Zpět do kanceláří: Jak bude vypadat naše pracovní prostředí?

Zpět do kanceláří: Jak bude vypadat naše pracovní prostředí?

Nastavené restrikce se pomalu uvolňují a my se budeme postupně vracet do našich kanceláří. Jak se na tento návrat připravujeme? Prioritou každé společnosti je bezpečnost a ochrana vlastních zaměstnanců a jejich zdraví v pracovním prostředí, do něhož se vracejí.

Náš tým Workplace Advisory pomáhá klientům se správným plánováním tohoto procesu, který nastaví fungování kanceláří v příštích týdnech a měsících s ohledem na nové požadavky na prevenci a bezpečnost v pracovním prostředí. Tento proces trvá většinou 2 až 4 týdny podle velikosti společnosti a typu jejích kanceláří.

1. Optimalizace pracovního prostoru stávajících kanceláří – nové nastavení pracovních míst s ohledem na doporučený společenský odstup 2 metry; nové nastavení sdílených pracovišť na dočasně dedikovaná tak, aby se optimalizoval počet pracovních míst v kanceláři. Pomáháme vytvořit nová pravidla pro užívání a pohyb v kancelářských prostorách.

2. Vytvořit manuál pro provoz v kancelářích z pohledu pohybu osob, dodržení individuální hygieny a jakým způsobem zajistit udržitelný respekt k pravidlům a osobní zodpovědnosti vůči ostatním kolegům.

3. Nastavit správné fázování návratu týmů a individuálních zaměstnanců do kanceláří (rozdělení týmů nebo výměna týmů na pracovišti).

4. Aktualizace pravidel pro vzdálenou práci, resp. práci z domova prostřednictvím našeho dotazníku a krátkých rozhovorů.

5. Správné nastavení programu úklidu kanceláří s ohledem na bezpečnost a prevenci; natavení pravidla čistého stolu a jeho dodržování, aby byl zajištěn kvalitní a efektivní úklid pofesionální firmou.

6. Kontrola vzduchotechnických systémů budovy, kvalita filtrů VZT.

7. Ohleduplná a vhodná interní komunikace vůči zaměstnancům s cílem omezit jejich obavy z návratu do kanceláří a opětovného potkávání.

Není pochyb o tom, že většina z nás si dnes mnohem více váží možnosti práce z kanceláře, která nám umožňuje potkávat se a spolupracovat s kolegy, rychle sdílet informace a zkušenosti a vytvářet společnou firemní komunitu, která může mít pro mnoho z nás vysokou hodnotu.

V budoucnosti se kanceláře stanou místem setkávání a osobní komunikace s kolegy, místem, které posiluje firemní kulturu a sounáležitost zaměstnanců s firmou a místem, kam se rádi vracíme, protože máme volbu. Volbu mezi prací v kanceláři a vzdálenou prací z domova, což zlepšuje rovnováhu mezi naším pracovním a osobním životem a přispívá k naší osobní spokojenosti. A volba vhodného místa pro práci se stane klíčovým faktorem při tvorbě pracovního prostředí všech společností.

Zdroj informací

Colliers International a NejBusiness.cz

Datum

9. května 2020

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

7. července 2025

Stát podpoří pěstitele ovoce a zeleniny: Sezónní zaměstnanci v těchto sektorech získají slevu na pojistném a větší časový rozsah dohod

Sezónní zaměstnanci, kteří pracují v ovocnářství a zelinářství, získají slevu 7,1 % na sociálním...

3. července 2025

Program turistických voucherů pro Jeseníky přinesl regionu téměř 300 milionů korun

rogram turistických voucherů pro Jeseníky realizovaný Ministerstvem pro místní rozvoj (MMR) ve spolupráci...

11. června 2025

SÚIP: V roce 2024 provedl bezmála 19 000 kontrol a udělil pokuty za téměř 470 miliónů

Celkem 18 969 provedených kontrol, 5 595 udělených pokut v celkové výši 468 994 500 korun, ale i 1 934...

6. června 2025

První vysokorychlostní trať v ČR „Moravská brána“ je blíže realizaci

První vysokorychlostní trať v České republice uspěla v procesu posouzení vlivů na životní prostředí (EIA)...

4. června 2025

Firmy v železničním průmyslu nabízejí stovky pracovních míst pro letošní absolventy technicky zaměřených středních škol

Členské firmy Asociace podniků českého železničního průmyslu - ACRI letos nabízejí stovky pracovních míst,...

16. května 2025

Samsung přebírá špičkového globálního výrobce HVAC zařízení FläktGroup

Společnost Samsung Electronics oznámila, že uzavřela dohodu o převzetí veškerých akcií skupiny FläktGroup,...

27. dubna 2025

SGEF reportuje 36% nárůst financování strojů a technologických zařízení

Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...

25. dubna 2025

Flexibilních kanceláří v Česku už je přes 172 500 metrů čtverečních. A bude jich více i v regionech

Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...

22. dubna 2025

IROP v roce 2024: 2 409 podpořených projektů a investice za 26,5 miliardy korun

Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...

17. dubna 2025

Inspekce práce v loňském roce při kontrolách odhalila téměř 2 tisíce nelegálně pracujících osob

V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...

Reklama

Page generated in 1.8274 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál