Vývoj podnikání ve třetím týdnu koranovirové karantény stagnoval

Vývoj podnikání ve třetím týdnu koranovirové karantény stagnoval

Společnost O2 eKasa zpracovala analýzu dat z třetího týdne po zavedení opatření souvisejících s koronavirem (28. 3. - 3. 4. 2020). Data byla získána porovnáním s údaji z posledních dvou týdnů před vyhlášením karantény. Analýza se týká podnikatelů, kteří používají řešení O2 eKasa.

Z dat ze třetího týdne od zavedení karantény vyplývá, že všechna tři hlavní sledovaná odvětví (Velkoobchod a maloobchod, opravy a údržba motorových vozidel; Ubytování, stravování a pohostinství; Zpracovatelský průmysl) nezaznamenala ve třetím týdnu téměř žádný nárůst. Většina podnikatelů, kteří mohli a chtěli prodávat, pravděpodobně otevřela své obchody již druhý týden po zavedení vládních opatření a další vyčkávají na to, jak se situace bude vyvíjet.

"Výrazněji než počet otevřených podniků rostly počty transakcí, což se podepsalo i na jejich průměrné hodnotě na kasu, která byla ve třetím týdnu dokonce o 9 % vyšší než průměr před zavedením opatření. To naznačuje přetrvávající vyšší ochotu lidí nakupovat. Stále rostl také podíl bezhotovostních plateb (kartou, mobilním telefonem, hodinkami) na všech transakcích, a to o 8 % oproti druhému týdnu," uvádí Milan Hába, manažer projektu O2 eKasa a dodává: "Ve třetím týdnu výrazněji klesl podíl fiskalizovaných plateb, a to o 5 procentních bodů, což je reakce na pozastavení EET vládou."

Z hlavních tří odvětví nejvýrazněji rostl Zpracovatelský průmysl, a to hlavně v počtu transakcí. Odvětví nejvíce táhly obory Výroba pekařských a cukrářských výrobků, kromě trvanlivých a Výroba pekařských, cukrářských a jiných moučných výrobků. Mírně (-9 %) se snížily transakce v oboru Destilace, rektifikace a míchání lihovin a v oboru Výroba oděvů (-11 %). O 30 % se propadl Maloobchod s textilem, což může být způsobeno nasycením trhu v průběhu druhého týdne, kdy probíhal masivní nákup materiálu na výrobu roušek.

"Z detailnějších oborů dále zaznamenaly nárůst transakcí Podpůrné činnosti pro zemědělství a posklizňové činnosti (+62 %) a Maloobchod s květinami, rostlinami, osivy, hnojivy, zvířaty pro zájmový chov a krmivy pro ně (+70 %), což může znamenat, že si Češi jako jeden z možných úniků před stresem způsobeným současnou situací vybrali zahradničení," doplňuje Milan Hába.

Změna oproti průměru dvou týdnům před karanténou

Interpretace: Počet aktivních podniků klesl první týden o 78 % oproti průměru před karanténou. Při porovnání čísel ze druhého týdne s týdenním průměrem před karanténou klesl počet podnikatelů s transakcemi o 67 %. Při porovnání čísel ze třetího týdne s týdenním průměrem před karanténou klesl počet podnikatelů s transakcemi o 66 %.

O společnosti O2 Czech Republic

O2 je největším poskytovatelem telekomunikačních služeb na českém trhu. V současnosti poskytuje služby prostřednictvím téměř osmi milionů mobilních a pevných linek, což z něj činí jednoho z vedoucích poskytovatelů plně konvergentních služeb v Evropě. Zákazníkům mobilních služeb nabízí O2 nejmodernější technologie HSPA+ a LTE. Značka O2 pro zákazníky neznamená jen telekomunikace. O2 je schopna vyhovět i těm nejnáročnějším požadavkům zákazníků též v oblasti ICT a nabídnout jim služby housingu, hostingu i cloudových služeb v datových centrech o celkové rozloze 7 300 metrů čtverečních. Tato datová centra jako první v ČR a střední Evropě získala certifikaci úrovně TIER III. Se svou službou O2 TV je O2 zároveň největším provozovatelem internetového televizního vysílání v Česku.

Zdroj informací

O2 Czech Republic a.s. a NejBusiness.cz

Datum

10. dubna 2020

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

8. března 2024

Na Slovensku uvedli do provozu největší smart bateriové úložiště nahrazující fosilní zdroje

V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...

3. března 2024

Zaměstnanci Penny si znovu přilepší

Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...

Reklama

Page generated in 1.7945 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál