednotlivých právních úkonů,“ uvádí Jakub Urban, spoluzakladatel projektu. Pro klienty hledající právní pomoc je výběr ze stovek advokátních kanceláří na trhu zcela nepřehledný a neposkytnutí byť i orientačních cen právních služeb tomu příliš nepomáhá. „Uvědomujeme si, že není možné předem stanovit pevnou cenu veškerých poskytovaných služeb. Jsme však přesvědčeni, že existuje celá řada především méně komplikovaných služeb či úkonů, kterým se advokáti v rámci své praxe běžně věnují a není pro ně tedy složité stanovit jejich fixní cenu,“ dodává Jakub Urban.
V rámci platformy Chcipravnika.online mohou klienti k dnešnímu dni vybírat z více než 200 právních služeb nabízených konkrétními advokáty. Návštěvníci platformy si tak mohou vyhledat vhodného advokáta téměř ze všech oblastí práva a porovnat nabízené právní služby. Většina advokátů svým klientům také nabízí krátkou úvodní konzultaci zdarma. „Přesto, že jsou veškeré služby propagované advokáty uvedené včetně ceny, nemělo by to být jediné kritérium výběru. Nabízíme klientům možnost srovnání a jako u jiných služeb je potřeba zvážit i jiné faktory,“ říká Milan Dang, spoluzakladatel a CEO projektu.
Zajímavý je také způsob vyhledávání advokátů v rámci platformy. „Vše jsme vyvíjeli především tak, aby bylo vyhledávání advokátů pro klienty přirozené a jednoduché. Systém navíc zadané výrazy v rámci vyhledávání zaznamenává a sám se z nich učí. To nám pomáhá zobrazit návštěvníkům platformy jen relevantní advokáty,“ uvádí Milan Dang.
Pro advokáty funguje propagace v rámci platformy na principu pay-per-click. „Chtěli jsme vzájemný vztah s advokáty nastavit především tak, aby advokáti zapojení do platformy platili za propagaci svých služeb jen tehdy, když se jim to vyplatí,“ dodává Milan Dang.
Chcipravnika.online a NejBusiness.cz
17. května 2020
Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...
Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...
Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...
V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...
ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...
České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...
osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...
Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...