Senioři i během karantény často spoléhají na hotovost

Senioři i během karantény často spoléhají na hotovost

Frekvence výběrů z bankomatů mezi lidmi ve věku 65 až 69 let v březnu meziročně klesla o 22 %. U seniorů nad 85 let dokonce jen o 8 %, jak vyplývá z dat České spořitelny. Rizikům hotovostního styku se především u těchto generací snaží zamezit iniciativa vzdělávací společnosti S-Comp Centre CZ ze skupiny Moore Czech Republic. Její odborní lektoři prostřednictvím nově vzniklého kanálu ČT3 vzdělávají seniory v oblasti digitálních technologií. Nákupy přes internet nebo online bankovnictvím seniorům usnadní běžný život i po skončení nouzového stavu.

Po dobu nouzového stavu během trvání pandemie koronaviru platí na českém území doporučení zdržovat se doma co možná nejvíce. Senioři, kteří přitom patří mezi nejohroženější skupiny, mnohdy stále vybírají hotovost z bankomatů a zboží a služby si pořizují „konvenčním způsobem“, tedy osobně. Výběry z bankomatů podle České spořitelny omezila jen pětina lidí starších 65 let a ani ne desetina lidí ve věku nad 85 let. Jedním z důvodů je i jejich nízká digitální gramotnost.

Online nákupy i bankovnictví

Aby senioři dokázali zařídit potřebné věci online a z bezpečí domova, vytvořila společnost S-Comp Centre CZ specializující se na vzdělávání dospělých novou iniciativu. Ve spolupráci s nově vzniklým televizním kanálem ČT3, který se zaměřuje právě na starší diváky, realizuje živé výukové vstupy odborníků. Jejich cílem je poskytnout užitečné rady a návody například pro obsluhu počítače nebo chytrého telefonu. „Pro ČT3 zajišťujeme relace týkající se ovládání moderních technologií. A to včetně specialistů, kteří ve studiu také odpovídají na dotazy a dále rozvádějí informace srozumitelnou formou. Je důležité, aby si zejména senioři v době karantény dokázali například objednat z domova jídlo a nemuseli nutně vycházet ven,” vysvětluje Dana Fárková, ředitelka společnosti S-Comp Centre CZ.

Praktické vědomosti i po stavu nouze

Cílem vzdělávacích vstupů je, aby senioři dokázali ovládat počítač nebo chytrý telefon třeba pro správu bankovního účtu, objednávání zboží z e-shopů, anebo online platby. „Edukativní vstupy odborníků probíhají vždy tak, aby senioři nebyli zbytečně zahlceni příliš velkým množstvím informací. Rady a návody je poté možné zpětně zhlédnout na webu ČT3,“ dodává Radovan Hauk, partner poradenské společnosti Moore Czech Republic. Rozhovory s odborníky S-Comp budou probíhat minimálně do konce nouzového stavu, společnost však plánuje v edukaci seniorů pokračovat i po skončení současné výjimečné situace. Připravuje také spuštění webové stránky pro publikaci instruktážních videí a výukových bloků.

O společnosti S-Comp Centre CZ

Společnost S-Comp Centre CZ se věnuje školení a vzdělávání již od roku 2000. Během této doby dokázala vybudovat síť více než 150 vysoce kvalifikovaných lektorů. Společnost disponuje vlastními školicími prostorami a moderní technikou. Jako člen skupiny MOORE Czech Republic má přístup k nejnovějším poznatkům na trhu.

Zdroj informací

S-Comp Centre CZ a NejBusiness.cz

Datum

1. května 2020



Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Reklama

Facebook

Page generated in 1.4348 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál