Zpět do kanceláří: Jak bude vypadat naše pracovní prostředí?

Zpět do kanceláří: Jak bude vypadat naše pracovní prostředí?

Nastavené restrikce se pomalu uvolňují a my se budeme postupně vracet do našich kanceláří. Jak se na tento návrat připravujeme? Prioritou každé společnosti je bezpečnost a ochrana vlastních zaměstnanců a jejich zdraví v pracovním prostředí, do něhož se vracejí.

Náš tým Workplace Advisory pomáhá klientům se správným plánováním tohoto procesu, který nastaví fungování kanceláří v příštích týdnech a měsících s ohledem na nové požadavky na prevenci a bezpečnost v pracovním prostředí. Tento proces trvá většinou 2 až 4 týdny podle velikosti společnosti a typu jejích kanceláří.

1. Optimalizace pracovního prostoru stávajících kanceláří – nové nastavení pracovních míst s ohledem na doporučený společenský odstup 2 metry; nové nastavení sdílených pracovišť na dočasně dedikovaná tak, aby se optimalizoval počet pracovních míst v kanceláři. Pomáháme vytvořit nová pravidla pro užívání a pohyb v kancelářských prostorách.

2. Vytvořit manuál pro provoz v kancelářích z pohledu pohybu osob, dodržení individuální hygieny a jakým způsobem zajistit udržitelný respekt k pravidlům a osobní zodpovědnosti vůči ostatním kolegům.

3. Nastavit správné fázování návratu týmů a individuálních zaměstnanců do kanceláří (rozdělení týmů nebo výměna týmů na pracovišti).

4. Aktualizace pravidel pro vzdálenou práci, resp. práci z domova prostřednictvím našeho dotazníku a krátkých rozhovorů.

5. Správné nastavení programu úklidu kanceláří s ohledem na bezpečnost a prevenci; natavení pravidla čistého stolu a jeho dodržování, aby byl zajištěn kvalitní a efektivní úklid pofesionální firmou.

6. Kontrola vzduchotechnických systémů budovy, kvalita filtrů VZT.

7. Ohleduplná a vhodná interní komunikace vůči zaměstnancům s cílem omezit jejich obavy z návratu do kanceláří a opětovného potkávání.

Není pochyb o tom, že většina z nás si dnes mnohem více váží možnosti práce z kanceláře, která nám umožňuje potkávat se a spolupracovat s kolegy, rychle sdílet informace a zkušenosti a vytvářet společnou firemní komunitu, která může mít pro mnoho z nás vysokou hodnotu.

V budoucnosti se kanceláře stanou místem setkávání a osobní komunikace s kolegy, místem, které posiluje firemní kulturu a sounáležitost zaměstnanců s firmou a místem, kam se rádi vracíme, protože máme volbu. Volbu mezi prací v kanceláři a vzdálenou prací z domova, což zlepšuje rovnováhu mezi naším pracovním a osobním životem a přispívá k naší osobní spokojenosti. A volba vhodného místa pro práci se stane klíčovým faktorem při tvorbě pracovního prostředí všech společností.

Zdroj informací

Colliers International a NejBusiness.cz

Datum

9. května 2020



Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Reklama

Facebook

Page generated in 1.3346 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál