V Česku klesl díky koronavirové krizi objem B2B zásilek, méně se využívá i dobírka

V Česku klesl díky koronavirové krizi objem B2B zásilek, méně se využívá i dobírka

V průběhu  března poklesl v ČR objem odeslaných B2B zásilek zhruba o jednu šestinu a o 14 % se snížil také podíl nákupů na dobírku. Vyplývá to z údajů služby Balikobot.cz, která pomáhá firmám agregovat přepravní služby a zefektivnit systém expedice a sledování zásilek.

„Mezi druhým a třetím týdnem v březnu, kdy byla zavedena první opatření vlády v souvislosti s epidemií koronaviru, jsme zaznamenali 16% propad v objemu odeslaných B2B zásilek,“ potvrzuje Martin Šauer, jednatel nezávislé služby Balikobot.cz, a dodává: „Na vzorku 1500 klientů Balíkobotu byl první týden v březnu podíl dobírek na celkovém počtu zásilek 67 %, třetí týden v březnu už jen 53 %. Celkový objem zásilek přitom postupně roste, ale počet dobírek klesá. Nůžky se rozevírají. Dobírky klesají z mnoha důvodů. Více se důvěřuje e-shopům, lidé se bojí platit hotovostí. Ve sledovaném období se výrazně nezměnila průměrná hodnota dobírky. Změny byly pouze mírné.“

„V úterý 14. dubna 2020, den po Velikonocích, zaznamenal Balíkobot rekord v počtu expedovaných zásilek. Přes naši službu prošlo za jediný den více než 120 000 zásilek a za měsíc březen přes Balíkobot prošly zásilky na dobírku v hodnotě 686 milionů korun,“ dodává Martin Šauer.

Balíkobot zajišťuje firmám automatickou expedici zásilek a přímé napojení na 24 dopravců - celosvětových, českých i slovenských např. Česká pošta, PPL, DPD, Geis, GLS, Intime, Zásilkovna, Uloženka, TOPTRANS, DHL Express, Pošta bez hranic, Slovenská pošta, UPS, TNT, Slovak Parcel Service a Gebrüder Weiss CZ. Také podporuje dalších více než 150 aktivních služeb dopravců, mezi kterými jsou balíkové přepravy, paletové přepravy, odběrná místa, ale i zasílání do celého světa. K realizaci přímého napojení lze využít jeden z 50+ připravených modulů v ERP, WMS nebo e-shopových systémech, případně se lze napojit přímo.

Balíkobot ušetří při expedici zásilek průměrně 36 % času zaměstnanců. Cena přepravy i uzavřené smlouvy s dopravci zůstávají zachovány. Balíkobot není přepravní služba, ale technologie pro automatickou expedici, tisk štítků a sledování zásilek. Expedice tak může probíhat přímo z firemního systému, je automatická a díky propracované validaci disponuje nulovou chybovostí. Hlavním přínosem pro firmy je ale úspora desítek procent času při expedici zásilek. Detailněji lze přínosy vidět v případových studiích nebo videu pod odkazy níže.

Případové studie

Gumex, spol. s r.o.

Akinu.cz

Gutta ČR

Videa:

Reálná expedice ze skladu Akinu (ERP HELIOS, WMS Gatema)

Expedice v e-shopovém řešení Shoptet

Expedice v ERP systému HELIOS Orange

Expedice v ERP systému ABRA

Expedice pomocí čtečky čárových kódů

O službě Balikobot.cz

Balikobot.cz je služba určená všem podavatelům zásilek. Od internetových obchodů, kterým pomáhá rychle odbavit zásilky, až po výrobní firmy, které posílají desítky palet každý den. Balíkobot nabízí integraci systémů přepravních služeb přímo do administrace ERP, WMS, e-shopových systémů, e-shopů nebo do vlastního řešení. Součástí integrace je tisk adresních štítků, odeslání dat dopravcům, sledování zásilek (Track & Trace) a další služby probíhající automaticky nebo na jeden klik. Služba je na trhu od srpna 2014 a měsíčně pomáhá vyexpedovat přes 1 milion zásilek a více než 190 tisíc palet.

Další informace najdete na www.balikobot.cz.

Zdroj informací

Balikobot.cz a NejBusiness.cz

Datum

23. dubna 2020

Fotogalerie



Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Reklama

Facebook

Page generated in 1.4719 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál