Vývoj podnikání ve třetím týdnu koranovirové karantény stagnoval

Vývoj podnikání ve třetím týdnu koranovirové karantény stagnoval

Společnost O2 eKasa zpracovala analýzu dat z třetího týdne po zavedení opatření souvisejících s koronavirem (28. 3. - 3. 4. 2020). Data byla získána porovnáním s údaji z posledních dvou týdnů před vyhlášením karantény. Analýza se týká podnikatelů, kteří používají řešení O2 eKasa.

Z dat ze třetího týdne od zavedení karantény vyplývá, že všechna tři hlavní sledovaná odvětví (Velkoobchod a maloobchod, opravy a údržba motorových vozidel; Ubytování, stravování a pohostinství; Zpracovatelský průmysl) nezaznamenala ve třetím týdnu téměř žádný nárůst. Většina podnikatelů, kteří mohli a chtěli prodávat, pravděpodobně otevřela své obchody již druhý týden po zavedení vládních opatření a další vyčkávají na to, jak se situace bude vyvíjet.

"Výrazněji než počet otevřených podniků rostly počty transakcí, což se podepsalo i na jejich průměrné hodnotě na kasu, která byla ve třetím týdnu dokonce o 9 % vyšší než průměr před zavedením opatření. To naznačuje přetrvávající vyšší ochotu lidí nakupovat. Stále rostl také podíl bezhotovostních plateb (kartou, mobilním telefonem, hodinkami) na všech transakcích, a to o 8 % oproti druhému týdnu," uvádí Milan Hába, manažer projektu O2 eKasa a dodává: "Ve třetím týdnu výrazněji klesl podíl fiskalizovaných plateb, a to o 5 procentních bodů, což je reakce na pozastavení EET vládou."

Z hlavních tří odvětví nejvýrazněji rostl Zpracovatelský průmysl, a to hlavně v počtu transakcí. Odvětví nejvíce táhly obory Výroba pekařských a cukrářských výrobků, kromě trvanlivých a Výroba pekařských, cukrářských a jiných moučných výrobků. Mírně (-9 %) se snížily transakce v oboru Destilace, rektifikace a míchání lihovin a v oboru Výroba oděvů (-11 %). O 30 % se propadl Maloobchod s textilem, což může být způsobeno nasycením trhu v průběhu druhého týdne, kdy probíhal masivní nákup materiálu na výrobu roušek.

"Z detailnějších oborů dále zaznamenaly nárůst transakcí Podpůrné činnosti pro zemědělství a posklizňové činnosti (+62 %) a Maloobchod s květinami, rostlinami, osivy, hnojivy, zvířaty pro zájmový chov a krmivy pro ně (+70 %), což může znamenat, že si Češi jako jeden z možných úniků před stresem způsobeným současnou situací vybrali zahradničení," doplňuje Milan Hába.

Změna oproti průměru dvou týdnům před karanténou

Interpretace: Počet aktivních podniků klesl první týden o 78 % oproti průměru před karanténou. Při porovnání čísel ze druhého týdne s týdenním průměrem před karanténou klesl počet podnikatelů s transakcemi o 67 %. Při porovnání čísel ze třetího týdne s týdenním průměrem před karanténou klesl počet podnikatelů s transakcemi o 66 %.

O společnosti O2 Czech Republic

O2 je největším poskytovatelem telekomunikačních služeb na českém trhu. V současnosti poskytuje služby prostřednictvím téměř osmi milionů mobilních a pevných linek, což z něj činí jednoho z vedoucích poskytovatelů plně konvergentních služeb v Evropě. Zákazníkům mobilních služeb nabízí O2 nejmodernější technologie HSPA+ a LTE. Značka O2 pro zákazníky neznamená jen telekomunikace. O2 je schopna vyhovět i těm nejnáročnějším požadavkům zákazníků též v oblasti ICT a nabídnout jim služby housingu, hostingu i cloudových služeb v datových centrech o celkové rozloze 7 300 metrů čtverečních. Tato datová centra jako první v ČR a střední Evropě získala certifikaci úrovně TIER III. Se svou službou O2 TV je O2 zároveň největším provozovatelem internetového televizního vysílání v Česku.

Zdroj informací

O2 Czech Republic a.s. a NejBusiness.cz

Datum

10. dubna 2020

Fotogalerie

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Reklama

Facebook

Page generated in 1.6368 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál