Nové Audi A3 Limuzína

Nové Audi A3 Limuzína

A3 Limuzína, úspěšný model značky Audi, přichází ve své druhé generaci. Kompaktní čtyřdveřový sedan je digitalizovaný a kompletně síťově propojený – od informačních a zábavních systémů až po asistenční systémy. Pod elegantní karoserií zajišťují hospodárnou a dynamickou jízdu nové pohony, a ještě precizněji nastavený podvozek. A3 Limuzína bude u českých prodejců k dispozici od léta 2020 s prodlouženou zárukou na 4 roky 120 000 kilometrů, která je standardem u všech vozů Audi v České republice.

Nový model A3 Limuzína se prezentuje sportovně elegantním vzhledem. Vnější délka vzrostla oproti předchůdci o čtyři centimetry na 4,50 metru při nezměněném rozvoru náprav. Vnější šířka 1,82 metru je o dva centimetry větší, vnější výška se zvětšila o jeden centimetr na 1,43 metru. Výsledkem je více prostoru pro hlavu – výška stropu nad sedákem je vpředu o dva centimetry větší díky nižší poloze sedadla řidiče – a větší šířka v úrovni loktů. Objem zavazadlového prostoru 425 litrů zůstal na úrovni předchůdce.

Působivý a elegantní: exteriér

Přídi dominuje velká maska chladiče Singleframe s voštinovou mřížkou, na kterou navazují výrazné světlomety lichoběžníkových tvarů, zalomené na vnějších okrajích dolů. U vrcholné verze s technologií Matrix LED jsou zde umístěna nová digitální světla pro denní svícení. Ta jsou tvořena pixelovým polem z 15 segmentů LED, které lze jednotlivě ovládat a které propůjčují různým verzím modelu A3 Limuzína specifický světelný design.

Zatímco u modelu A3 Sportback se linie, procházející na boku karoserie nad bočními prahy, před podběhem zadního kola láme a směřuje vzhůru k zadním svítilnám, čímž zdůrazňuje krátkou záď, u sedanu je protažena až k zadnímu nárazníku. Tím je umocněna délka vozu – přesahující Sportback o 15 centimetrů – i elegance siluety. Blatníky ve stylu quattro a boční prahy výrazněji vystupují díky konkávně tvarované ploše pod širokou ramenní oblastí karoserie. Vzniká tím intenzivní hra světla a stínu. Střešní linie dynamicky směřuje od střešního sloupku B dolů – stejně jako u kupé – a ústí do markantního spoileru na víku zavazadlového prostoru. Spoiler může být na přání z uhlíkového kompozitu, který zvýrazní celkový estetický dojem a působivý vzhled čtyřdveřového sedanu.

Aerodynamická: karoserie

Vyšší záď v porovnání s předchůdcem a velký difuzor prospívají aerodynamice. Nový model A3 Limuzína s motorem 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) dosahuje díky tomu součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,25, což představuje zlepšení o 0,04 v porovnání s první generací. K tomu přispívají také dva elektricky ovládané moduly se žaluziemi v otvoru pro přívod chladicího vzduchu za maskou chladiče Singleframe. Žaluziemi je v závislosti na situaci inteligentně řízeno množství přiváděného chladicího vzduchu. Aerodynamický odpor vzduchu kromě toho snižují také kryty spodní části karoserie, aerodynamicky optimalizovaná vnější zpětná zrcátka a aktivní chlazení brzd. Výsledkem je vozidlo s vynikajícími aerodynamickými vlastnostmi.

Přehledná a digitalizovaná: přístrojová deska

Přístrojová deska modelu A3 Limuzína je zcela zaměřena na řidiče. Tento přístup je patrný již z designu interiéru a nalézá uplatnění také u zobrazovacích systémů a ovládacích prvků. Přístrojová deska s centrálním displejem MMI touch je mírně natočena k řidiči. Displej má úhlopříčku 10,1 palce a umožňuje intuitivní ovládání. Sériově zahrnuje rozpoznávání ručně psaného písma a hlasové ovládání hovorovou řečí, které může alternativně využívat také informace z cloudu. Již v základní výbavě je 10,25“ panel sdružených přístrojů digitální.

Ve verzi Audi virtual cockpit plus má úhlopříčku 12,3 palce a nabízí tři různé režimy zobrazování, mimo jiné i ve sportovním stylu s číslicemi psanými kurzívou a mimořádně dynamickým uspořádáním. Otáčky motoru a rychlost jízdy může řidič sledovat ve sloupcovém diagramu s hranatými, červenými grafickými prvky. Koncept zobrazování může na přání doplnit průhledový displej, který promítá důležité informace na čelní okno, přímo do zorného pole řidiče.

