Epidemie změnila chování klientů, digitální bankovnictví zaznamenalo prudký nárůst

Epidemie změnila chování klientů, digitální bankovnictví zaznamenalo prudký nárůst

Equa bank zaznamenala prudký nárůst zájmu o své digitální bankovnictví. Protiepidemická opatření totiž změnila chování bankovních klientů – ti se ještě více než před tím přesunuli do on-line prostředí.

Chování klientů bank se během epidemie významně proměnilo. Klienti dbají doporučení vlády a s bankou komunikují především prostřednictvím digitálních kanálů. A to i když si zakládají nové produkty a služby. Například o 45 % narostl počet běžných účtů otevřených on-line. Zatímco v době před epidemií bylo digitálně otevřeno přibližně 48 % všech nových běžných účtů v březnu a dubnu tvořil jejich podíl už více než 70 %. Klienti Equa bank si otvírali on-line nejen běžné účty, ale i spotřebitelské půjčky. Počet půjček, které si klienti zřídili prostřednictvím mobilní aplikace, vzrostl v posledních týdnech o 40 %.

„On-line umíme poskytnout 99 % našich služeb. Jsme rádi, že toho naši klienti nyní využívají, a ještě více se přiklonili k digitálnímu řešení svých finančních záležitostí. Equa bank má nespornou výhodu, že již od počátku je naše strategie postavená na rozvoji digitálního bankovnictví, a proto jsme i v této mimořádné době byli schopni rychle reagovat na nové potřeby klientů,“ řekl Ondřej Hák, ředitel retailového bankovnictví Equa bank.

Zvýšil se i zájem o využívání mobilní aplikace – počet aktivních uživatelů, kteří svůj účet obsluhují už jen z mobilu, se za poslední týdny zvýšil o 10 %. V průběhu dubna Equa bank zaznamenala dokonce největší počet přihlášení do mobilní aplikace od jejího spuštění: 4,1 milionu.

Epidemie změnila i svět platebních karet. Zatímco dříve tvořil podíl plateb klientů Equa bank v e-shopech na celkovém počtu karetních transakcí do 30 %, v březnu a říjnu se on-line transakce podílely téměř 40 % na celkovém počtu plateb. Změnil se i nákupní košík: největší pokles zaznamenaly platby spojené s cestováním (- 92 %) a naopak prudce narostly on-line platby spojené s dovozem jídla (platby v restauracích nárůst o 86 %) či nákupy v e-shopech s potravinami a drogerií (nárůst o 69 %) nebo s produkty souvisejícími se zdravím (růst o 50 %).

Lidé začali i méně používat hotovost – počet výběrů z bankomatů poklesl v březnu a dubnu o téměř 60 % v porovnání s průměrem předchozích měsíců.

Equa bank

Equa bank a. s. vstoupila na český trh v roce 2011. V současné době má Equa bank Přes 435 000 klientů a provozuje 58 obchodních míst po celé České republice. Equa bank nabízí jednoduché, srozumitelné a transparentní služby osobního i firemního bankovnictví, k nimž patří bezplatné běžné a spořicí účty, více měnové bezkontaktní platební karty, zlaté platební karty, hypotéky, spotřebitelské půjčky, pojištění, termínované vklady, investice a podnikatelské úvěry. Jediným akcionářem Equa bank je společnost Equa Group Ltd vlastněná fondy, kterým poskytuje poradenství britská společnost AnaCap Financial Partners LLP. AnaCap je jednou z předních evropských investičních společností zaměřených výhradně na sektor evropských finančních služeb.

Od vstupu na trh získala Equa bank řadu prestižních ocenění. Byla jednou z nejúspěšnějších bank v soutěži Zlatá koruna v roce 2019, ve které získala celkem 6 ocenění. Koncem roku 2018 bodovala Equa bank v prestižní soutěži Banka roku™, v níž vyhrála novou kategorii a stala se Bankou zákazníků 2018. V soutěži WebTop100, která oceňuje nejlepší projekty digitálního marketingu, vyhrála se svojí aplikací mobilního bankovnictví kategorii Mobilní řešení. Equa bank získala také řadu prestižních zahraničních ocenění. Dle magazínu Global Banking & Finance Review byla několikrát za sebou oceněna nejlepší retailovou bankou v České republice. International Business Magazine udělil Equa bank titul Best Retail Bank Czech Republic 2019.

Více na www.equabank.cz.

Zdroj informací

Equa bank a. s. a NejBusiness.cz

Datum

12. května 2020



Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Reklama

Facebook

Page generated in 1.4187 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál