Nastavené restrikce se pomalu uvolňují a my se budeme postupně vracet do našich kanceláří. Jak se na tento návrat připravujeme? Prioritou každé společnosti je bezpečnost a ochrana vlastních zaměstnanců a jejich zdraví v pracovním prostředí, do něhož se vracejí.
Náš tým Workplace Advisory pomáhá klientům se správným plánováním tohoto procesu, který nastaví fungování kanceláří v příštích týdnech a měsících s ohledem na nové požadavky na prevenci a bezpečnost v pracovním prostředí. Tento proces trvá většinou 2 až 4 týdny podle velikosti společnosti a typu jejích kanceláří.
1. Optimalizace pracovního prostoru stávajících kanceláří – nové nastavení pracovních míst s ohledem na doporučený společenský odstup 2 metry; nové nastavení sdílených pracovišť na dočasně dedikovaná tak, aby se optimalizoval počet pracovních míst v kanceláři. Pomáháme vytvořit nová pravidla pro užívání a pohyb v kancelářských prostorách.
2. Vytvořit manuál pro provoz v kancelářích z pohledu pohybu osob, dodržení individuální hygieny a jakým způsobem zajistit udržitelný respekt k pravidlům a osobní zodpovědnosti vůči ostatním kolegům.
3. Nastavit správné fázování návratu týmů a individuálních zaměstnanců do kanceláří (rozdělení týmů nebo výměna týmů na pracovišti).
4. Aktualizace pravidel pro vzdálenou práci, resp. práci z domova prostřednictvím našeho dotazníku a krátkých rozhovorů.
5. Správné nastavení programu úklidu kanceláří s ohledem na bezpečnost a prevenci; natavení pravidla čistého stolu a jeho dodržování, aby byl zajištěn kvalitní a efektivní úklid pofesionální firmou.
6. Kontrola vzduchotechnických systémů budovy, kvalita filtrů VZT.
7. Ohleduplná a vhodná interní komunikace vůči zaměstnancům s cílem omezit jejich obavy z návratu do kanceláří a opětovného potkávání.
Není pochyb o tom, že většina z nás si dnes mnohem více váží možnosti práce z kanceláře, která nám umožňuje potkávat se a spolupracovat s kolegy, rychle sdílet informace a zkušenosti a vytvářet společnou firemní komunitu, která může mít pro mnoho z nás vysokou hodnotu.
V budoucnosti se kanceláře stanou místem setkávání a osobní komunikace s kolegy, místem, které posiluje firemní kulturu a sounáležitost zaměstnanců s firmou a místem, kam se rádi vracíme, protože máme volbu. Volbu mezi prací v kanceláři a vzdálenou prací z domova, což zlepšuje rovnováhu mezi naším pracovním a osobním životem a přispívá k naší osobní spokojenosti. A volba vhodného místa pro práci se stane klíčovým faktorem při tvorbě pracovního prostředí všech společností.
Colliers International a NejBusiness.cz
9. května 2020
VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...