Intenzivní síťové propojení: informační, zábavní a asistenční systémy

Vrcholný informační a zábavní systém pro nový model A3 Limuzína nese označení MMI Navigation plus a používá třetí generaci modulární platformy informačních a zábavních systémů. MIB 3 má desetkrát vyšší výpočetní výkon než v předchozím modelu a umožňuje připojení vozu k internetu prostřednictvím rychlého standardu LTE Advanced. Prostřednictvím hotspotu WLAN si mohou k internetu připojit svůj chytrý telefon i cestující. MMI Navigation plus nabízí sériově velký počet služeb Audi connect, mimo jiné dopravní zpravodajství online, zprávy a doplňující informace, jakými jsou fotografie, otvírací doby a uživatelská hodnocení zajímavých cílů.

Součástí portfolia jsou také služby Car-to-X, které využívají kolektivní inteligenci flotily vozů Audi. Prostřednictvím této služby jsou do příslušně vybavených vozidel přenášeny informace například o nebezpečných místech nebo omezeních rychlosti. Služby Car-to-X také pomáhají vyhledávat volná parkovací místa v ulicích. Po zaparkování vozidla pokračuje navigace z vozu na chytrém telefonu díky aplikaci myAudi App. Zákazník se tak dostane bez komplikací do cíle.

Propojení mezi vozem A3 Limuzína a chytrým telefonem zajistí rovněž rozhraní Audi smartphone interface, které integruje mobilní telefony s operačními systémy iOS nebo Android do systému MMI pomocí funkcí Apple Car Play nebo Android Auto. Audi phone box připojí zařízení k anténě vozidla a zajistí indukční nabíjení telefonu. A3 Limuzína může být kromě toho odemknuta a spuštěna nebo uzamknuta prostřednictvím chytrého telefonu Android a digitálního klíčku Audi connect key.

Individualizace umožňuje až šesti osobám uložit do paměti své uživatelské profily a svá nastavení, mimo jiné pro sedadlo, klimatizaci a multimediální systémy. Sériová výbava zahrnuje přijímač digitálního rozhlasového vysílání DAB+. Na přání se dodává funkce pro poslech internetových rozhlasových stanic a hybridní rádio, které automaticky volí příjem podle kvality signálu vysílače mezi VKV, DAB a internetovým vysíláním, aby byl zaručen nejlepší možný poslech. Od poloviny roku rozšíří nabídku hlasová služba Amazon Alexa.

Také asistenční systémy jsou mimořádně výkonné díky rozsáhlému síťovému propojení. V rámci systému Audi pre sense front spolupracuje kamera za vnitřním zpětným zrcátkem s předním radarovým senzorem s cílem zabránit nehodám, nebo alespoň snížit jejich intenzitu. Data těchto senzorů používá také sériově dodávaný asistent pro vyhýbací manévry. Adaptivní asistent řízení, inovace z vyšší třídy, podporuje řidiče při řízení vozidla v příčném i podélném směru.

Asistent pro hospodárnou jízdu mu ukazuje, kdy je smysluplné uvolnit pedál plynu. Za tím účelem vyhodnocuje mimo jiné data navigačního systému. V městském provozu je navíc přínosné používat upozorňování na nebezpečí při vystupování, asistenta pro sledování vozidel přijíždějících ze stran a prostorový kamerový systém, který bude do nabídky zařazen krátce po uvedení na trh.

Uvedení na trh se třemi verzemi pohonného ústrojí

Nový model A3 Limuzína bude uveden na trh se dvěma variantami převodovky pro TFSI a jedním agregátem TDI. Všem společná je mimořádná hospodárnost. Verze 35 TFSI, čtyřválec se zdvihovým objemem 1,5 litru a přímým vstřikováním, dosahuje nejvyššího výkonu 110 kW (150 k) a je k dispozici se dvěma různými převodovkami – nově vyvinutou šestistupňovou mechanickou převodovkou (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 5,0 – 4,7*; kombinované emise CO2 v g/km: 114 – 108*) nebo rychle řadící sedmistupňovou převodovkou S tronic (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 4,9 – 4,7*; kombinované emise CO2 v g/km: 113 – 107*).

Kromě technologie přechodné deaktivace válců „Cylinder on Demand“ používá tento agregát ve spojení s dvouspojkovou převodovkou S tronic také částečně hybridní systém s napětím 48 V. Hybridní systém získává při zpomalování kinetickou energii, točivým momentem až 50 N.m podporuje motor při rozjezdu a přidání plynu v nízkých otáčkách a v mnoha situacích umožňuje modelu A3 Limuzína setrvačnou jízdu s vypnutým motorem. V každodenním provozu se tím sníží spotřeba paliva až o 0,4 litru na 100 kilometrů.

Také jednotka 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 3,9 – 3,6*; kombinované emise CO2 v g/km: 101 – 96*) spolupracuje se sedmistupňovou převodovkou S tronic, jejíž nová páka voliče používá technologii „shift-by-wire“, a je tedy s převodovkou spojena pouze elektronicky.

Komfortní a současně dynamický: podvozek

Podvozek nového modelu A3 Limuzína má sportovně vyvážené nastavení, které je ještě preciznější než u předchůdce. Velký podíl na této preciznosti a rychlých reakcích má centrální systém řízení jízdní dynamiky, který zajišťuje optimální souhru všech komponentů významných pro příčnou dynamiku. Alternativami sériově dodávaného podvozku jsou sportovní podvozek a podvozek s elektronicky řízenými tlumiči.

Adaptivní podvozek nabízí velký rozsah charakteristik mezi velmi komfortním odpružením a agilní ovladatelností. Řidič může pro svůj vůz A3 Limuzína zvolit různá nastavení – od komfortního přes vysloveně dynamické až po mimořádně hospodárné – také prostřednictvím systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select. Změnit lze například charakteristiku pedálu plynu a progresivního řízení, které mění svůj převod v závislosti na úhlu otočení volantu.

Ceny a uvedení na trh

Předprodej nového modelu A3 Limuzína bude v České republice zahájen v průběhu jara. První vozy budou zákazníkům předány v létě. Ceny pro českých trh budou oznámeny se spuštěním předprodeje, standardní výbavou bude prodloužené tovární záruka na 4 roky s nájezdem 120 000 kilometrů.

* Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 se liší v závislosti na zvolené kombinaci kol a pneumatik a výbavě

Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí byly naměřeny v souladu s legislativně stanovenou metodikou. Od 1. září 2017 dostávají některé nové vozy typové schválení již podle globálně harmonizované zkušební metodiky pro osobní automobily a lehká užitková vozidla (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure, WLTP), která umožňuje měření spotřeby paliva a emisí CO2 s realističtějšími výsledky. Od 1. září 2018 probíhá proces, v němž WLTP postupně nahradí dosavadní evropský jízdní cyklus EU. Vzhledem k realističtějším podmínkám měření jsou hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2, zjištěné podle metodiky WLTP, v mnoha případech vyšší než hodnoty naměřené podle metodiky EU. Více informací o rozdílech mezi metodikami WLTP a EU naleznete na www.audi.de/wltp.

V současnosti stále platí povinnost zveřejňovat hodnoty podle metodiky EU. Pokud se jedná o nové vozy, které obdržely typové schválení podle WLTP, jsou hodnoty EU vypočteny z hodnot WLTP. Hodnoty WLTP lze dobrovolně zveřejňovat jako doplňkové informace až do doby, kdy bude jejich používání povinné. Je-li uváděn rozsah hodnot EU, nevztahují se tyto údaje na jednotlivé, individuální vozidlo a nejsou součástí nabídky. Slouží pouze k účelu porovnání různých typů vozidel.

Výbava na přání a příslušenství (díly karoserie, rozměry pneumatik, atd.) mohou změnit důležité parametry vozidla, jako je například hmotnost, valivý odpor nebo aerodynamika, a ovlivnit tak, společně s povětrnostními a provozními podmínkami a individuálním způsobem řízení, spotřebu paliva, resp. elektrické energie, emise CO2 a provozní vlastnosti vozidla.

Více informací o oficiálních hodnotách spotřeby paliva a emisích CO2 nových osobních motorových vozidel naleznete v „Příručce o spotřebě paliva, emisích CO2 a spotřebě elektrické energie nových osobních motorových vozidel“, která je bezplatně k dispozici u všech prodejců nebo ji lze získat od společnosti DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern-Scharnhausen nebo na www.dat.de.

Skupina Audi

Skupina Audi, se značkami Audi, Ducati a Lamborghini, je jedním z nejúspěšnějších výrobců automobilů a motocyklů v prémiovém segmentu. Společnost působí globálně na více než 100 trzích a má 16 výrobních závodů v jedenácti zemích. Mezi plně vlastněné dceřiné společnosti AUDI AG patří Audi Sport GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini S.p.A. (Sant’Agata Bolognese, Itálie) a výrobce sportovních motocyklů Ducati Motor Holding S.p.A. (Boloňa, Itálie).

Skupina Audi dodala v roce 2019 zákazníkům 1,845 milionu automobilů značky Audi, 8205 sportovních vozů značky Lamborghini a 53 183 motocyklů značky Ducati. Prémiový výrobce dosáhl ve fiskálním roce 2019 celkových příjmů z prodeje 55,7 miliardy eur a provozního zisku 4,5 miliardy eur. V současnosti pracuje pro společnost na celém světě přibližně 90 000 zaměstnanců, z toho více než 60 000 v Německu. Audi se zaměřuje na trvale udržitelné produkty a technologie pro budoucnost mobility.

Dovozcem prémiových automobilů Audi na český trh je společnost Porsche Česká republika, součást skupiny podniků Porsche Holding Salzburg a největší importér automobilů do České republiky. Audi nabízí v České republice všechny své modely od 1. dubna 2015 s prodlouženou zárukou na 4 roky při nájezdu do 120 000 km v rámci standardní výbavy vozu.

Zdroj informací

Porsche Česká republika s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

21. dubna 2020

Fotogalerie

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Reklama

Facebook

Page generated in 1.6168 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál